Gordelbok voor Peugeot Boxer

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Boxbox
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 19:21

Gordelbok voor Peugeot Boxer



Bericht door Boxbox »

Eerder had ik hier al rondgeneusd en kwam zo tot de ontdekking dat extra zitplaatsen een uitdaging is. Mede daarom ook de keuze voor de boxer, omdat daarvoor gordelbokken bestaan.

Ik heb twee leveranciers gevonden ik het noorden van het land. Aangezien wij in het zuiden wonen zou iets dichterbij prettiger zijn. Maar zijn er nog meer bedrijven die deze plaatsen? En dan op zo’n manier dat RDW het goedkeurt. Ik ken de methode van langsbanken en dan aanpassen maar wij willen graag dat RDW het goedkeurt.

Ik begrijp dat het niet de bedoeling is om leveranciers te noemen, dus graag per pb. Of nee, die zijn er niet ik ook een antwoord natuurlijk ;-)

Zal op een later moment nog even onze camper- to- be voorstellen :-)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Gordelbok voor Peugeot Boxer



Bericht door Dafluc »

Namen noemen mag. Alleen zeggen dat het bedrijf goed of slecht is mag niet. Dus geen waarde-oordeel er aan hangen. Als je dat wilt doen kun je een pb (persoonlijk bericht) sturen.
Wat de vraag betreft: ik zou er zoveel mogelijk mee willen rijden :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Gordelbok voor Peugeot Boxer



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Ik heb mijn bok in direct in Duitsland besteld bij vsr. Ik moet de rdw nog bij mij laten komen om te keuren.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxbox
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 19:21

Re: Gordelbok voor Peugeot Boxer



Bericht door Boxbox »

Bedankt voor jullie reacties!

Zelf inbouwen durfden we niet aan. We hebben hem afgelopen weekend naar Camperfixx gebracht, die hem komende week inbouwen. We hadden zelf al een eenvoudige camperinrichting ingebouwd, waarmee we hem hopelijk meteen als camper gekeurd krijgen.

Wordt vervolgd :-D
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Gordelbok voor Peugeot Boxer



Bericht door JTG »

En? Is het inmiddels gelukt?
Boxbox
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 13 jun 2018, 19:21

Re: Gordelbok voor Peugeot Boxer



Bericht door Boxbox »

Jazeker! De bok zit er in en we hebben ook de eerste vakantie al achter de rug. Nog allemaal met tijdelijke inrichting maar dat ging perfect. Nu verder ombouwen.
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Gordelbok voor Peugeot Boxer



Bericht door JTG »

Super! Wij zijn nog niet zover dat we kunnen laten keuren maar gaan dat met een paar maanden ook beleven, (hopelijk) :wink:
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Gordelbok voor Peugeot Boxer



Bericht door ThomasJumperHendriks »

De keuring zelf stelt niet veel voor. Met name visueel. Zorg wel dat je bouten netjes vast zet met de moment sleutel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Gordelbok voor Peugeot Boxer



Bericht door annoh »

Er zijn inmiddels keurmeesters die ook kijken naar scherpe randen en uitstekende delen waar je mogelijkerwijs tegen aan kan stoten bij een botsing. De straal van dergelijke randen dient minimaal 2,5 mm te zijn en daar kan op gecontroleerd worden.
Plaats reactie