wandplaat voor eigenbouw 4x4 camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
caspervl
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 19 apr 2006, 22:58
Locatie: Diemen

wandplaat voor eigenbouw 4x4 camper



Bericht door caspervl »

Beste mensen,

Ik wil zelf een 2 persoons camper bouwen op basis van een Mitsubishi L200 DC 4x4 pick-up. Originele bak laat ik zitten en heb dmv 3 mm plaat de bakrand 15 cm per kant naar buiten verbreedt. Daarop wil ik verder omhoog bouwen. Het wordt een zgn pop-up camper waarvan het bed gedeelte doorloopt tot aan het voorraam. Doel is ook om te voldoen aan de eisen die de belastingdienst aan een camper stelt om in aanmerking te komen voor het lage tarief

Ik twijfel sterk over de constructie van de opbouw. Ik zie daar 2 mogelijkheden in.

1 een houtenframe wat ik bekleed met polyester of alu plaat, isolatie er tussen en dun triplex aan de binnenkant. Dit bouwen is voor mij geen probleem, kan hier goed mee overweg, heb al een tekening, weet alleen nog niet wat voor buiten wandplaat het beste is. Ik neig naar polyesterplaat maar hoor graag alternatieven van jullie. Moet sterk spul zijn.
Of sandwich panelen van bijvoorbeeld dutchcampers. Je ziet deze panelen ook veel in de carrosseriebouw. In de verwerking hiervan geen ervaring, is dit lastig te verwerken? Nadeel is de lange levertijd. Zij kunnen niet eerder leveren dan november 2018 vanwege de drukte. Weten jullie andere leveranciers?

Stevigheid vind ik belangrijk. Ik wil er offroad mee kunnen rijden en een tak zal ik wel eens tegen komen. Zal alleen in de zomer zijn, isolatie waarden vind ik minder belangrijk.

Graag jullie wijze raad!

Casper
Eigenbouw Mitsubishi L200 DC 4x4 pop-up Camper.
Plaats reactie