Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Fantastisch mooi en netjes gedaan!
Alleen, die hanglamp, wordt dat geen slingerlamp wanneer je rijdt?
Groet,
Carel
Alleen, die hanglamp, wordt dat geen slingerlamp wanneer je rijdt?
Groet,
Carel
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Ziet er alles perfect uit. Wat ik persoonlijk jammer vind is die kraan. Waarom niet een mooie éénhandle kraan geplaatst? En voor de douche, ga je daar een thermostaatkraan gebruiken?
- Paul Willem
- Berichten: 602
- Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
- Locatie: Amsterdam
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Wat een super klus. ONGELOOFLIJK. Je bent zeker van alle markten thuis. Het ziet er allemaal heel strak en mooi uit, houtwerk, leidingwerk, gas- en waterwerk en ook nog elektra. Diepe buiging en pet af. Proficiat.
Met vriendelijke groet,
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Paul.
Adria Coral S680 SP
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
@CGB,
Nee hoor want aan het plafondplaatje komt nog een klein haakje en aan de lamp een oogje. Zo kan ik hem aan het plafond hangen als ik ga rijden. Het haakje zit er nu nog niet aan inderdaad maar wilde eerst kijken hoe de lamp in de camper eruit zag.
@de Jonckheer,
Ik heb voor deze kraan gekozen omdat en met de reden dat ik het een beetje in een oude stijl wil houden. een mengkraan is inderdaad mooier dat geef ik toe maar naar mijn idee gezien het uiterlijk net te modern. Maar ja een kraan is ook zo gewisseld tenslotte als deze later niet meer bevalt.
Voor de douche gebruik ik inderdaad wel een thermostaat kraan. Deze komt in de buitenwand van de camper en het is zo'n ding met een afsluitbaar klepje en een doucheslang die je erin klikt met een snelkoppeling.
Voor de rest en iedereen dan enorm bedankt voor alle complimenten, geef toch de zin om het geheel netjes af te maken. Het enige wat mij opvalt en wat ik niet in mijn camper heb is een EBL, ook niet echt nodig bij mij lijkt mij maar ja ik kan mij vergissen. En ik vind het zelf belangrijk dat het er overzichtelijk uitziet en stop veel in de kleine camper installatietechnisch gezien.
Maar er is goed nieuws want de binnenkant vordert aardig op steeds minder afwerkpuntjes na nu. Heb nou intussen net de gordijnkoof gelijmd voor tussen de cabine en camper, deze is demontabel voor als ik ooit het hemeltje van de bus ga vervangen.
Nee hoor want aan het plafondplaatje komt nog een klein haakje en aan de lamp een oogje. Zo kan ik hem aan het plafond hangen als ik ga rijden. Het haakje zit er nu nog niet aan inderdaad maar wilde eerst kijken hoe de lamp in de camper eruit zag.
@de Jonckheer,
Ik heb voor deze kraan gekozen omdat en met de reden dat ik het een beetje in een oude stijl wil houden. een mengkraan is inderdaad mooier dat geef ik toe maar naar mijn idee gezien het uiterlijk net te modern. Maar ja een kraan is ook zo gewisseld tenslotte als deze later niet meer bevalt.
Voor de douche gebruik ik inderdaad wel een thermostaat kraan. Deze komt in de buitenwand van de camper en het is zo'n ding met een afsluitbaar klepje en een doucheslang die je erin klikt met een snelkoppeling.
Voor de rest en iedereen dan enorm bedankt voor alle complimenten, geef toch de zin om het geheel netjes af te maken. Het enige wat mij opvalt en wat ik niet in mijn camper heb is een EBL, ook niet echt nodig bij mij lijkt mij maar ja ik kan mij vergissen. En ik vind het zelf belangrijk dat het er overzichtelijk uitziet en stop veel in de kleine camper installatietechnisch gezien.
Maar er is goed nieuws want de binnenkant vordert aardig op steeds minder afwerkpuntjes na nu. Heb nou intussen net de gordijnkoof gelijmd voor tussen de cabine en camper, deze is demontabel voor als ik ooit het hemeltje van de bus ga vervangen.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
prachtig. Ikzelf ben ook net begonnen met t klussen aan een oude J5. Maar heb nog een lange weg te gaan als ik dit zie
-
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
- Locatie: Zeist
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Prachtig,wat een perfectie. Alleen mis ik een onderste koelkastrooster.
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
-
- Berichten: 6847
- Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Hoe is de houten onderzijde van de camper behandeld?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
La Passione Passa dal Cuore
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
De nieuwe beplating onder de camper heb ik 2x gespoten met ondercoating.
Als iemand interesse heeft dan kan ik de pagina wel weer updaten.
De camper is nu ver gevorderd en op wat afwerkpunten na bijna klaar.
Al met al veel werk maar ben zelf wel enorm blij met wat ik gebouwd heb.
