1ste zelfbouw jumper l3h2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Mobil1
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 15:58

1ste zelfbouw jumper l3h2



Bericht door Mobil1 »

Hallo iedereen,

Nieuw op het forum. Al heel veel gelezen en nu maar eens beginnen posten...
Begin dit jaar heb ik een citroen jumper nieuw aangekocht, lichte vracht l3h2 met de nieuwe 2l diesel 160pk
2 persoonszitbank vooraan, geen enkel raam in de laadruimte.
Bedoeling is om deze om te bouwen zodat deze bruikbaar word voor zowel mijn hobby enduro/motocross als gezinsvakantie.
Als Belg zijnde heb reeds contact opgenomen met de firma ESTL ivm bepaalde keuringen voor de camperombouw, deze vroegen achter een plan van de werken wat ik nog steeds moet doorsturen.
Planning van ombouw is tot 2 crossmotoren achterin te kunnen vervoeren, deze worden achterwaarts in de laadruimte geplaatst zodat het bed boven de zadels gemaakt kan worden. Het bed moet plaatsgeven aan 2 personen, meer officiele zitplaatsen in de auto zijn ook niet nodig.

In de laadruimte nabij wielkasten plan ik ruimte te voorzien voor gasfles en elek. Onderdelen.
In het woongedeelte wil ik graag de tussenwand eruit, zitbank is ondertussen vervangen door passagierstoel.
Indeling van tafel, kookvuur/wasbakje, koelkast moet ik nog verder bekijken.
Qua isolatie heb ik reeds liggen xtrem 1 en 2cm + schapenwol.
Er komt 3cm xtrem in het dak met 3cm schapenwol.
Vloer word 3cm xtrem.
Wanden 1cm xtrem + 8cm schapenwol.

Ook heb ik dometic s7p klapraam van 960×465 voor in schuifdeur, dakraam moet ik nog bestellen.
Hiervoor zoek ik nog gepast model, in de jumper is er een voorziening waar geen ribbels zijn maar vind niet onmiddelijk een model met de correcte afmetingen hiervan.
Luifel is al geinstalleerd en is van het merk Thule, hier heb ik afgelopen weekend gebruik van kunnen maken.

Momenteel thuis druk bezig, eerst dit afwerken en dan de camper, in tussentijd verzamel ik al zoveel mogelijk onderdelen zodat eens ik begin ik ook verder kan...

Foto's vanop de gsm zijn te grote bestanden om te posten, moet eens bekijken hoe ik dit wel kan posten en zullen wel volgen in de toekomst...

Grt
Plaats reactie