Anti diefstal

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Camperbassie
Berichten: 622
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Anti diefstal



Bericht door Camperbassie »

Overal lees ik dat er heel veel campers worden gestolen. Mijn wagen heeft alarm, start onderbreker ,vet slot op de achterdeur en driepunts sluiting op de camperdeur. Normale Renault master deursloten.
Ik overweeg een Bearlock maar 500 is wel heel veel geld.
Wat doen jullie aan diefstal preventie.
Ik lees stuur eraf halen ( gaat mij wat ver) of allerlei in elkaar gelaste beugels met vette sloten. Wie heeft ideen, tips?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Anti diefstal



Bericht door Cee Pee »

Jezelf niet gek maken als ze het op je camper gemunt hebben gaat hij sowieso mee.
Dus gewoon doen niet opvallen en lekker genieten.
Hoe meer sloten des te meer buit is in de ogen van de dief verwachtbaar.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Anti diefstal



Bericht door hathi »

Juist Cor,geen aanstoot geven,en openbaar parkeren, ik schakel de start accu uit,met een ( goedkoop) schakelaar,en is tevens tegen het zonnepaneel laden bij stilstand,ik geloof niet dat ze een uur gaan zoeken waar die schakelaar zit :D
Hans
Jdbiggelaar
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 10:38
Locatie: Boxtel

Re: Anti diefstal



Bericht door Jdbiggelaar »

Cee Pee schreef:Jezelf niet gek maken als ze het op je camper gemunt hebben gaat hij sowieso mee.
Dus gewoon doen niet opvallen en lekker genieten.
Hoe meer sloten des te meer buit is in de ogen van de dief verwachtbaar.
Helemaal mee eens! Ik heb een Bearlock omdat mijn verzekering dat eist. Sleutels spart bewaren, de camper gaat niet mee. Verder valt er in de camper niet veel te halen. Dus bij inbraak is de schade aan mijn camper altijd groter dan de buit. En ik heb geen zwarte cash in de vloer, slaapt beterAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
WhiteVanMen
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38

Re: Anti diefstal



Bericht door WhiteVanMen »

Camperbassie schreef:
di 17 jul 2018, 10:17

Ik overweeg een Bearlock maar 500 is wel heel veel geld.
Als je camper geen 500 euro waard is gewoon niet over nadenken .
:think:

Liftend kom je vaak ook weer thuis.
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Anti diefstal



Bericht door Frank1954 »

Hi Camperbassie

Overal "lees" ik dat er veel campers worden gestolen...ja en waar "lees" je dat dan allemaal :roll:
We "lezen" dat gelukkig maar....af-en-toe.... :wink:
Over het beveiligen van campers word héél wat geschreven :crazy:
Maar sommige camperaars haken dan af wegens altijd te duur :mrgreen:
En, dan gebeurd er meestal niets en "lezen" we...we laten de deuren en de ramen open en we leggen geld op tafel ect
Misschien nog een bordje hangen aan je camper.....neem deze maar...heb toch geld genoeg :bang:
Veel zeveren dat alles veel geld kost wél...wat hebben we betaald om met een camper te kunnen reizen ?
Héél wat nemen er een financiering voor die je bij diefstal ook moet blijven verder betalen niet...?
50d€ of 100d€ of zelfs het dubbele...het zijn meestal onze "zuurverdiende" centjes waar we hard én lang voor gewerkt hebben niet..?
Wat is de kostprijs van een aantal beveiligingen in verhouding tot de waarde van onze camper.....bijna peanuts :wink:
Wie helemaal niets doet kan (misschien) sneller slachtoffer worden van inbraak of zelfs diefstal van de camper
Wie héél wat investeert kan (misschien) ook slachtoffer worden
Maar.....wat een dief niet heeft is "tijd" en, als je ziet hoe snel sommige zijn om iets te stelen :bang:
Wat kunnen we er dan tegen doen....het hen zo moeilijk mogelijk maken... ::)
Inbreken in je camper is niet moeilijk het is één grote "koekendoos" en geen "hond" die er van op kijkt als er "ergens" een alarm af gaat
Maar met je camper er van door gaan....daar hebben wij een Bearlock voor laten plaatsen in....Nederland
600€ geplaatst enkele uren werk want is precisie werk
Op onze vorige camper stond er enkele dagen na ontvangst al meteen een Bearlock op
Later een Thitronik-alarm met magneetcontacten op alle ramen en woondeur
Tegelijk met het plaatsen van het alarm ook Fiamma Frame sloten geplaatst
Heel wat camperaars doen helemaal niets en het zijn deze die spijtig genoeg het éérst het "nieuws" halen op fora ect...
Wél iedereen doet wat moet naar eigen inzicht.... :cheers:
Als ik in iets vertrouwen heb....liefst een "echte" Bearlock
Let wel op Bearlock wordt in Nederland aanbevolen ( ipv een pak electronica dat snel te omzeilen valt ) door héél wat verzekeraars
https://www.bearlock.nl
https://www.fleetaccess.nl/security/bea ... gIeHfD_BwE
Smart en andere phones en pc's en GPS en-en-en het, kost allemaal geld maar dat valt nog eventueel te vervangen
Een camper waar ze mee weg zijn die vervang je niet zomaar niet...?
Want....deze procedures duren vaak (te) lang omdat verzekeraars alles gaan uitspitten (vermoeden van fraude ect...)

