Schuifkraan vuilwatertank

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan van Gemert
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 23 mar 2015, 20:41
Locatie: Gemert

Schuifkraan vuilwatertank



Bericht door Jan van Gemert »

Ik zoek al een tijdje een goede aftapper voor de vuilwatertank.(zwarte kunststof, denk PE) Nu een 3/4 kogelkraan opzij in een bestaand schroefbus. Ik wil die nu tegen de onderkant van de tank bouten op het laagste punt. Een kogelkraan geeft problemen denk ik met de bodemvrijheid. In onderstaande link een goedkope schuifafsluiter die ik verder niet ken. Zou het mogelijk zijn een van de lijmmoffen af te zagen en dan met wat langere rvs boutjes de klep met een pakking tegen de tank aan te trekken?

https://www.mauvekoi.com/catalog/gateva ... p-481.html
Bijlagen
schuifkraan.jpg
schuifkraan.jpg (9.69 KiB) 937 keer bekeken
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Schuifkraan vuilwatertank



Bericht door KTManiac »

Voor die paar centen zou ik als ik jou was zo'n ding gewoon bestellen.
Het gemakkelijkst is gewoon even kijken als je 'm in huis hebt.
Misschien hoef je niet eens te zagen maar kan' t stuk met de lijmmof er af waarna je de rest met een pakking er tussen tegen de tank schroeft.
Gebruikersavatar
Willem 310
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 16:59

Re: Schuifkraan vuilwatertank



Bericht door Willem 310 »

Deze zijn in de camperbouwer winkels te krijgen (de wit schijndel b.v.b) van FAWO of REICH in diverse diameters, ook de flens om aan de tank te monteren is er voor leverbaar.
Google: afvalwaterschuif

Willem
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Schuifkraan vuilwatertank



Bericht door KTManiac »

Inderdaad, maar dan is 't voor een camper dus kost hetzelfde ding 25 Euro in plaats van 5. :-B
Gebruikersavatar
Hans Könemann
Berichten: 34
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 14:50
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Schuifkraan vuilwatertank



Bericht door Hans Könemann »

En als je niet heel zuinig bent, doe je het net als ik, met een elektrische kogelkraan (€ 50). Hoef je niet meer onder je auto te zoeken naar de handle.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Schuifkraan vuilwatertank



Bericht door Kroppie »

de 40mm schuifkraan die ik besteld had bij dit bedrijf zit geheel gelijmd in plaats van geschroefd, dus zitten GEEN boutjes in, verder prima kraan voor dat geld, niks mis mee.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Jan van Gemert
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 23 mar 2015, 20:41
Locatie: Gemert

Re: Schuifkraan vuilwatertank



Bericht door Jan van Gemert »

elektrische kogelkraan (€ 50). Hoef je niet meer onder je auto te zoeken naar de handle.

Als die schuifkraan goed gaat werken wil ik er in de toekomst een klein luchtcilindertje aan maken, luchtdruk heb ik al van de luchtbalgen.
Plaats reactie