Hulp bij keuze bus

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
wouterdv
Berichten: 2
Lid geworden op: di 04 jul 2017, 10:42

Hulp bij keuze bus



Bericht door wouterdv »

Goedendag,

wij zijn plannen aan het maken om een bus aan te schaffen voor ombouw naar camper (zelfbouw).
Al langere tijd ben ik op zoek naar een goede bus maar ik kom er niet echt uit. (heeft ook met mij auto kennis te maken)
Vandaar dat ik jullie vraag om tips.

We zijn van plan om met onze bus/camper voor langere tijd rond te trekken door europa. (naar planning ruim een jaar)
Tot nu toe hebben we gezocht naar een Mercedes benz sprinter of een Volkswagen crafter. Mede omdat deze bekend staan als sterke voertuigen en materialen door heel europa goed verkrijgbaar zijn.

Hebben jullie tips in het vinden van een goede bus? Tips over andere merken en modellen?
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Hulp bij keuze bus



Bericht door de Jonckheer »

Iveco Daily, ook een sterke auto.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Hulp bij keuze bus



Bericht door DiffRental »

Misschien iets meer info over budget, wat je belangrijk vindt en waarom je zelf wil bouwen.

Bij een klein budget (dus oude wagen met veel kilometers) zou ik voor een sprinter gaan zoeken.
Bij een budget van een bijna nieuwe ducato zou ik die ook zeker overwegen, veel ruimte op weinig lengte.
Groeten Peter
wouterdv
Berichten: 2
Lid geworden op: di 04 jul 2017, 10:42

Re: Hulp bij keuze bus



Bericht door wouterdv »

DiffRental schreef:
do 24 mei 2018, 16:57
Misschien iets meer info over budget, wat je belangrijk vindt en waarom je zelf wil bouwen.

Bij een klein budget (dus oude wagen met veel kilometers) zou ik voor een sprinter gaan zoeken.
Bij een budget van een bijna nieuwe ducato zou ik die ook zeker overwegen, veel ruimte op weinig lengte.
Wij zitten qua budget te denken aan max 8/9000 aanschaf van de bus.
Vooral een bus die motorisch nog wat kilometers kan hebben, dus niet meer dan 300/350.000 bij een sprinter.
Verder vinden we het belangrijk dat hij niet al te veel schade heeft en niet of nauwelijks roestplekken.

Zelfbouw omdat we dat als een avondtuur opzicht vinden, we houden van klussen en voor een reis van zo lang wil ik graag qua interieur custum mijn eigen ideeën doorvoeren.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Hulp bij keuze bus



Bericht door Premiumliner »

Ik heb onlangs een Iveco Daily buscamper gekocht (29L14V EURO 4 LD; bouwjaar 2010) in een basale camperuitvoering; dubbele cabine met lucht geveerde voorstoelen en daarachter 3 recarostoelen in de dubbele cabine, Het camperdeel is alleen via de achterdeur te bereiken! Het bevat alleen een eenvoudige keuken met een RVS2-pitsgastel/wasbak combinatie, een bank die om te bouwen is tot tweepersoonsbed in de langsrichting (200 x 140 cm) en een verschuifbaar tafelblad. Er is een 90 Ah gel-accu geplaatst en een simpele 600 watt omvormer.
Een rechthoekig pop-up dak is geplaatst om te voldoen aan de vereiste stahoogte. Een trekhaak is aanwezig (max. 3300kg)
Ongeveer 170.000 km op de teller; 136 pk en agile automatische 6-traps elektrische versnelling. Voor en opzij zijn bull-/sidebars geplaatst.
Voor de aflevering heeft de camper een grote beurt gekregen en zijn de D-riem en multiriem vervangen.
Daarnaast 4 goede winterbanden meegeleverd en ook de zomerbanden zijn nog vrij nieuw.
Wij zijn van plan in de toekomst de dubbele cabine te verwijderen om het camperdeel te vergroten en via de zijdeur toegankelijk te maken.

Weliswaar hebben we deze Iveco gekocht voor een prijs die iets boven jouw budget valt, maar met goed zoeken moet je voor die prijs toch een goeie bus kunnen vinden!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Gele banaan
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 feb 2012, 20:54
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Hulp bij keuze bus



Bericht door Gele banaan »

In duitsland staan nog zat Postkoffers te koop, sprinter weinig km en in jou budget
Groeten en veel kampeer plezier en voor de mede boot eigenaren Go With The Flow.
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
Gebruikersavatar
Gele banaan
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 feb 2012, 20:54
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Hulp bij keuze bus



Bericht door Gele banaan »

Ik heb een voertuig gezien dat u wellicht mooi vindt op mobile.de/nl.
Voertuiggegevens:
Gebruikt
01/2002
90.566 km
Automatische transmissie
60 kW (82 PS)
Diesel

Ga naar advertentie:
https://www.mobile.de/nl/Auto/Mercedes- ... 47880.html

Vind meer voertuigen op mobile.de/nl
Groeten en veel kampeer plezier en voor de mede boot eigenaren Go With The Flow.
En kijk eens op http://www.mijnalbum.nl/Album=NZGGCXHY
Plaats reactie