Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Vandaag heb ik de bestuurderskant voorzien van ALU strips.
Ik bedoel dan de strips aan de onderzijde van de wand.
Uiteraard alles netjes in verstek gezaagd zodat het mooi doorloopt.
Hierna was er nog mooi tijd om de 2 voorste panelen nogmaals te lakken.
Deze zijn nu 2x gelakt en morgen gereed voor montage.
Ook gelijk vandaag nieuwe hoekprofielen gehaald voor rondom de alkoof.
De oude waren wel erg slecht.
Ik bedoel dan de strips aan de onderzijde van de wand.
Uiteraard alles netjes in verstek gezaagd zodat het mooi doorloopt.
Hierna was er nog mooi tijd om de 2 voorste panelen nogmaals te lakken.
Deze zijn nu 2x gelakt en morgen gereed voor montage.
Ook gelijk vandaag nieuwe hoekprofielen gehaald voor rondom de alkoof.
De oude waren wel erg slecht.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Een foto update.
Het begin en het op maat maken van de ALU strips onder de camper.
Netjes in verstek.
En vast gekit en geschroefd aan de camper.
De andere kant is ook zo gedaan.
Ook is de achterplaat voorzien van een ALU strip, hier nog zonder.
En met strip met rubber.
Ook heb ik de voorkant van de alkoof voorzien van een nieuwe strip en rubber.
En gezien de zijpanelen ook klaar waren die ook gelijk gemonteerd.
Deze moeten er nog wel af als ik de bus ga lakken.
Hier dus nog zonder de panelen,
de wand is dubbel uitgevoerd voor extra waterdichtheid en stevigheid.
En het resultaat, ook met nieuwe strips en rubbers.
En de andere kant.
Het begin en het op maat maken van de ALU strips onder de camper.
Netjes in verstek.
En vast gekit en geschroefd aan de camper.
De andere kant is ook zo gedaan.
Ook is de achterplaat voorzien van een ALU strip, hier nog zonder.
En met strip met rubber.
Ook heb ik de voorkant van de alkoof voorzien van een nieuwe strip en rubber.
En gezien de zijpanelen ook klaar waren die ook gelijk gemonteerd.
Deze moeten er nog wel af als ik de bus ga lakken.
Hier dus nog zonder de panelen,
de wand is dubbel uitgevoerd voor extra waterdichtheid en stevigheid.
En het resultaat, ook met nieuwe strips en rubbers.
En de andere kant.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Nog 10 push lock knoppen aangepast, 2 ervan zijn spanjolet.
En die zijn ook gemonteerd, alle kasten en lades hebben deze knoppen.
En die zijn ook gemonteerd, alle kasten en lades hebben deze knoppen.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Mooi allemaal maar je mag je banden wel eens oppompen en volgens mij zijn je banden ook al aardig oud. Wat is de DOT code op je band? Deze code bestaat uit 4 cijfers. De 1e twee is de week de 3e en 4e het jaar. Als ze ouder zijn dan 6 jaar kan je gezeur krijgen met je verzekering mocht er iets gebeuren. Dus laatste 2 moeten hoger zijn dan 12
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Banden zijn net 2 jaar oud nu.
Zit vooral vuil op door het staan en ze zijn ook goed op druk, pas gecontroleerd.
Heb er voor 4bar in en achter 4,5bar.
De achteras (van de foto) weegt 650kg per kant, dit is onder de band gemeten.
Het is gezichtsbedrog want de tegels waar de camper opstaat liggen erg schuin.
Banden zijn trouwens van Continental.
De banden die er hiervoor opzaten toen ik de camper kocht waren wel oud.
Ook toen heb ik gelijk naar de DOT code gekeken en schrok toen wel,
de oudste band was rond de 22jaartjes toen.
Zit vooral vuil op door het staan en ze zijn ook goed op druk, pas gecontroleerd.
Heb er voor 4bar in en achter 4,5bar.
De achteras (van de foto) weegt 650kg per kant, dit is onder de band gemeten.
Het is gezichtsbedrog want de tegels waar de camper opstaat liggen erg schuin.
Banden zijn trouwens van Continental.
De banden die er hiervoor opzaten toen ik de camper kocht waren wel oud.
Ook toen heb ik gelijk naar de DOT code gekeken en schrok toen wel,
de oudste band was rond de 22jaartjes toen.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Daarom toen ook direct laten vervangen.
Wil geen risico op een klapband.
Nu is het wel dat deze banden tussen de 1000 en 1500km hebben gereden in 2 jaar.
Is dus ook niet veel maar ja weet nu wel dat het geen oude banden zijn.
Wil geen risico op een klapband.
Nu is het wel dat deze banden tussen de 1000 en 1500km hebben gereden in 2 jaar.
Is dus ook niet veel maar ja weet nu wel dat het geen oude banden zijn.
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15363
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Ach, ik had al iets gelezen er over.
Ik heb er niet bij stilgestaan, maar ik had destijds deurtjes van 16 mm dik. Daar vielen de knoppen ook binnen het randje aan de buitenzijde. Ik heb er gewoon 2 of 3 sluitringetjes tussen gelegd destijds.
Dit is natuurlijk wel wat netter zo.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Ik had het ook eerst alleen met 2 M6 ringen gedaan.
Bij de deurtjes geen probleem maar bij de lades wel,
daar trok je dan gewoon het knopje er weer af.
Dus heb ik deze oplossing bedacht en ze allemaal aangepast.
Zo kun je ze voor elke deur of lade gebruiken die je maar wilt.
Bij de deurtjes geen probleem maar bij de lades wel,
daar trok je dan gewoon het knopje er weer af.
Dus heb ik deze oplossing bedacht en ze allemaal aangepast.
Zo kun je ze voor elke deur of lade gebruiken die je maar wilt.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Netjes hoor. Wij hebben ook van die slotjes op 18mm. Werken perfect
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Ik heb die sloten in 18 mm zitten en niets aangepast, zitten de knopjes als het deurtje dicht is alleen iets dieper in de ring.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Gewoon niet volledig op t schroefdraad draaien en met een beetje lijm vastzetten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Dat werkte niet bij mij gezien ik de knop op max 1 ring schroefdraad kon draaien.
Mijn deurtjes zijn 19 a 20mn namelijk.
Mijn deurtjes zijn 19 a 20mn namelijk.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Vandaag het stuurhuis verwijderd.
Pitmanarm eraf getrokken met een poulietrekker.
En mijn plinten voor de 2de keer gelakt, moeten nog 1x.
Pitmanarm eraf getrokken met een poulietrekker.
En mijn plinten voor de 2de keer gelakt, moeten nog 1x.