Ik deel het graag bij interesse en misschien dat mensen er wat aan hebben en dat ik er alsnog van kan leren.
Als iemand interesse heeft dan kan ik de pagina wel weer updaten.
De camper is nu ver gevorderd en op wat afwerkpunten na bijna klaar.
Al met al veel werk maar ben zelf wel enorm blij met wat ik gebouwd heb.
Ik deel het graag bij interesse en misschien dat mensen er wat aan hebben en dat ik er alsnog van kan leren.
- Datenebusje
- Berichten: 196
- Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
- Locatie: Gelderland
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Gaat goedkomen, ik zal het weekend proberen een uitgebreide update te plaatsen.
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Ok daar is hij dan, de enorme update met wat ik tot nu heb kunnen doen.
Met uiteraard een korte uitleg erbij anders word het wel heel veel.
Als er vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik die graag.
Dier zie je de koof voor het gordijn tussen de cabine en camper.
Ook zit hier de rand in die ook in alle kasten zit.
En toen was er een wat groter klusje, namelijk het alkoofbed eruit.
Dit deel was nog demontabel om het dak van de bus te kunnen lakken.
Hier zie je waarom.
Ooit hebben ze de rand gedaan maar verder niets.
Na een hele goede schoonmaak.
Ook gelijk de ALU tussenplaat nieuw gemaakt.
Het gelakte dak.
Het is gelakt met 2 componenten lak, 1 laag primer en 2x afgelakt.
De lak wordt normaal gebruikt voor boten.
En met het bed van de alkoof er weer in, ook met nieuwe ALU plaat.
Ook deze plaat is gelakt.
Ook had ik nog een ALU plaat op mijn camper met enorm veel gaten.
Herstellen was mij teveel werk dus die plaat is vervangen.
Hier de oude.
Bijna eraf.
En de houten binnenwand.
En de nieuwe plaat er weer tegenaan.
Verder is de hele camper van buiten voorzien van de 2 componenten lak.
De streep tussen de panelen en de bus zelf moeten nog gedaan worden.
Ook was er nog een brandstof probleem kwam ik achter.
Als ik tankte dan kon de lucht er niet goed uit,
daarom duurde het een eeuwigheid voor ik de tank vol had.
Dus moest ik de ontluchting verplaatsen van de vulbuis.
Zo was hij.
En dit heb ik ermee gedaan.
Ook lekte mijn rembekrachtiger inwendig vacuum, dus ook kapot.
Deze is van het merk Lockheed en hier zijn geen nieuwe voor.
Dus eerst een 2de hands geprobeerd maar ook die lekte (wel minder).
Maar ik wilde een definitieve goede oplossing en na lang zoeken vond ik die.
Heb nu een bekrachtiger van Volvo met Volvo hoofdremcilinder erop.
Het remt als nieuw nu en ik merk niets aan het rempedaal.
Hier de ombouw.
Oude Lockheed rechts en Volvo links, is dus anders.
Plaat gemaakt.
Uitsparingen in de originele plaat.
En netjes afgewerkt met buis.
De nieuwe plaat op de oude beugel gelast.
Ook nog een buitendouche gemonteerd in de wand.
Nieuw slot in de buitenkast.
Alkoofbed voorzien van isolatie.
En een nieuwe bovenplaat.
De balk zit er tijdelijk op om te zien dat hij recht is.
Alle lampen in mijn camper zijn dimbaar met een pulsdrukker.
Zelfs de buitenlamp kan ik dimmen.
Eerst had ik al een print gemaakt maar die dimmers waren niet betrouwbaar.
Dus heb een nieuwe versie nu die tot nu perfect werkt.
Mijn camper heeft geen elektroblok maar eigen elektronica.
Het begin van de print.
De hele print, zonder de dimmerprintjes.
En compleet nu.
In mijn camper gebruik ik push lock sloten.
Alleen zijn mijn deurtjes 2,5mm te dik voor die sloten.
Dus heb ook dat aangepast en op de volgende manier.
Heb gaatjes geboord in M6 schroeven.
Deze in de drukknop gemaakt en geborgd met een spijker.
En de lengte op maat gemaakt.
Hier zie je al een paar zitten.
Ook de lampen zijn ondertussen gelakt en zitten weer in de camper.
Let op de lichtstreep die deze lamp geeft rondom de camper.
Op dit moment ben ik bezig met de tussenstukken tussen de cabine en camper,
de stukken die voor naast de cabine komen links en rechts.
Ook deze worden van nieuw ALU en zitten nu in de eerste laklaag.
Met uiteraard een korte uitleg erbij anders word het wel heel veel.
Als er vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik die graag.
Dier zie je de koof voor het gordijn tussen de cabine en camper.
Ook zit hier de rand in die ook in alle kasten zit.
En toen was er een wat groter klusje, namelijk het alkoofbed eruit.
