Ducato Multijet 2.3 verbruik
Ducato Multijet 2.3 verbruik
Mijn campertje, citroen Jumpy is totallos. Helaas heb ik er maar 3 jaar van kunnen genieten. In de prak gereden door mijn schoonzoon. Ben nu op zoek naar een andere (zowel schoonzoon als auto ). Wat ik had vind ik natuurlijk niet meer, de perfecte auto om dagelijks mee te rijden en zodra het kon, lekker weg. Nu kan ik een Ducato Multijet of zo 2.3 kopen. Een personenauto waar ik ook weer een campertje van wil maken. Deze x denk ik met een vaste verhoging en ook weer de middelste bank eruit. Qua afmeting moet in de breedte slapen lukken dacht ik zo. Alleen nu lees ik overal dat ze zo duur lopen, 1 op 10. Wie heeft hier ervaring mee? Auto is van 2009 en heeft 220.000 op de teller. Iets meer dan me lief is, maar mijn Jumpy heeft dat ook gelopen en nooit problemen gehad.
- Bijlagen
-
- IMG-20180725-WA0010.jpg (131.88 KiB) 1161 keer bekeken
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik
Ze zijn motorisch goed die 2.3's. Kilometerstand is geen probleem. Qua ruimte een grote sprong vooruit ten opzichte van je Jumpy.
Het verbruik van een lage is wel iets beter dan 1 op 10. Reken op 1 op 11 a 12.
Het verbruik van een lage is wel iets beter dan 1 op 10. Reken op 1 op 11 a 12.
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik
Zonde van die Jumpy...
Ik ken hem ook als een zeer fijne, betrouwbare en ondergewaardeerde auto.
Met inderdaad: zéér veel gebruiksmogelijkheden.
Was het een 2.0Hdi (diesel?) op grijs kenteken? Heb je een eigen bedrijf?
Een camper geeft minder kosten voor de wegenbelasting.
Maar hogere kosten bij dagelijks gebruikt: onderhoud, brandstof, en mogelijk de verzekering.
Ga voor de kleinste uitvoering die nog op een camperkenteken past.
Ook die 2.2 zijn interessant.
Soms goedkoper, vanwege de vermeende problemen met de 2.2 Ford motor.
Ik ken hem ook als een zeer fijne, betrouwbare en ondergewaardeerde auto.
Met inderdaad: zéér veel gebruiksmogelijkheden.
Was het een 2.0Hdi (diesel?) op grijs kenteken? Heb je een eigen bedrijf?
Een camper geeft minder kosten voor de wegenbelasting.
Maar hogere kosten bij dagelijks gebruikt: onderhoud, brandstof, en mogelijk de verzekering.
Ga voor de kleinste uitvoering die nog op een camperkenteken past.
Ook die 2.2 zijn interessant.
Soms goedkoper, vanwege de vermeende problemen met de 2.2 Ford motor.
Paul.
Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik
Mijn Jumpy was een ex brandweerauto. Stond op camperkenteken en had 5 goedgekeurde zitplaatsen. Hij reed 1 : 16, motorisch 100% in orde. Zelfs nu starten en lopen. Dit was idd de kleinste die op camperkenteken kon. Helaas vindt je ze nu niet meer, zoek me suf. Vandaar dat ik moet uitwijken naar een andere auto. Omdat veel campers op Ducato basis zijn, dacht ik misschien is dat wat. Ik hik tegen het verbruik aan en ze zijn vrij lomp in het dagelijks gebruik.
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik
is een peugeot expert niet hetzelfde als een citroen jumpy.?
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik
Ja, dat klopt. En volgens mij is de Scudo ook dezelfde auto.
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik
Een ducato voor dagelijks is wel wat anders dan een jumpy. Veel groter en stuk hoger. Geen idee of je met een Ducato een parkeer garage binnenkomt? Bedoel het kan allemaal natuurlijk maar als je veel in de stad rijdt zou ik toch de jumpy weer overwegen.
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik
Inderdaad, erg handig...
Die jumpies/scudoos/experts hadden jammer genoeg een starre achteras.
Daardoor voelt het meer als een bestelwagen dan een personenwagen.
Heb je al eens met een ducato/jumper/boxer gereden?
Die jumpies/scudoos/experts hadden jammer genoeg een starre achteras.
Daardoor voelt het meer als een bestelwagen dan een personenwagen.
Heb je al eens met een ducato/jumper/boxer gereden?
Paul.
Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik
die ducato,s en consorten hebben ook een starre achteras.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik
Nee, eigenlijk nog nooit. Maar door de regel rijdt ik overal in waar wielen onder zitten. Ducato is idd lomper dan mijn Jumpy. Ik hoef geen Jumpy/Expert te overwegen. Dat is eigenlijk wat ik het liefst heb, kan er alleen geen vinden. Ja heel jong (lees onbetaalbaar), na 2016 heb je er niets meer aan, dan komen ze niet aan de 140 cm die de belastingdienst eist.
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik
Wat zonde van jou ex brandweer bus !
Ik leen nooit spul meer uit zonder dat ik er bij ben..
Ducato is veel groter en zwaarder en dat merk je natuurlijk in het verbruik..
En Experts, Jumpy´s en Scudo´s zijn er genoeg te vinden hoor !
Je zou ook voor een L2H2 kunnen gaan, dan heb je geen hef dak nodig.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/pe ... t/40699947
En in Duitsland is er veel meer aanbod en daar staan de prijzen van diesel autos flink onder druk.
Dit model heb ik nog nooit gezien..
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... b51073fdbb
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... c7787a2b08
Ik leen nooit spul meer uit zonder dat ik er bij ben..
Ducato is veel groter en zwaarder en dat merk je natuurlijk in het verbruik..
En Experts, Jumpy´s en Scudo´s zijn er genoeg te vinden hoor !
Je zou ook voor een L2H2 kunnen gaan, dan heb je geen hef dak nodig.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/pe ... t/40699947
En in Duitsland is er veel meer aanbod en daar staan de prijzen van diesel autos flink onder druk.
Dit model heb ik nog nooit gezien..
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... b51073fdbb
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... c7787a2b08
Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik
Als ik de foto zie gaat het om een "oude" Jumpy. Wij hebben jaren met een Expert, het identieke zusje, gereden. Was een personenversie op benzine, die we op onze manier ombouwden als we op vakantie gingen. Ik kan me voorstellen dat je hem mist!
De links verwijzen naar de nieuwere modellen, die veel groter zijn.
Wellicht ook eens kijken naar een oud model personenwagen op benzine, of komt dat niet in aanmerking?
Succes met zoeken in ieder geval!
Carel
De links verwijzen naar de nieuwere modellen, die veel groter zijn.
Wellicht ook eens kijken naar een oud model personenwagen op benzine, of komt dat niet in aanmerking?
Succes met zoeken in ieder geval!
Carel
Re: Ducato Multijet 2.3 verbruik
Niessina,
Is dit niet wat: ik las net scudo zelfde als jumpy.
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr
Wij hebben een kleine ford connect ook nog een optie om op te zoeken
Groetjes,
Dave
Is dit niet wat: ik las net scudo zelfde als jumpy.
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr
Wij hebben een kleine ford connect ook nog een optie om op te zoeken
Groetjes,
Dave
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht