B-stijl
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 12 feb 2009, 23:23
- Locatie: Stolwijk Z-H
- Contacteer:
Re: B-stijl
e.e.a wordt wat verwarrend met al die foto's van delen van ducato's, het gaat uiteindelijk alleen maar om een spant te verwijderen zoals Adria dat blijkbaar doet bij de nieuwe 2019 serie zonder dat dat zorg oplevert ( tenminste na vele testen vlgns Adria )
hier wat plaatjes hoe het er uit ziet bij mij op dit moment,
hier wat plaatjes hoe het er uit ziet bij mij op dit moment,
Vroeger had je geen kuilen..
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
Re: B-stijl
Gelul en sensatie die foto's, daar helpt geen metalen profieltje tegen.
Van een trein kun je het sowieso nooit winnen.
Van een trein kun je het sowieso nooit winnen.
- vmax
- Berichten: 5176
- Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
- Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân
Re: B-stijl
wat is de meerwaarde ervan
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000
wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid
voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/
en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid
voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/
en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Re: B-stijl
Beste
Er worden vele nutteloze producten vervaardigd en uitgebracht.
Dit lijkt me daar niet onder te vallen,het gaat zonder meer voor minder stijfheid in het geheel vormen.
Succes met je beslissing hierin.
Gr.Toon
Er worden vele nutteloze producten vervaardigd en uitgebracht.
Dit lijkt me daar niet onder te vallen,het gaat zonder meer voor minder stijfheid in het geheel vormen.
Succes met je beslissing hierin.
Gr.Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07
Re: B-stijl
De stijfheid van je wagen wordt ernstig beïnvloed door door delen weg te halen.
Je kunt wat je wegneemt bijna niet goed compenseren. Ik heb het niet aangedurfd bij mijn Master.
Die foto's van die aangereden camper zijn gevolg van aanrijding van rechts, geen zicht op verkeer rechter zijde, heeft niks met wegnemen delen BStijl te maken en ook wel tikkie onsmakelijk om die te plaatsen.
Je kunt wat je wegneemt bijna niet goed compenseren. Ik heb het niet aangedurfd bij mijn Master.
Die foto's van die aangereden camper zijn gevolg van aanrijding van rechts, geen zicht op verkeer rechter zijde, heeft niks met wegnemen delen BStijl te maken en ook wel tikkie onsmakelijk om die te plaatsen.
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 12 feb 2009, 23:23
- Locatie: Stolwijk Z-H
- Contacteer:
Re: B-stijl
Wat betreft die camper met lichte voorschade, tja ik vind die fabriekbouwsels op een onderstel altijd al eng maar ik snap ook dat 'mijn stijl' weghalen invloed kan hebben.
Ben wel benieuwd of die nieuwe Adria's zonder die verbindende stijl een krachten vervanger hebben gemaakt, het is alleen nog zo nieuw dat er nog geen ervaringen zullen zijn en ff opvragen werkt niet echt heb ik ontdekt, over een jaar zal er wel meer info over zijn.
Ben wel benieuwd of die nieuwe Adria's zonder die verbindende stijl een krachten vervanger hebben gemaakt, het is alleen nog zo nieuw dat er nog geen ervaringen zullen zijn en ff opvragen werkt niet echt heb ik ontdekt, over een jaar zal er wel meer info over zijn.
Vroeger had je geen kuilen..
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
Re: B-stijl
Andre,..waarom niet eerder?..Nu ik de foto zie ,zou ik het best aandurven,om de onderste dwarsbalk uit te nemen,,maar wel weer een verbinding maken .met het onder/ bovendeel ,zodat het een echte ( hogere) B stijl word.!..................het is op de foto niet te zien ,in hoeverre deze , en of, aan elkaar gelast / geschoven zijn ??
Hans
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 12 feb 2009, 23:23
- Locatie: Stolwijk Z-H
- Contacteer:
Re: B-stijl
Ik zal vanavond nog wat details fotograferen, bij een lage h1 bus is die onderste de bovenste drager zag ik vanmorgen.
Dat de bovenste bij mij wat dun lijkt is omdat er 20mm isolatie tegen aan zit, in het eggie is die verbinder gelijk aan de onderste.
