Ducato Multijet 2.3 verbruik

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik



Bericht door travelscout »

2.0 liter, 16 kleppert met common rail (JTD)?

Wow, die gaat echt "als de brandweer"!
Paul.
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik



Bericht door Niessina »

Die schoonzoon gaat net als mijn dakje, op MP. Ze hoeven er ook niet op te bieden, hij mag gratis mee!!! :evil: :evil: :evil:
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik



Bericht door gsm »

Ik weet niet of ik het goed begrijp maar een Ducato 2.3 personenauto waar je ook weer een campertje van wil maken :crazy:
Volgens mij is een Ducato een bedrijfsauto en kan je een mooie camper van maken :D :thumbup:
Maar verbeter mij als ik het fout heb :cheers:

Ik heb een Ducato 2.3 van 2011 met 120pk en nu 215.000km op de teller en het verbruik valt mij 100% mee
Afgelopen juni met een Camplet vouwwagen er achter vanuit Zweden naar NL gereden en het verbruik schommelde tussen de 1:11 en 1:14 :thumbup:
Niet harder dan 80km/h op de TomTom gereden wat bij mij op de teller bijna 90km/h is
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Toedeledoki

Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik



Bericht door Toedeledoki »

Ik denk dat er een Ducato op personenauto kenteken bedoeld wordt. Een 9 persoons bus dus. Daar kun je inderdaad redelijk simpel een camper van maken en toch een aantal van de originele zitplaatsen blijven gebruiken.
Een korte lage Ducato is ook redelijk handzaam nog. Zou ik liever doen dan een nieuw type Jumpy. Die zijn technisch beduidend minder goed. Zeker de 1.6 hdi is geen wonder van betrouwbaarheid. De oude Jumpy had een 1.9 (t)d of 2.0 HDi. Dat zijn wél goede motoren.
Ik weet niet in welke prijsklasse/leeftijd je zoekt. Maar zowel de 244 als de 250 Ducato's en aanverwanten zijn er ook met 2.0 liter diesels. Die zijn iets zuiniger. Ga je voor een 244 dan heb je de 2.0 Hdi van Peugeot erin. Bij de 250 is het de 2.0 jtd van Fiat. Beide geen verkeerde motoren. En zeker in de kleinste Ducato prima.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik



Bericht door annoh »

De inwendige hoogte van een lage Ducato zou ik eerst gaan opmeten. Volgens mij is die namelijk minder dan 170 cm. Dat betekent dat er nog een hefdak/pop-up dak/slaaphefdak op moet.
pele
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik



Bericht door pele »

hoogte binnenruimte Ducato : 166 cm
Toedeledoki

Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik



Bericht door Toedeledoki »

De Ducato's worden ook wel voorzien van een kleine vaste verhoging. Ca 10 cm is genoeg. Valt bijna niet op. Standaard is een lage Ducato te laag inderdaad.
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik



Bericht door Niessina »

ik zoek idd een personenauto om om te bouwen. En dat valt niet mee. Had 1 in Duitsland gevonden, een belletje naar de belastingdienst zei me: laten staan! In Nederland is niet zo heel veel te koop op dit gebied. Je vervalt meteen in VW, die vind ik gewoon minder mooi en erg aan de prijs. Zoek zo rond 2010 en het liefst iets minder dan 2 ton op de teller. Heb ook een Ford transit overwogen. Vergelijk alles nu met mn Jumpy, dat zou ik niet moeten doen, maar ja.
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Toedeledoki

Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik



Bericht door Toedeledoki »

Als het ook een Ford mag zijn kun je eens kijken naar de Euroline uitvoering van de Transit. Model vanaf 2001. Dit is een 7 persoons bus. Met achterin reeds een slaapbank. Een tafel en gordijntjes zitten er ook al in. Hefdakje en keukentje en het is een camper.

Bijvoorbeeld: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =265630646
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik



Bericht door gsm »

Gisteren vertrokken met een volle tank en vanmorgen in Nyborg weer getankt, 70,66 liter en 823km gereden = 1:11,65
Ik rij op cc en ingesteld op 95km/h
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik



Bericht door Niessina »

Voor vakantie is dat een mooi verbruik. Maar voor dagelijks gebruik is het wat aan de hoge kant denk ik. Nou kan ik natuurlijk niet met mijn Jumpy vergelijken, die liep 1:16. Hoop zo rond de 1:13/14 uit te komen.
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik



Bericht door annoh »

Met een Vivaro/Trafic is 1 op 13/14 haalbaar.
Met de nieuwe Expert is 1 op 15/16 haalbaar.

Aanbod gebruikte Vivaro/Trafic is groot.
Gebruikersavatar
hans51
Berichten: 1006
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 19:40
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik



Bericht door hans51 »

fiat ducato 2.3 bwj2007 verbruik gemiddeld 1>9,5 1tank stadsritten en autobaan dus geen 1>15

groet hans51
Bij ons valt niets te erven.
Want we reizen tot we sterven
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik



Bericht door Kroppie »

Niessina schreef:
ma 06 aug 2018, 22:14
Voor vakantie is dat een mooi verbruik. Maar voor dagelijks gebruik is het wat aan de hoge kant denk ik. Nou kan ik natuurlijk niet met mijn Jumpy vergelijken, die liep 1:16. Hoop zo rond de 1:13/14 uit te komen.
als je thuis niet veel km,s maakt is dat ook relatief natuurlijk.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie