Achteruitrijcamera op dak buscamper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Achteruitrijcamera op dak buscamper



Bericht door Kroppie »

wat een waardeloze bouwer, iets zodanig inbouwen dat je iets niet meer los kan halen zonder te slopen. :thumbdown: :thumbdown: , ongelofeloos.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Achteruitrijcamera op dak buscamper



Bericht door DiffRental »

Ik lees iets anders;
Gekeken naar een combinatie met derde remlicht. Deze hebben allemaal een bevestiging met twee draadeindjes waarop aan de binnenkant van de camper twee moertjes bevestigd worden.
De vervang remlichten met camera hebben dit.
Op de profielfoto zie ik een recente fiat buscamper, het originele 3e remlicht glaasje zit met 2 schroefjes van buitenaf vast.
Als dat niet het geval is dan is het dus ook nooit mogelijk om de lampjes te vervangen, dat zou wel erg dom zijn toch? :bang:
Groeten Peter
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera op dak buscamper



Bericht door gsm »

Klopt wel en in denk ook wel dat de lampjes van buitenaf vervangen kunnen worden maar je krijg het 3e remlicht er niet af want dan moet je de moertjes losdraaien en daar kan TS niet meer bij :bang:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
intrudy
Berichten: 257
Lid geworden op: di 02 feb 2016, 0:35
Locatie: Maasdam

Re: Achteruitrijcamera op dak buscamper



Bericht door intrudy »

Glaasje aan de buitenkant eraf halen. Met een lange boor van buiten naar binnen boren (beetje mikken dat je in het kastje uitkomt).
Dan in het kastje een luikje maken.
Lijk me niet zo'n probleem.

Groet, André

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Achteruitrijcamera op dak buscamper



Bericht door DiffRental »

Dan heeft de TS een ander 3e remlicht als ik.
Bij mij kan het geheel er gewoon uit zonder iets los te maken aan de binnenkant
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Puzzeltje
Berichten: 21
Lid geworden op: za 20 aug 2016, 16:42
Locatie: Schijndel

Re: Achteruitrijcamera op dak buscamper



Bericht door Puzzeltje »

Excuus voor mijn late reactie (vakantie). Het is toch een dakcamera geworden.
D97FB2E7-B585-41A6-9165-F532034157A8.jpeg
D97FB2E7-B585-41A6-9165-F532034157A8.jpeg (146.2 KiB) 560 keer bekeken
0DE45B8D-F724-4E1E-B473-EF4BB6C1A041.jpeg
0DE45B8D-F724-4E1E-B473-EF4BB6C1A041.jpeg (152.95 KiB) 560 keer bekeken
Hier zie je de montage op het dak. De gaten heb ik na het boren behandeld met ijzermenie en de schroeven voor montage met vaseline ingesmeerd. Zoals je op de foto ziet is het derde remlicht met twee schroeven van buitenaf te demonteren, daarom was vervanging door een derde remlicht met camera niet mogelijk omdat die allemaal met twee draadeindjes vanuit de binnenkant vastgezet worden. Nu ik alle tips heb gelezen was het maken van een luikje van binnenuit in het kastje misschien ook een optie geweest, ik kijk daar tegen de isolatie aan, maar dat is achteraf.
Mijn ervaring met de achteruitrijcamera is tot nu positief. Omdat ik deze niet heb aangesloten op de ‘achteruit’ heb ik ook de mogelijkheid om tijdens het rijden de camera handmatig in te schakelen.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera op dak buscamper



Bericht door gsm »

Misschien niet de oplossing die de meesten zouden maken MAAR het is jouw camper en jouw bouw en als je tevreden bent met het resultaat dan heb je je doel bereikt :thumbup: :cheers:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
petervanzelst
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 10:59
Locatie: noord holland

Re: Achteruitrijcamera op dak buscamper



Bericht door petervanzelst »

Op de vorige buscamper zat de camera boven op de achterzijde( aan het dak).
Ik vond het nadeel dat wanneer je de fietsen achterop had staan, het uitzicht naar achteren nihil was.
Bij onze huidige bus zit de achteruitrijcamera naast de kentekenplaat. De fietsen storen niet meer het uitzicht.
Bovenop heb je wat beter overzicht dan vanaf de kentekenplaathoogte, maar je ziet wel continu wat er achter je gebeurd.
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Achteruitrijcamera op dak buscamper



Bericht door Audiofiel »

Puzzeltje schreef:
vr 22 jun 2018, 22:57
Zoals je op de foto ziet is het derde remlicht met twee schroeven van buitenaf te demonteren, daarom was vervanging door een derde remlicht met camera niet mogelijk omdat die allemaal met twee draadeindjes vanuit de binnenkant vastgezet worden.
Dat is niet juist. Ik heb een Dometic PerfectView CAM35 Dual en die monteer je precies op die plek tussen de bus en het originele remlicht, tegen de bus aan. Wordt afgesloten met je originele 3e remlicht en gaat dus gewoon dicht met die 2 schroefjes van buiten. Is te krijgen met 1 groothoekcamera of met 2 camera's (Dual), waarvan 1 groothoek en 1 normale hoek voor recht achteruit kijken tijdens het rijden. Het is een duur ding, maar ik ben er zeer tevreden mee. Werkt perfect.
Bijlagen
Dometic PerfectView CAM35 Dual.jpg
Dometic PerfectView CAM35 Dual.jpg (100.53 KiB) 486 keer bekeken
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Bikkeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: do 22 jul 2010, 20:35

Re: Achteruitrijcamera op dak buscamper



Bericht door Bikkeltje »

Puzzeltje schreef:
vr 22 jun 2018, 22:57
@Puzzeltje: zou je met ons willen delen welke camera het is geworden? (Link misschien).
Wat gebruik je als monitor / headunit?
Plaats reactie