Dit deel was nog demontabel om het dak van de bus te kunnen lakken.
Hier zie je waarom.
Ooit hebben ze de rand gedaan maar verder niets.
Na een hele goede schoonmaak.
Ook gelijk de ALU tussenplaat nieuw gemaakt.
Het gelakte dak.
Het is gelakt met 2 componenten lak, 1 laag primer en 2x afgelakt.
De lak wordt normaal gebruikt voor boten.
En met het bed van de alkoof er weer in, ook met nieuwe ALU plaat.
Ook deze plaat is gelakt.
Ook had ik nog een ALU plaat op mijn camper met enorm veel gaten.
Herstellen was mij teveel werk dus die plaat is vervangen.
Hier de oude.
Bijna eraf.
En de houten binnenwand.
En de nieuwe plaat er weer tegenaan.
Verder is de hele camper van buiten voorzien van de 2 componenten lak.
De streep tussen de panelen en de bus zelf moeten nog gedaan worden.
Ook was er nog een brandstof probleem kwam ik achter.
Als ik tankte dan kon de lucht er niet goed uit,
daarom duurde het een eeuwigheid voor ik de tank vol had.
Dus moest ik de ontluchting verplaatsen van de vulbuis.
Zo was hij.
En dit heb ik ermee gedaan.
Ook lekte mijn rembekrachtiger inwendig vacuum, dus ook kapot.
Deze is van het merk Lockheed en hier zijn geen nieuwe voor.
Dus eerst een 2de hands geprobeerd maar ook die lekte (wel minder).
Maar ik wilde een definitieve goede oplossing en na lang zoeken vond ik die.
Heb nu een bekrachtiger van Volvo met Volvo hoofdremcilinder erop.
Het remt als nieuw nu en ik merk niets aan het rempedaal.
Hier de ombouw.
Oude Lockheed rechts en Volvo links, is dus anders.
Plaat gemaakt.
Uitsparingen in de originele plaat.
En netjes afgewerkt met buis.
De nieuwe plaat op de oude beugel gelast.
Ook nog een buitendouche gemonteerd in de wand.
Nieuw slot in de buitenkast.
Alkoofbed voorzien van isolatie.
En een nieuwe bovenplaat.
De balk zit er tijdelijk op om te zien dat hij recht is.
Alle lampen in mijn camper zijn dimbaar met een pulsdrukker.
Zelfs de buitenlamp kan ik dimmen.
Eerst had ik al een print gemaakt maar die dimmers waren niet betrouwbaar.
Dus heb een nieuwe versie nu die tot nu perfect werkt.
Mijn camper heeft geen elektroblok maar eigen elektronica.
Het begin van de print.
De hele print, zonder de dimmerprintjes.
En compleet nu.
In mijn camper gebruik ik push lock sloten.
Alleen zijn mijn deurtjes 2,5mm te dik voor die sloten.
Dus heb ook dat aangepast en op de volgende manier.
Heb gaatjes geboord in M6 schroeven.
Deze in de drukknop gemaakt en geborgd met een spijker.
En de lengte op maat gemaakt.
Hier zie je al een paar zitten.
Ook de lampen zijn ondertussen gelakt en zitten weer in de camper.
Let op de lichtstreep die deze lamp geeft rondom de camper.
Op dit moment ben ik bezig met de tussenstukken tussen de cabine en camper,
de stukken die voor naast de cabine komen links en rechts.
Ook deze worden van nieuw ALU en zitten nu in de eerste laklaag.
- Datenebusje
- Berichten: 196
- Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
- Locatie: Gelderland
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
Bedankt! Tof om te zien hoe mooi die nieuwe coating eruit ziet. Hoe moeilijk is het om die ramen er uit te krijgen? Ik ben bang dat die van ons direct barsten.
Die alkoof is ook mooi geworden. Staat bij ons ook nog op de to-do list.
Die alkoof is ook mooi geworden. Staat bij ons ook nog op de to-do list.
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Re: Transit MK2 alkoof (extreme renovatie)
De zijramen zijn ramen die open kunnen omdat ze scharnieren in een alu profiel.
Ik heb gewoon het hele profiel gedemonteerd en dan zijn ook gelijk je ramen eruit.
Het alkoofraam is wel een vast raam maar kan er wel uit.
We hebben dit met 2 man gedaan, 1 buiten en 1 binnen.
Dan steeds stukje voor stukje de lip van het rubber steeds verder naar buiten gedrukt.
Koste wel een hoop tijd.
Ik heb gewoon het hele profiel gedemonteerd en dan zijn ook gelijk je ramen eruit.
Het alkoofraam is wel een vast raam maar kan er wel uit.
We hebben dit met 2 man gedaan, 1 buiten en 1 binnen.
Dan steeds stukje voor stukje de lip van het rubber steeds verder naar buiten gedrukt.
Koste wel een hoop tijd.