Speurtocht naar de juiste bus...

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
LinLau
Berichten: 2
Lid geworden op: di 24 jul 2018, 20:39

Speurtocht naar de juiste bus...



Bericht door LinLau »

Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben het nu al een tijdje over het hebben van een camper, en wat gaaf dit zou zijn. Even geleden heb ik dit forum gevonden en zijn we mee gaan lezen. Door jullie enthousiasme zijn wij nog enthousiaster geworden, en hebben wij besloten zelf ook aan de gang te gaan. Een klein beetje (opstart) hulp kunnen we wel gebruiken.
We zijn al een tijdje op zoek naar een bus van rond de 7000 euro. Ons budget is rond de 12000 eu om hier wat moois van te maken. Basic beginnen om als we eenmaal een geldprijs winnen deze verder kunnen upgraden (hoop moet je altijd houden).
Nu hebben we besloten dat het een ducato/jumper/boxer/master of daily moet worden, welke het liefst een L3 of groter is. We zijn allebei redelijk aan de lengte dus er moet een aardig bed in, en we hebben besloten dat we geen natte cel willen, om zo ruimte te besparen.
Nu zitten we met een probleem.
We zijn heel veel op internet te speuren, maar door het grote en gevarieerde aanbod zien we eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Welke sites raden jullie aan op te zoeken, binnen/buitenland?
Of weten jullie misschien dealers die vaak busjes hebben staan?
eventuele andere (aankoop)tips hoor ik ook graag.

Alvast bedankt voor de hulp die hopelijk gaat komen!

Groetjes!
Camperbassie
Berichten: 632
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: speurtocht naar de juiste bus.



Bericht door Camperbassie »

Kleijn in Vuren heeft veel staan ex lease soms veel km maar beter een onderhouden ex lease dan een miskoop op marktplaats. Soms op veilingen BVA of Troostwijk of bij de domeinen kun je een leuke koop doen.

Ben je een goede sleutelaar koop een bus met een gebrek. Ben je helemaal geen sleutelaar kijk naar bus met garantie.

Succes met de zoektocht
LinLau
Berichten: 2
Lid geworden op: di 24 jul 2018, 20:39

Re: Speurtocht naar de juiste bus...



Bericht door LinLau »

Bedankt voor de tip. Kleyn heeft echt veel staan! Daar gaan we is even kijken :-B
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Speurtocht naar de juiste bus...



Bericht door Navigator »

In Duitsland https://graf-nutzfahrzeuge.de. Heeft veel ex DHL materieel staan.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Speurtocht naar de juiste bus...



Bericht door Atoz »

Navigator zal het je wel willen bevestigen, maar kijk dan eens naar de postkoffer modellen.
Ik ben er nog steeds 'verliefd' op.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Speurtocht naar de juiste bus...



Bericht door Navigator »

Eens! :wink:

Nu zijn ook de nieuwe modellen Sprinter beschikbaar en ook de Iveco's. Deze laatste gaan volgens mij allemaal over de 3500kg MTM.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Gele banaan
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 feb 2012, 20:54
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Speurtocht naar de juiste bus...



Bericht door Gele banaan »

Hallo Peter, zijn de nieuwe type sprinters al verkrijgbaar?, heb je een link, mijn duits is niet zo best, ben wel handig maar mijn taalknobbel zijn ze vergeten te plaatsen :-B
Groeten en veel kampeer plezier en voor de mede boot eigenaren Go With The Flow.
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Speurtocht naar de juiste bus...



Bericht door Navigator »

Ben afgelopen donderdag bij Graf geweest. De DHL-bussen met de nieuwe Sprinter eronder halen niet eens het verkoopterrein. Graf (Sascha) gaf aan dat hij diverse zoekopdrachten heeft om die bussen te leveren. Zouden veel naar Nederland gaan voor ombouw naar paardentrailers.

Graf had nog wel enkele grote DHL IVECO's staan, maar daar ga je het C1 rijbewijs voor nodig hebben. Als ik een Sprinter tegenkom laat ik je het weten.

De prijzen lopen wel helemaal uit de klauwen. Voor een oud model Sprinter van 15 jaar oud met 100k kilometers vragen ze nog 6500 euro. 5 jaar geleden kocht ik mijn Maxi Sprinter met 70k kilometer, en toen 11 jaar oud, voor 7000 euro.........
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Speurtocht naar de juiste bus...



Bericht door L4H3 »

Zelf heb ik een L4H3 Ducato uit Duitsland gehaald. Als je op https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... peId=VUT75 gaat kijken staan er zat. Mocht je voor een L4 gaan moet je even L5 intikken. Vreemd genoeg noemen ze het daar soms L5 ipv L4.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
Gele banaan
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 feb 2012, 20:54
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Speurtocht naar de juiste bus...



Bericht door Gele banaan »

Navigator schreef:
ma 27 aug 2018, 7:13
Ben afgelopen donderdag bij Graf geweest. De DHL-bussen met de nieuwe Sprinter eronder halen niet eens het verkoopterrein. Graf (Sascha) gaf aan dat hij diverse zoekopdrachten heeft om die bussen te leveren. Zouden veel naar Nederland gaan voor ombouw naar paardentrailers.

Graf had nog wel enkele grote DHL IVECO's staan, maar daar ga je het C1 rijbewijs voor nodig hebben. Als ik een Sprinter tegenkom laat ik je het weten.

De prijzen lopen wel helemaal uit de klauwen. Voor een oud model Sprinter van 15 jaar oud met 100k kilometers vragen ze nog 6500 euro. 5 jaar geleden kocht ik mijn Maxi Sprinter met 70k kilometer, en toen 11 jaar oud, voor 7000 euro.........
Ik loop met plannen om om nog een x zelf een camper te bouwen maar dan ook wel meteen een maxi net als jij, heb nu zelf een bedrijfspand gekocht waar ik kan bouwen dus de ruimte is geen probleem meer, nu noch een knappe sprinter met weinig km en voor weinig geld :-B :-B
Groeten en veel kampeer plezier en voor de mede boot eigenaren Go With The Flow.
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Speurtocht naar de juiste bus...



Bericht door Navigator »

8-)
/offtopic
De Iroquois heeft net een ton gelopen. Ik wacht nog een paar jaar en koop dan een 'dikke' gebruikte Sprinter (liefst chassis-cabine 316 o.i.d.) waar ik een opbouw op laat zetten. Daarna weer zelf inbouwen.
/ontopic
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Gele banaan
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 feb 2012, 20:54
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Speurtocht naar de juiste bus...



Bericht door Gele banaan »

dat is ook een strak plan.
Groeten en veel kampeer plezier en voor de mede boot eigenaren Go With The Flow.
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
Plaats reactie