Vivaro L1H1 word compacte camper voor de motorsport

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
RoyR85
Berichten: 48
Lid geworden op: za 17 sep 2016, 18:22
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Voorpret en vragen camper ontwerp/koop/bouw



Bericht door RoyR85 »

Koelkastje hoeft er niet in, dus klein kookblok is genoeg. Dat is allemaal wel te regelen. Alleen korter maken word lastig :P

Zal me in die 1.9 nog eens verdiepen, ook of die wel voldoende power heeft enzo.
BobV
Berichten: 179
Lid geworden op: di 21 aug 2007, 19:37
Locatie: Kampen

Re: Voorpret en vragen camper ontwerp/koop/bouw



Bericht door BobV »

Groeten
Bob

VW T4 TDI Camper
Gebruikersavatar
RoyR85
Berichten: 48
Lid geworden op: za 17 sep 2016, 18:22
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Voorpret en vragen camper ontwerp/koop/bouw



Bericht door RoyR85 »

T5 1.9tdi 102pk-250nm koppel. Interessant, chippen ook leuk. Nu nog eens kijken naar prijzen en kmstand of het leuk blijft en daar heb ik iets meer twijfels over.
BobV schreef:
di 03 jul 2018, 15:09
Vivaro L1 is 478 lang volgens http://www.mijnbuscamper.nl/wp-content/ ... autoos.pdf
Dan zijn ze het online niet eens...

Wel handig lijstje, thanks.
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Voorpret en vragen camper ontwerp/koop/bouw



Bericht door ellan vannin »

Ik heb beide T4 en T5 (als basis voor halfintegraal camper), voorheen als dagdagelijks vervoer en transport motoren naar IOM tevens T5, ben er echter motorisch gezien slecht mee uitgevallen. De 2.5 TDi motoren zijn zeer gevoelig voor de juiste olie. Ik heb onlangs toevallig een T4 van 2000 voor erbij aangeschaft en deze is werkelijk puntgaaf. Wanneer je een goede T4 kunt vinden ben je m.i. beter af dan met een T5.
Laatst gewijzigd door ellan vannin op di 03 jul 2018, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
All4dogs
Gebruikersavatar
RoyR85
Berichten: 48
Lid geworden op: za 17 sep 2016, 18:22
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Voorpret en vragen camper ontwerp/koop/bouw



Bericht door RoyR85 »

Zoals ik heb gevonden is de T5 2.5 idd niet goed, de 1.9 beter. T4 2.5 nog beter maar moet je net tegen een goeie aanlopen zonder roest en dan kan het natuurlijk nog komen.

Ik hou mijn ogen wel open.


Edit: MF spot btw ;)
Gebruikersavatar
RoyR85
Berichten: 48
Lid geworden op: za 17 sep 2016, 18:22
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Voorpret en vragen camper ontwerp/koop/bouw



Bericht door RoyR85 »

RDW... :lol3:

Eerst nee en dan het op de keurmeester gooien. Ja joh, vooral hele zooi verbouwen en dan mag het ineens niet omdat iemand geen antwoord durft te geven.

Ter leering ende vermaack:
(Van onder naar boven te lezen)
Op wo 4 jul. 2018 om 09:36 schreef Klantenservice RDW <info@rdw.nl>
Geachte heer R,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over opklapbare zitplaatsen bij een kampeerwagen.

Zonder het voertuig te zien kan ik natuurlijk geen uitspraak doen of uw voertuig wordt goedgekeurd. Zelfs als ik het voertuig wel zou zien dmv bijvoorbeeld een foto, blijft die beslissing bij de keurmeester die het voertuig daadwerkelijk gaat keuren.
Bij de keuring zal de keurmeester kijken of uw voertuig inderdaad een kampeerauto is (ingericht met een 'woonruimte").
Er worden eventueel foto's genomen voor de belastingdienst zodat zij kunnen kijken of uw voertuig aan hun inrichtingseisen voldoet, en de belastingdienst kan bijvoorbeeld ook bij u langskomen om het voertuig te bekijken als zij twijfels hebben over de inrichting.


Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder.
U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur).
U kunt de RDW vanuit het buitenland bereiken via een speciaal nummer. Meer informatie over bellen vanuit het buitenland.

Op onze site vindt u veel informatie. Kijk bijvoorbeeld op www.rdw.nl of op www.rdw.nl/particulier/veelgestelde-vragen

RDW is benieuwd naar uw ervaring
Het is voor ons belangrijk om te weten wat klanten vinden van onze dienstverlening, zodat wij deze kunnen verbeteren.
Wij willen u graag uitnodigen om deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Hieronder staat een link naar de vragenlijst.
Uw deelname stellen we erg op prijs.

Klik hier om naar de online vragenlijst te gaan.

Met vriendelijke groet,



S. B
Unit manager Klant Contact Centrum RDW


Logo rdw

De informatie in deze e-mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u deze e-mail onterecht heeft ontvangen, wilt u dan zo vriendelijk zijn de afzender te waarschuwen door deze e-mail terug te sturen en de gegevens van uw computer te verwijderen. De RDW kan niet volledig instaan voor de juiste en volledige overbrenging van deze e-mail.


--Oorspronkelijk bericht--
Van:
Datum: 04.07.2018 09:28 AM
Aan: info@rdw.nl
Onderwerp: Re: gaat over een voertuig [#826197]


Geachte heer/mevrouw B,

Hartelijk dank voor uw antwoord.
Als ik het goed begrijp is het voor het RDW dus geen bezwaar. Van de belastingdienst heb ik namelijk bericht gekregen dat dit geen bezwaar is dus als dit ook voor het RDW geldt zal ik het zo maken.

Graag hoor ik nog van u of dit juist is.

Met vriendelijke groet,
Roy R

Op wo 4 jul. 2018 om 09:14 schreef Klantenservice RDW <info@rdw.nl>
Geachte heer R,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U heeft een vraag over de eisen die de belastingdienst stelt aan kampeerwagens met betrekking tot het lage wegenbelasting tarief.

Als ik de inrichtingseisen van de belastindienst door lees, kom ik tot de conclusie dat de zitplaatsen niet opklapbaar mogen zijn. Ze spreken niet voor niets over "vaste zitplaatsen" . Dat u de zitplaatsen mag gebruiken om een bed te maken betekent mijns inziens niet dat de zitplaatsen ook op mag klappen.


Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder.
U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur).
U kunt de RDW vanuit het buitenland bereiken via een speciaal nummer. Meer informatie over bellen vanuit het buitenland.

Op onze site vindt u veel informatie. Kijk bijvoorbeeld op www.rdw.nl of op www.rdw.nl/particulier/veelgestelde-vragen

RDW is benieuwd naar uw ervaring
Het is voor ons belangrijk om te weten wat klanten vinden van onze dienstverlening, zodat wij deze kunnen verbeteren.
Wij willen u graag uitnodigen om deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Hieronder staat een link naar de vragenlijst.
Uw deelname stellen we erg op prijs.

Klik hier om naar de online vragenlijst te gaan.

Met vriendelijke groet,



S. B
Unit manager Klant Contact Centrum RDW


Logo rdw

De informatie in deze e-mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u deze e-mail onterecht heeft ontvangen, wilt u dan zo vriendelijk zijn de afzender te waarschuwen door deze e-mail terug te sturen en de gegevens van uw computer te verwijderen. De RDW kan niet volledig instaan voor de juiste en volledige overbrenging van deze e-mail.


--Oorspronkelijk bericht--
Van:
Datum: 27.06.2018 10:45 AM
Aan: info@rdw.nl
Onderwerp: gaat over een voertuig

Aanhef: Dhr.
Voorletters: Roy
Achternaam: R
E-mail:
Adres:
Postcode:
Plaats:
Land: NL
Telefoonnummer:
Onderwerp: gaat over een voertuig
Kenteken: NVT
Opmerkingen: Goedendag! Ik ben van plan om een bus om te bouwen tot camper/kampeerauto. Ik ben op de hoogte van alle regels alleen 1 punt weet ik niet of het toegestaan is zoals ik het wil gaan doen. Het gaat om de vaste zitplaatsen. Ik wil het bed in 2 delen tegen de linker en rechter zijwand omhoog kunnen klappen. Maar ik wil ook 1 van deze delen als de 2 zitplaatsen (als bank) gebruiken voor de goedkeuring. Maar mogen de zitplaatsen opklapbaar zijn? Ze zullen wel vast in de bus zitten en bereikbaar na het neerklappen maar dus niet altijd direct als bed of bank. Ik zal bovenstaand ook bij de belastingdienst nog navragen. Mvg, Roy R

--
Verzonden vanaf telefoon, mogelijk kort en bondig antwoord.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Voorpret en vragen camper ontwerp/koop/bouw



Bericht door annoh »

@TS,

Ik zou er geen probleem van maken.

Op de markt zijn heel wat slaapbanken. Je hebt dan een combi functie van liggen en zitten. Geen keurmeester die daar over valt.

Ook heb ik geregeld gezien dat een bed in de lengte richting geplaats wordt. Om te gaan zitten wordt een matras van het bed gebruikt als leuning bij het zitten.
Gebruikersavatar
RoyR85
Berichten: 48
Lid geworden op: za 17 sep 2016, 18:22
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Voorpret en vragen camper ontwerp/koop/bouw



Bericht door RoyR85 »

Oh ik ga het ook wel zo aanpakken, zeker omdat de belastingdienst zelfs enthousiast ja zei. Maar vond dit wel weer RDW ten top :clap:


Maar mijn hoofdpunt is dat ik opgeklapt dus geen van beide heb. Maar we gaan ervoor. Nu een geschikte bus vinden.
Gebruikersavatar
RoyR85
Berichten: 48
Lid geworden op: za 17 sep 2016, 18:22
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Voorpret en vragen camper ontwerp/koop/bouw



Bericht door RoyR85 »

Ik neig nu toch wat sterker naar de Vivaro/Trafic/Primastar. Net ff wat meer binnen ruimte, wat prijs gunstiger en als ze dan toch net zo breed en onder de 5m zijn...

Alleen de draaibare zitbank laat ik varen. Prachtig systeem maar bij een ongeluk wil ik niet het risico lopen dat de bijrijders gaan vliegen en de verzekering zich terug trekt.
Goedgekeurde heb ik namelijk niet gevonden.
Sjnuufke
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 21 jan 2018, 14:12

Re: Voorpret en vragen camper ontwerp/koop/bouw



Bericht door Sjnuufke »

Hoi Roy,

Mijn voorbank kon niet bewegen!
Ik heb hem vervangen voor een stoel; veel comfortabeler.

Gr Peter
Gebruikersavatar
RoyR85
Berichten: 48
Lid geworden op: za 17 sep 2016, 18:22
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Voorpret en vragen camper ontwerp/koop/bouw



Bericht door RoyR85 »

Dank je.
Maar ik wil per se 3 zitplaatsen, dus de bank blijft, maar dan moet ik wat anders bedenken voor meer nachtelijke ruimte. En dan bedoel ik vooral plek om je kleren ed neer te leggen als je gaat slapen.
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 08 nov 2018, 18:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Gebruik knop Plaats reactie aub
Gebruikersavatar
RoyR85
Berichten: 48
Lid geworden op: za 17 sep 2016, 18:22
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Voorpret en vragen camper ontwerp/koop/bouw



Bericht door RoyR85 »

Zo, we zijn weer een stapje verder. Ik ga komend weekend bij de perfecte bus kijken.

145pk - 320nm koppel
Klep ipv deuren
2007 (bijna 2008)
Trekhaak
H1 - L1
Zitbank

Nu hopen dat het echt wat is en dat we het over de prijs eens worden.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Voorpret en vragen camper ontwerp/koop/bouw



Bericht door Autocaravana »

VW T4 1999-2003 (Duur en veel roest problemen, wel oerdegelijk blok)
Deze jaargangen zijn minder roestgevoelig dan daar voor, want zijn deels verzinkt. Mijne van 1999 heeft totaal geen roest (maar is niet te koop).
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
RoyR85
Berichten: 48
Lid geworden op: za 17 sep 2016, 18:22
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Voorpret en vragen camper ontwerp/koop/bouw



Bericht door RoyR85 »

Yes!!! We hebben een bus! Hopelijk alles zo goed als het lijkt en nu snel door naar fase 2. Snelle simpele ombouw en omkeuren!
Bijlagen
04383617-F5E1-41FA-A90C-A03BC8F3925E.jpeg
04383617-F5E1-41FA-A90C-A03BC8F3925E.jpeg (256.97 KiB) 441 keer bekeken
45A24E51-D341-4222-B9E2-1C817A0D98C4.jpeg
45A24E51-D341-4222-B9E2-1C817A0D98C4.jpeg (303.23 KiB) 441 keer bekeken
28226862-E27B-4E14-8923-48EE0A92404B.jpeg
28226862-E27B-4E14-8923-48EE0A92404B.jpeg (270.91 KiB) 441 keer bekeken
Plaats reactie