Uitschuifbare keuken

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Uitschuifbare keuken



Bericht door Niessina »

Aangezien mijn campertje ter ziele is en ik naarstig op zoek ben naar een vervangbare auto, heb ik wel wat ideeën die ik in mijn 'nieuwe' campertje anders wil. Zo wil ik heel graag een uitschuifbare keuken. Denk dat ik hem achter de bijrijdersstoel ga plaatsen en dan uitschuiven, pootjes uitklappen zodat ik onder de luifel kan koken. Zijn hier speciale geleiders voor of kunnen ladegeleiders (zware kwaliteit) volstaan? En dan die uitklappoot ben ik ook nog niet helemaal uit.
Het dak is ook nog een dingetje. Ik weet n.l. niet zeker of ik weer een uitklapdak wil. Een vast dak lijkt me ook wel wat. Zijn er bedrijven die die op maat maken/leveren? Erin slapen is niet nodig. Voorkeur gaat nog steeds uit naar een Jumpy/Expert. Alvast bedankt maar weer.
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
leftlanebandit
Berichten: 456
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
Locatie: In The Middle Off Nowhere

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door leftlanebandit »

Met zware ladegeleiders moet dat zeker gaan alleen zul je verschieten van de prijs
Het pootje zou ik van een pijp maken die door een andere pijp gaat die aan het keukenblok vast zit aangezien de afstand tussen het keukenblok en de grond niet altijd gelijk zal zijn moet het dus een uitschuifbare poot zijn

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Gele banaan
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 feb 2012, 20:54
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door Gele banaan »

Afbeelding

Gewoon een paar lade geleiders van de Hornbach en klaar is Bananenman
Bijlagen
IMG_7674.JPG
IMG_7674.JPG (112.26 KiB) 2108 keer bekeken
Groeten en veel kampeer plezier en voor de mede boot eigenaren Go With The Flow.
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
Gebruikersavatar
Gele banaan
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 feb 2012, 20:54
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door Gele banaan »

IMG_7675.JPG
IMG_7675.JPG (122.46 KiB) 2106 keer bekeken
Groeten en veel kampeer plezier en voor de mede boot eigenaren Go With The Flow.
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
Gebruikersavatar
Gele banaan
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 feb 2012, 20:54
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door Gele banaan »

IMG_7676.JPG
IMG_7676.JPG (122.07 KiB) 2104 keer bekeken
IMG_7676.JPG
IMG_7676.JPG (122.07 KiB) 2104 keer bekeken
IMG_7676.JPG
IMG_7676.JPG (122.07 KiB) 2104 keer bekeken
Groeten en veel kampeer plezier en voor de mede boot eigenaren Go With The Flow.
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
lazise1973
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 2:32
Locatie: Veldhoven

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door lazise1973 »

De (zware) kadegeleiders hebben het zwaar, want als de keuken uitgeschoven staat, en je stapt in de bus dan veert je bus in met als gevolg dat er flink aan de geleiders wordt getrokken.
Is wel op te vangen door een schaarkrik onder de bus te zetten, om inveren te voorkomen.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door Atoz »

Dus zou je moeten proberen om zoals bananenman laat zien je keuken niet op de grond te laten rusten.

Ik zou het eerst eens met 'gewone' degelijke schuiflades proberen. En de plaat waarop ze staan vastmaken aan het chassis van je auto.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Uitschuifbare keuken



Bericht door PaulBng »

Aardige en vooral goedkope manier om aan redelijk stevige geleiders te komen: koop een la bij Ikea. Zitten geleiders bij. De la gooi je weg, of je gebruikt er delen van..
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door Transitje »

Het maakt natuurlijk nogal een verschil of je alleen de kookplaat naar buiten wilt laten schuiven of een compleet keukenmeubel met daarin de nodige pannen en bestek. TS spreekt over een keuken.
Groeten

Klaas
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door Niessina »

Het is idd de bedoeling dat de keuken grotendeels naar buiten schuift. En naast de auto ondersteunt wordt door een verstelbare poot of uitschuifbare buis zoals genoemd. Teruggeschoven is hij eventueel in de camper te gebruiken. Heb zoiets op de Caravana gezien, maar daar bleef het kookdeel aan de keuken 'hangen'.
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80315
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door Dafluc »

Bedenk dat volgens de inrichtingseisen het keukenblok minimaal 60 cm hoog moet zijn. Je staat dan best hoog te koken onder je luifel.
Is 1 pitje in de bus om aan de eisen te voldoen en een los gasstelletje op een tafeltje dat overal kan staan niet een idee?
Kun je in het keukenblokje een deurtje aan de schuifdeurkant maken en heb je toch alle spullen bij de hand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door WoutvanAken »

Tonga of hoe heet hij ook alweer... heeft een naar buiten draaiende keuken. Het grote nadeel daarvan is ook dat hij veel te hoog is wanneer hij naar buiten gedraaid is. In mijn oog heb je daar niets aan op deze manier, heb ik ook weleens aangegeven maar dat zag men niet helemaal volgens mij.
Er zijn zeker mogelijkheden om een keuken bijv. naar buiten te draaien of schuiven waarbij hij zowel draait/schuift en meteen zakt.
De keuken van 60 cm in de auto zou dan buiten de auto bijv. 70cm hoog kunnen zijn.
Ik denk dan aan een systeem waarbij de keuken via een zware rail aan de achterkant schuin aflopend naar buiten rijdt/glijd met daarbij bijv. een hulpveer die ervoor zorgt dat de keuken geleidelijk naar buiten glijd en met niet teveel moeite weer naar boven gaat.
Je kunt ook, zoals wijzelf doen, een buitenaansluiting maken voor het gas en gezellig op de schottel koken. Wijntje erbij, helemaal goed :-B
Wout.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80315
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door Dafluc »

Afbeelding
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Re: Uitschuifbare keuken



Bericht door Niessina »

Bedankt voor de reacties, heb idd niet goed over de hoogte nagedacht. Dat wordt hem denk ik dan ook niet, ben zelf ook geen 2 meter. Alles los meenemen deden we met de Jumpy ook, maar vindt het nogal een gedoe. Misschien is het aan de zijkant (op de juiste hoogte) een la naar buiten schuiven met een kooktoestel wel een idee. En gewoon 1 pitje bovenop omdat dat nou eenmaal moet.
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Plaats reactie