Ik heb een Ford transit mk2 (1980) alkoofcamper en een vraag over het reservewiel.
Normaal zit deze onder de bus net achter de as maar daar past hij nu niet meer.
Mijn idee was nu om het reservewiel aan de kont van de camper te hangen.
Nu ben ik er alleen niet zo weg van om daar 2 gaten in te boren voor een frame,
uiteraard is dit wel redelijk af te kitten maar ja blijft dat waterdicht.
Misschien dat het monteren op een andere manier beter is.
Ik heb ook geen idee hoeveel het achterpaneel lijd onder het gewicht van het wiel,
dit wiel weegt zo rond de 20kg
Zijn er misschien nog andere mogelijkheden voor het reservewiel.
reservewiel
Re: reservewiel
Je kunt het frame op een plaat monteren en de plaat op de achterwand kitten. Dat zit vaster dan schroeven.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Re: reservewiel
Een plaat had ik ook al eens aan gedacht maar het is een aluminium camper.
Het is een houten achterwand (latten met beide kanten een houten plaat) en daarop zit een ALU stucco plaat.
De ALU plaat zit gelijmd met contactlijm maar vraag mij af de plaat het houd.
De ALU plaat (de stucco plaat) vervang ik nog wel trouwens.
Alleen de plaat op de achterkant die onder het raam zit.
Het is een houten achterwand (latten met beide kanten een houten plaat) en daarop zit een ALU stucco plaat.
De ALU plaat zit gelijmd met contactlijm maar vraag mij af de plaat het houd.
De ALU plaat (de stucco plaat) vervang ik nog wel trouwens.
Alleen de plaat op de achterkant die onder het raam zit.
- rijschoollucassen
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
- Locatie: Mook
- Contacteer:
Re: reservewiel
Dan moet je gaan denken aan een constructie aan het chassis, of bij een eventuele trekhaak. Is oo dak een mogelijkheid ?
Jaap
Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Re: reservewiel
Het dak kan maar de camper is 280cm hoog en ik heb geen trapje aan de buitenkant.
Een trekhaak heb ik niet maar wel zelfgemaakte chassisverlenging.
Die gebruiken levert ook problemen op,
wordt een rare constructie en zit dan ook met mijn kentekenplaat.
Als ik de stucco plaat vervang en de nieuwe plaat kit zou deze hem dan houden.
Of eventueel 1 bout door de wand en de koker profielen volledig kitten.
Een trekhaak heb ik niet maar wel zelfgemaakte chassisverlenging.
Die gebruiken levert ook problemen op,
wordt een rare constructie en zit dan ook met mijn kentekenplaat.
Als ik de stucco plaat vervang en de nieuwe plaat kit zou deze hem dan houden.
Of eventueel 1 bout door de wand en de koker profielen volledig kitten.
Re: reservewiel
Ooit eens gezien op een oudere camper, een soort van bullbarr met doorop het reserve wiel gemonteerd. Voor een X bouwjaar mag dat heb ik begrepen. Werkt tevens een beetje als contra gewicht verplaatsing van gewicht naar de vooras
Gr. Aad
Gr. Aad
Re: reservewiel
Ooit eens gezien op een oudere camper, een soort van bullbarr met doorop het reserve wiel gemonteerd. Voor een X bouwjaar mag dat heb ik begrepen. Werkt tevens een beetje als contra gewicht verplaatsing van gewicht naar de vooras
Gr. Aad
Gr. Aad
Re: reservewiel
Vandaag even gekeken maar het wiel past wel voorop de camper.
De neus is zeg maar precies hoog genoeg voor het wiel.
Wel moet de kentekenplaat dan ergens anders, meer naar een zijkant.
Is dus een optie, nu alleen kijken hoe het daar vast kan.
Ook zou ik een stuk uit de bumper kunnen halen om hem dichter tegen het front te zetten.
De neus is zeg maar precies hoog genoeg voor het wiel.
Wel moet de kentekenplaat dan ergens anders, meer naar een zijkant.
Is dus een optie, nu alleen kijken hoe het daar vast kan.
Ook zou ik een stuk uit de bumper kunnen halen om hem dichter tegen het front te zetten.