Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15363
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Las dan gelijk een extra plaat daar achter het stuurhuis op het binnenscherm links
Zit het later wat steviger.
Zit het later wat steviger.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
@Hoofdnoordman,
Je bedoelde op mijn 3de foto in die driehoek bij het voorwiel.
Bij mij heb ik hier nog geen roest of oud herstelwerk trouwens.
De versteviging in de motorruimte is ook van dik ijzer trouwens.
Carburateur vandaag gedemonteerd en uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.
Heb het ding tijdelijk weer in elkaar gezet zodat ik niets kwijtraak.
Zo vies was hij.
En nu.
En een foto van het missende stuurhuis van de transit.
Dit is het hele stuurhuis.
Op de dikke as waar de pitmanarm op komt zit minimale speling.
Het probleem is dat de pitmanarm hier nauwelijks beweegt en een
klein beetje speling is daarom ook een klein beetje voelbaar.
Dit vooral in het rechtdoor rijden waarbij je constant iets moet corrigeren.
Verder vandaag nog wat andere kleine onderhoudsdingen gedaan.
- Het oliepeil nog een keer bekeken en weer iets te hoog, eigenlijk nog steeds.
dus de olie afgetapt maar kon niets vreemds zien of ruiken aan de olie.
Dus de olie er weer in gedaan en nu tot exact het maximum peil.
Conclusie was dat er een halve liter teveel in zat aan olie.
- Het koelsysteem afgetapt mede omdat ik rommel of iets bovenin de radiateur zag.
Het leek mij er enorm sterk op dat er een keer een pil in heeft gezeten,
ook kan het dat het echt nooit ververst is natuurlijk.
Bij het aftappen was de koelvloeistof nog net niet gitzwart en dus enorm vies.
Ik heb het hele koelsysteem doorgespoeld nu, heb anderhalf uur constant gespoeld in totaal.
Ik heb net zolang gespoeld tot het water in een bak onder de auto kraakhelder was.
- Schokbrekers voor bekeken maar die waren nog goed en bijna nieuw ook.
Je bedoelde op mijn 3de foto in die driehoek bij het voorwiel.
Bij mij heb ik hier nog geen roest of oud herstelwerk trouwens.
De versteviging in de motorruimte is ook van dik ijzer trouwens.
Carburateur vandaag gedemonteerd en uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.
Heb het ding tijdelijk weer in elkaar gezet zodat ik niets kwijtraak.
Zo vies was hij.
En nu.
En een foto van het missende stuurhuis van de transit.
Dit is het hele stuurhuis.
Op de dikke as waar de pitmanarm op komt zit minimale speling.
Het probleem is dat de pitmanarm hier nauwelijks beweegt en een
klein beetje speling is daarom ook een klein beetje voelbaar.
Dit vooral in het rechtdoor rijden waarbij je constant iets moet corrigeren.
Verder vandaag nog wat andere kleine onderhoudsdingen gedaan.
- Het oliepeil nog een keer bekeken en weer iets te hoog, eigenlijk nog steeds.
dus de olie afgetapt maar kon niets vreemds zien of ruiken aan de olie.
Dus de olie er weer in gedaan en nu tot exact het maximum peil.
Conclusie was dat er een halve liter teveel in zat aan olie.
- Het koelsysteem afgetapt mede omdat ik rommel of iets bovenin de radiateur zag.
Het leek mij er enorm sterk op dat er een keer een pil in heeft gezeten,
ook kan het dat het echt nooit ververst is natuurlijk.
Bij het aftappen was de koelvloeistof nog net niet gitzwart en dus enorm vies.
Ik heb het hele koelsysteem doorgespoeld nu, heb anderhalf uur constant gespoeld in totaal.
Ik heb net zolang gespoeld tot het water in een bak onder de auto kraakhelder was.
- Schokbrekers voor bekeken maar die waren nog goed en bijna nieuw ook.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
kan je die pitman arm niet nastellen.?
soms is de ingaande as iets excentrisch gelagerd en kun je door iets te verdraaien de speling instellen, tja als de worm ingesleten is houd het op dan gaat ie op een punt goed en bij verder draaien te zwaar.
jos
soms is de ingaande as iets excentrisch gelagerd en kun je door iets te verdraaien de speling instellen, tja als de worm ingesleten is houd het op dan gaat ie op een punt goed en bij verder draaien te zwaar.
jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op za 27 apr 2019, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Jawel dat kan perfect dat bijstellen maar als er speling zit in de bronzen bus waar de pitmanas in draait dan blijft hij speling houden.
Ik had hem eerst ook bijgesteld en dat helpt ook wel maar je blijft de speling voelen.
Ik had hem eerst ook bijgesteld en dat helpt ook wel maar je blijft de speling voelen.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
word het te erg , nieuwe bronzen bus (laten draaien).
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Dat gaat ook gebeuren met een nieuwe bronzen bus.
Wel komt er eerst een nieuwe onder.
Ik heb dan tijd zat om deze te herbouwen.
Wel komt er eerst een nieuwe onder.
Ik heb dan tijd zat om deze te herbouwen.
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15363
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Dat ziet er inderdaad nog goed uit daar, Raimon. Dan maar laten zitten.
Je kunt de vooras iets meer gaan kantelen. Moet je even twee nieuwe wiggen zagen.
Oh, ik zie net dat ik jou daar al op heb gewezen. viewtopic.php?f=3&t=8463868&p=1723407&h ... t#p1723407
Verder, Volgens mij past er het inlaatspruitstuk van b.v. een Granada op jouw cilinderkop. Dan kan je een tweetrapscarburateur monteren. Wel even een geklooi met het luchtfilter en de gasstangbediening. Het luchtfilter omdat de rembekrachtiger in de weg zit.
Maar, als je de hele kop van zo'n Granada er op zet, kan je aardig meer power krijgen. Wel aanpassingen aan de uitlaat ook dan, dus misschien vindt jij dit niet nodig.
Je kunt de vooras iets meer gaan kantelen. Moet je even twee nieuwe wiggen zagen.
Oh, ik zie net dat ik jou daar al op heb gewezen. viewtopic.php?f=3&t=8463868&p=1723407&h ... t#p1723407
Verder, Volgens mij past er het inlaatspruitstuk van b.v. een Granada op jouw cilinderkop. Dan kan je een tweetrapscarburateur monteren. Wel even een geklooi met het luchtfilter en de gasstangbediening. Het luchtfilter omdat de rembekrachtiger in de weg zit.
Maar, als je de hele kop van zo'n Granada er op zet, kan je aardig meer power krijgen. Wel aanpassingen aan de uitlaat ook dan, dus misschien vindt jij dit niet nodig.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Het metaal is daar inderdaad nog perfect.
Ook de plaat is onbeschadigd en ben daar best blij om.
Ik heb zo'n carb liggen (weber 32/36) maar het is niet echt nodig.
Heb ook de inlaat daarvan en ombouw is zo te doen.
Ik heb een 5,8 achteras en het ding trekt als een beest,
heuvels zullen dus niet een probleem gaan zijn.
In mijn camper ligt een Sierra motor met als het goed is zo rond de 90pk
De vooras heb ik trouwens al meer gekanteld als standaard.
Ook heb ik er sinds kort diesel bladveren voor onder, staat nu ook zeker 6cm hoger.
Ook de plaat is onbeschadigd en ben daar best blij om.
Ik heb zo'n carb liggen (weber 32/36) maar het is niet echt nodig.
Heb ook de inlaat daarvan en ombouw is zo te doen.
Ik heb een 5,8 achteras en het ding trekt als een beest,
heuvels zullen dus niet een probleem gaan zijn.
In mijn camper ligt een Sierra motor met als het goed is zo rond de 90pk
De vooras heb ik trouwens al meer gekanteld als standaard.
Ook heb ik er sinds kort diesel bladveren voor onder, staat nu ook zeker 6cm hoger.
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15363
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Aha, mosterd na de maaltijd dus.
Prima, goed bezig! Zal dan vast al heel wat strakker sturen.
Overigens heb ik ooit gehoord dat ze gek zijn op juist die dubbele Weber van jou (of was het de 36/36?). Ik ben er niet zo meer in thuis, maar het schijnt dat deze gebruikt mag worden in de slalomcross en standaardklasse.
Prima, goed bezig! Zal dan vast al heel wat strakker sturen.
Overigens heb ik ooit gehoord dat ze gek zijn op juist die dubbele Weber van jou (of was het de 36/36?). Ik ben er niet zo meer in thuis, maar het schijnt dat deze gebruikt mag worden in de slalomcross en standaardklasse.
Laatst gewijzigd door Hoofdnoorman op za 27 apr 2019, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Klopt precies wat jij zegt, ze zijn gewild en als je ze wil flink aan de prijs.
Zeker omdat ik hem compleet heb met inlaatspruitstuk.
Het is een 32/36.
De 36/36 zit volgens mij op een V6.
Zeker omdat ik hem compleet heb met inlaatspruitstuk.
Het is een 32/36.
De 36/36 zit volgens mij op een V6.
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15363
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Ik hoef je niets te leren. Ga zo door.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Nee nee wil altijd bij leren.
Ben wel helemaal thuis in Ford als het daarom gaat.
Niet in diesels trouwens, ben meer bekend met de benzine versies.
Ben wel helemaal thuis in Ford als het daarom gaat.
Niet in diesels trouwens, ben meer bekend met de benzine versies.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Ff uit nieuwsgierigheid, vanwaar de kennis van oude Fordjes?
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Oh ja, I own a Ford Capri
Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15363
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Van mij?
Gewoon eentje gehad en door de loop der jaren heel wat van die motoren onder de vingers gehad. En diesels, neen daar kon ik ook nog veel leren, maar ben nu aardig bijgespijkerd.
Gewoon eentje gehad en door de loop der jaren heel wat van die motoren onder de vingers gehad. En diesels, neen daar kon ik ook nog veel leren, maar ben nu aardig bijgespijkerd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.