Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door ThomasJumperHendriks »

egli schreef:
Camperbassie schreef:
ma 02 jul 2018, 8:18
Goed bezig met de ombouw.
Welke schuiframen heb je en waar vandaan?
Klassen in Duitsland. Zelf opgehaald en voorzien van alle benodigde materialen en inbouwinstructies.
Erg mooie ramen. Heb je een link naar hun website? Eventueel een artikelnummer?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door egli »

Thomasboxerhendriks schreef:
di 25 sep 2018, 21:36

Erg mooie ramen. Heb je een link naar hun website? Eventueel een artikelnummer?
Dat is via een ebay shop: deinvan.de . Er zijn 2 soorten zijruiten: 1 met schuifvenster, 1 zonder. De eigenaar heeft ook een bedrijf in extreem luxe bussen: burgano.de. Deze ruiten heeft hij in productie laten maken, en daarin specifiek de afwatering verbeterd. Inclusief alle benodigde certificeringen en goedkeuringen. Zeker tevreden, maar wel veel kit gebruiken bij het plakken (eerder teveel dan te weinig).
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door egli »

JTG schreef:
di 25 sep 2018, 0:27
Mooie lamp, welke is dat?
Ga je die draadloos dimmen of via schakelaar? Weet je welk protocol deze gebruikt op 2,4GHz?
De dimmer zou ook met een app op Android/IOS moeten kunnen werken lees ik, die heb ik nog niet gevonden. Als ik dat gegeven combineer met de 2,4GHz zou dat erop kunnen duiden dat de dimmer via wifi werkt (of toch in elk geval mogelijk moeten zijn).
Idee is via een schakelaar aan / uit (en eventueel daarmee ook te dimmen), en de afstandsbediening voor de biedingen vanuit bed. Het is 2.4 GHz, maar het protocol weet ik niet. Over de app heb ik ook gelezen, maar volgens mij heb je dan nog een lsd-wifi-relay (https://nl.aliexpress.com/item/LED-PWM- ... 9fa1u5itgz en dan dat ronde apparaat) nodig en de app SkySmart. Die is dan de brug vanaf internet naar de 2.4 GHz dimmer.
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door JTG »

Dankje.
Als ik de informatie in jouw link bekijk is inderdaad die relay nodig voor app bediening. Dat is eigenlijk wel fijn want (ik zou het zonder app bediening willen doen) dan hoeft er niet permanent ook nog een wifi verbinding te zijn en gevoed te worden. Kun je misschien al iets zeggen over het stroomverbruik van deze dimmer (in rust)?
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door egli »

Nee, ik kan nog niks zeggen over het energieverbruik in standby.
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door egli »

Inmiddels weer wat kunnen doen. En veel kunnen nadenken over de afwerking.

Plafond is voorzien van anti dreun, schaap, zwart doek en afgewerkt met dunne mahonie houten latjes. Deze latjes zijn bevestigd aan een houten achter constructie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2 lampjes er alvast ingefreesd.

Afbeelding
raymond B
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 9:06
Locatie: Utrecht

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door raymond B »

Prachtig gedaan. Vraagje hoe hebt je die tengels bevestigd met lijn of schroeven.
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door egli »

raymond B schreef:Prachtig gedaan. Vraagje hoe hebt je die tengels bevestigd met lijn of schroeven.
Met bouten in blindklinkmoeren heb ik stalen stripjes vastgezet en daarop weer de houten dwarsbalken. Wilde zoveel mogelijk hoogte overhouden, vandaar deze compacte constructie. Zit goed stevig en nog zo’n 4 cm hoogte over voor isolatie. Uiteraard ook stalken kokers volgepropt met schaap en het staal bekleed met schapenvilt.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door L4H3 »

egli schreef:
di 13 nov 2018, 20:19
raymond B schreef:Prachtig gedaan. Vraagje hoe hebt je die tengels bevestigd met lijn of schroeven.
Uiteraard ook stalken kokers volgepropt met schaap en het staal bekleed met schapenvilt.
Niet de meest verstandige keuze. Zo heb je totaal geen ventilatie meer. Deze stalen kokers lopen door naar de zijkanten en dan naar de kokerbalken die weer op zijn beurt ventileren door gaatjes in de bodem.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Camperbassie
Berichten: 622
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door Camperbassie »

[/quote]

Met bouten in blindklinkmoeren heb ik stalen stripjes vastgezet en daarop weer de houten dwarsbalken. Wilde zoveel mogelijk hoogte overhouden, vandaar deze compacte constructie. Zit goed stevig en nog zo’n 4 cm hoogte over voor isolatie.
[/quote]
Plafond ziet er mooi uit maar
ben je niet bang met de schroeven zover uit elkaar dat de latjes gaan werken en in het ergste geval scheluw worden. ?
Mijn hardhouten plinten die nog niet zijn verwerkt liggen in garage zijn ook krom getrokken. Hout werkt en alleen totaal verlijmen of veel schroeven kan dat tegengaan.
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door egli »

L4H3 schreef:
egli schreef:
di 13 nov 2018, 20:19
raymond B schreef:Prachtig gedaan. Vraagje hoe hebt je die tengels bevestigd met lijn of schroeven.
Uiteraard ook stalken kokers volgepropt met schaap en het staal bekleed met schapenvilt.
Niet de meest verstandige keuze. Zo heb je totaal geen ventilatie meer. Deze stalen kokers lopen door naar de zijkanten en dan naar de kokerbalken die weer op zijn beurt ventileren door gaatjes in de bodem.
Anders daar een dikke koude brug met juist condensatie als gevolg. Kokers onder open houden en boven alles isoleren.
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door egli »

Camperbassie schreef:
Met bouten in blindklinkmoeren heb ik stalen stripjes vastgezet en daarop weer de houten dwarsbalken. Wilde zoveel mogelijk hoogte overhouden, vandaar deze compacte constructie. Zit goed stevig en nog zo’n 4 cm hoogte over voor isolatie.
[/quote]
Plafond ziet er mooi uit maar
ben je niet bang met de schroeven zover uit elkaar dat de latjes gaan werken en in het ergste geval scheluw worden. ?
Mijn hardhouten plinten die nog niet zijn verwerkt liggen in garage zijn ook krom getrokken. Hout werkt en alleen totaal verlijmen of veel schroeven kan dat tegengaan.[/quote]

Ik ga het zien en hou jullie op de hoogte! Er is ruimte om te werken.
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door egli »

Alweer een tijd geleden. Maar veel dingen gedaan. Wielomkasting gemaakt, constructie bed (en opbergbak), gordelbok om bestaande duozit op te plaatsen, voorbereiding electra, standkachel geplaatst...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Ombouw Fiat Ducato L2H2 Egli



Bericht door egli »

De test run! De maiden voyage. Gewoon dik 1000 km verderop, op 2000 meter hoogte, onder de -10 en 30 cm verse sneeuw. Maar wat is de vrijheid van een camper heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog lang niet af, kastje en keuken zijn tijdelijk, deel van de panelen zit er nog niet op en alle panelen moeten nog bekleed worden, maar het principe werkt voor mij!

Plaats reactie