Dat de bovenste bij mij wat dun lijkt is omdat er 20mm isolatie tegen aan zit, in het eggie is die verbinder gelijk aan de onderste.
Vroeger had je geen kuilen..
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 12 feb 2009, 23:23
- Locatie: Stolwijk Z-H
- Contacteer:
Re: B-stijl
nou, ik heb wat foto's gemaakt Hans, nu ook van de rechtse kant bij de schuifdeur, wel als je zo de massieve gedeeltes ziet lijkt de onderste drager ook maar gewoon wat simpel vast te zitten, de ligger die 2 x een omega op elkaar is ligt met aan elke zijde met kleine puntlasjes vast en wordt ook niet echt door materiaal opgesloten dus bij een zijdelingse kracht kan de boel zowiezo opschuiven,
Vroeger had je geen kuilen..
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
Re: B-stijl
Bij een H1 bus geeft deze spant stevigheid omdat de dakplaat eraan vast is gekit. Bij de H2 uitvoering wordt de stevigheid bekomen door de bovenste spant. Ik geloof niet dat de onderste veel bijdraagt tot de stijfheid van het koetswerk. Als je wist dat de autokeuring er geen probleem van maakt, zou ik het zeker doen, tenzij je de opbergruimte toch belangrijker vindt. Zoals ik eerder schreef, verwijderde ik in mijn vorige Ducato deze spant. Echt mooi ruimtelijk en praktisch voor je hoofd . Net een mini integraal. Dit alles keurig afwerken is echter wel wel een lastige klus.simple simon schreef: ↑zo 25 nov 2018, 13:19Ik wil verder geen ruit plaatsen in het dak, gaat mij vooral om de hoofdruimte en het 'luchtige' als het open is, enige wat me nog even tegenhoud is of dit een onderdeel van het dakspantenplan is bij een H1 bus, dan zou het toch mogelijk een spant van belang zijn in gevallen van krachtsbelastingen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SR8PRMCH.jpg
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: do 12 feb 2009, 23:23
- Locatie: Stolwijk Z-H
- Contacteer:
Re: B-stijl
ben niet zo bang voor de keuring gezien men daar blijkbaar meer let op de camper-eisen want daar kom je voor bij het omkeuren, als ik zie hoe meubels ed vaststaan in (bus)campers en dat geld voor fabriekscampers die ik allemaal bespioneerd heb alvorens deze flinke klus aan te gaan dan is bij een flinke botsing het nog maar de vraag of je niet gedood word door loskomend meubel en keukengoed, praat maar met mensen die op de snelwegen de ''rommel'' opruimen na bijv. kettingbotsingen,
monteurs die in speldenkussens zijn veranderd met hun eigen handgereedschap was voordat er tussenschotten in caddys en bussen veel voorkomend..... beetje morbide nu maar ik ken zo iemand in Duitsland,
idd het netjes afwerken is wel een uitdaging, ik ben al met de nodige dingen bezig of de stijl er nu wel of niet uitgaat, anders is dit dilemma gelijk een werkpauze en dat moet niet natuurlijk.
Dré
monteurs die in speldenkussens zijn veranderd met hun eigen handgereedschap was voordat er tussenschotten in caddys en bussen veel voorkomend..... beetje morbide nu maar ik ken zo iemand in Duitsland,
idd het netjes afwerken is wel een uitdaging, ik ben al met de nodige dingen bezig of de stijl er nu wel of niet uitgaat, anders is dit dilemma gelijk een werkpauze en dat moet niet natuurlijk.
Dré
Vroeger had je geen kuilen..
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
https://mijncamperinaanbouw.blogspot.com/
Re: B-stijl
Ja Andre,het stelt weinig voor die onderbalkbevestiging,..lijkt er meer op dat het is voor de hemel bevestiging .....als je goed kijkt is de bovenste veel functioneler, Ik zou het middel stuk v/d onder balk los halen ,de over gebleven zij lippen, inzagen,zodat je deze ! ( waar nu de balk op ligt) omhoog kan buigen,tot de dubbele bevestiging,v/d bovenbouw, op de B stijl hier lassen en fatsoeneren
Hans