Opgepast!!! er is ook een slechte copy te koop in Nederland (die even duur is) en echt weg gesmeten geld is!
Het is geen Bearlock maar een hoopje ijzer....
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24444
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Anti diefstal



Bericht door javanes »

Als ze een auto persé willen hebben dan helpt een bearlock of b.v.een beveiliging met een wielklem ook niet.
Dat ding staat zo op een oprijwagen en ze zijn er mee weg.
En mocht die tussen een paar auto's geparkeerd staan dan zijn er genoeg mogelijkheden om de auto er vantussen te halen.

Momenteel zijn de de oude Mercedes busjes bijzonder populair.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Anti diefstal



Bericht door Frank1954 »

Een camper van 4,5t en 8,25m lang ff....snel op een "op-rij-wagen" :crazy:
Als je nog nooit een Bearlock hebt gezien laat staan hebt zien inbouwen hoe kun je dan oordelen
We "lezen" véél over gestolen campers....wél het zijn meestal deze "zonder" Bearlock :mrgreen:
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24444
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Anti diefstal



Bericht door javanes »

Gelooft u nu echt dat een een blokkering van een versnellingsbak of stuurkolom de professionele dieven tegenhoudt.
Het zal misschien wat vertragend werken, maar dat is dan ook alles.
Je hebt echt niet veel nodig om een auto te verplaatsen waarvan de bak en de stuurkolom zijn geblokkeerd.

Vraag b.v. even bij een autohandelaar hoe ze de auto's in een showroom verplaatsen.

En wel eens een takelwagen gezien voor een vrachtwagen?

En hoe komt u er bij dat ik nog nooit een bearlock heb gezien?
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Anti diefstal



Bericht door hathi »

Juist Jaques,een bearlock vergrendelt,enkel de pook,waar weer 2 kabels aan zitten,voor het schakelen,en die kan je er zo afwippen,trek je a/d hevel,en hij staat in de versnelling,het belemmert,de diefstal ,natuurlijk wel,maar een duur grapje,door de arbeid kosten,geen pook werkt eigenlijk hetzelfde?
Hans
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Anti diefstal



Bericht door Frank1954 »

Hi Javanes

Je zal een Bearlock misschien al wél gezien hebben
Maar neem je tijd en ga eens kijken hoeveel tijd dit in neemt om in te bouwen door de erkende installateurs :wink:
Het allemaal simpel voorstellen is makkelijker dat er zelf een Bearlock in je camper te hebben
Maar nogmaals iedereen denkt er het zijne van :cheers:

@hathi
Ja...de Bearlock vergrendelt idd de pook maar geen dief die daar "tijd voor heeft om dat allemaal te slopen :crazy:
Er snel ff onder kruipen en een paar kabels er af leggen...en dan wat ff snel ermee weg rijden in welke versnelling wegrijden dan in zijn achteruit misschien :mrgreen:
De ontwikkeling van de Bearlock is doordacht en uit speciaal gehard staal gemaakt ook de cilinder
Bij een automaat word een Bearlock gemonteerd op de stuurstang...en bij Fiat is het heel werkje om daar heel de zaak te kunnen montereren
Daar slopen is ook niet meer rijden

Een Belgisch camperaar kreeg een voorval dat de montagebouten los waren gekomen
Toen ik dit las op het Belgisch camperforum en meteen doorgaf aan Bearlock NL wist de dealer het na een half uur al....
Alles werd meteen opgelost én dezelfde dag nog
Alles word gemonteerd met breekbouten en die komen "nooit" meer los
Heb geen aandelen bij Bearlock ik weet enkel dat ze een zéér goed systeem hebben dat niet "zo" maar ff te kraken valt

Maar ja...geen rancune hoor :cheers: en iedereen doet wat moet
Bij onze camper staat er een Bearlock gemonteerd en zijn we 600€ maar dat is peanuts in vergelijk met de waarde van onze camper
Ik hoop maar dat we weer niet moeten "lezen" dat er weer een camper verdwijnt want dat is meestal een financiele ramp voor de slachtoffers
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24444
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Anti diefstal



Bericht door javanes »

Ik wil u niet al te ongerust maken.
Met b.v. 4 automovers en eventueel een lepel truck is uw mooie kampeerauto met bearlock binnen een paar minuten verdwenen.
Dan hebben professionele dieven daarna volop de tijd om dat mooie beveiligingssysteem ergens in een loods te verwijderen.

Dus denk nu niet dat uw mooie mobilhome zo goed beveiligd is. Misschien wel voor de gelegenheidsdief, maar niet voor de professionele jongens

Maar ik ga er verder niet op in, want misschien ben ik al wat te ver gegaan. Tenslotte kan iedereen hier meelezen.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Anti diefstal



Bericht door MonRoe »

Er zijn al campers gestolen met bearlock. Ze spelen het heel slim, ze plaatsen eerst een wielklem en een briefje onder het raam, vooral bij steden waar ze weten dat mensen bijv. een hele dag op pad gaan.

Staat de camper er twee uur later nog, dan komt er een lepelwagen en die sleept de camper weg. Niemand zal reageren, want ze denken allemaal door de wielklem en het papiertje onder de ruitenwisser dat het een foutparkeerder is.

Ook op een bewaakte (camper) parkeerplaats (Rome) is op deze manier een camper weggehaald.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19104
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Anti diefstal



Bericht door Aloys »

Graag weer on-topic: wat kun je nog meer doen aan diefstalpreventie?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie