Horizontraveler bouwen van Fiat Ducato L4H2 (nov. 2015)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Fiat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 04 aug 2017, 13:56
Contacteer:

Horizontraveler bouwen van Fiat Ducato L4H2 (nov. 2015)



Bericht door Fiat »

Hallo allemaal,

ook wij gaan proberen een camper te bouwen. Wij gaan niet zo hard, maar zijn te volgen via deze site https://horizontraveler-building.jimdofree.com/

Weet iemand of deze watertank https://www.reimo.com/de/61054-wasserta ... ab_bj__06/ ook onder een L4H2 van nov. 2015 past. Manlief meende nl ergens gelezen te hebben dat die alleen onder modellen passen van 2006-2009 ?
gawron
Berichten: 32
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 19:18
Locatie: Kapkazy PL
Contacteer:

Re: Horizontraveler bouwen van L4H2 Fiat Ducato Nov 2015



Bericht door gawron »

Leuk ik ga het volgen, krijg zelf mijn bus l4h2 deze zomer welke ik daarna ook ga ombouwen, succes!
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Horizontraveler bouwen van Fiat Ducato L4H2 (nov. 2015)



Bericht door pele »

De laatste keer dat ik deze tank plaatste, was onder een Ducato H2L3 van 2013. Die paste wel maar de uitstulping waar de aflaatkraan normaal moet komen komt te dicht bij de uitlaat, die daar anders zit dan bij oudere uitvoeringen. Ik heb dan aan schuifdeurzijde een ander aflaatpunt geplaatst.
(Verder moest ik een serieuze aanpassing laten doen bij een kunststoflasser in verband met bevestiging van een gordelbok. Misschien is dat bij u niet van toepassing?) Ik ken geen evenwaardig alternatief voor deze 90 liter tank.
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Horizontraveler bouwen van Fiat Ducato L4H2 (nov. 2015)



Bericht door pele »

Een tip die ik al aan meerdere mensen gaf, gaat over de ruimte boven de cabine. Daar zit een kunststof bak. Als je die verwijderd (gaat gemakkelijk) , kan je doeltreffender het schuine dak tot aan het raam isoleren. Die plastieken bak vervang je door een lichte multiplexplaat. Daarmee win je enkele centimeters hoogte van de opbergruimte, met een iets lager gewicht.
Fiat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 04 aug 2017, 13:56
Contacteer:

Re: Horizontraveler bouwen van Fiat Ducato L4H2 (nov. 2015)



Bericht door Fiat »

De kunstofbak hebben wij inderdaad ook verwijderd en geisoleerd, verder zijn we nog niet gekomen. dankje voor de tip :thumbup:
Fiat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 04 aug 2017, 13:56
Contacteer:

Re: Horizontraveler bouwen van L4H2 Fiat Ducato Nov 2015



Bericht door Fiat »

gawron schreef:
do 21 jun 2018, 10:49
Leuk ik ga het volgen, krijg zelf mijn bus l4h2 deze zomer welke ik daarna ook ga ombouwen, succes!
Onze wordt wel een beetje anders. Wij gaan een stapelbed maken met eronder 2 hondenkennels.
En een L vormige keuken op de plaats waar anderen het toilet hebben. En het toilet komt op de plaats waar andere de keuken hebben :-B
gawron
Berichten: 32
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 19:18
Locatie: Kapkazy PL
Contacteer:

Re: Horizontraveler bouwen van Fiat Ducato L4H2 (nov. 2015)



Bericht door gawron »

Daarom ga ik het ook volgen helemaal nu met deze verrassende indeling ;;-) ! Ook ik wil veel ruimte voor onze 2 honden dus wie weet doe ik bij jullie nog ideeën op die ik later zelf kan toepassen.
Fiat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 04 aug 2017, 13:56
Contacteer:

Re: Horizontraveler bouwen van Fiat Ducato L4H2 (nov. 2015)



Bericht door Fiat »

Laatste deel van het plafond staat te drogen. Gisteren ook alvast 2 vloerplaten eruitgehaald, om te zien hoe het eronder uit ziet.
Wij hadden gedacht daar de waterleiding tussen de ribbels door te leggen van de ene naar de andere kant. Maar dat lijkt niet hoog genoeg.
Hoe hebben jullie dat gedaan ? Als ik op internet zoek zie ik iedereen tussen de ribbels isoleren en daar de vloer opleggen en zie niemand daar de waterleiding onderdoor leggen ?
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Horizontraveler bouwen van Fiat Ducato L4H2 (nov. 2015)



Bericht door rijschoollucassen »

De waterleiding direct op de metalen vloer lijkt me vragen om bevriezing. Ik zou die mooi in het interieur houden, liefst in ruimtes waar ook een verwarmingsslang door komt.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Plaats reactie