Inderdaad daar heb je gelijk in! Jammer. Mijn auto is verdorie 11 dagen te nieuw
ps: hoe wist je dta die van mij na 21-07 was? Kenteken is niet echt leesbaar
Inderdaad daar heb je gelijk in! Jammer. Mijn auto is verdorie 11 dagen te nieuw
RDW keurt op veiligheid en plaatsing in een bepaalde categorie voertuig.ricardo120880 schreef: ↑za 16 mei 2020, 21:45Is er een verschil in zitplaatsen van de RDW en belastingdienst? M.a.w. de slaapbank in de rijrichting die niet aan de RDW eisen voldoet als zitplaats, voldoet deze wel aan de eisen van de belastingdienst?
Gaat hem niet worden. Zo'n unit wordt als lading gezien, dus blijft ook de pick-up grijs kenteken. Is hooguit interessant als je een bedrijf hebt. Die 1.30 is een eis waaraan het standaard voertuig moet voldoen, vandaar dat een kangoo of berlingo niet op camperkenteken kunnen. Vanuit die 1.30, mag je met behulp van een hefdak de binnenruimte vergroten naar het 'belasting blok'.caspervl schreef: ↑ma 07 mei 2018, 22:08Ik wil achterop een pick-up een unit maken van 1.30 hoog met een klapdak. Die verder gaat voldoen aan alle eisen.
In de tekst van de belasting dienst hebben ze het over "Is de binnenruimte vanaf de fabriek ten minste 130 cm hoog" geldt dat dan ook voor een zelfbouwunit achter op een pick-up?
Heeft iemand een mailadres bij de belasting dienst van een afdeling die daar een uitspraak over kan doen en die niet later door een belastingcollega onderuit gehaald kan worden?
Helemaal duidelijk. Zo heb ik het ook begrepen.Mickel Moen schreef: ↑zo 17 mei 2020, 7:38RDW keurt op veiligheid en plaatsing in een bepaalde categorie voertuig.
Belastingdienst keurt op het voldoen aan de eisen voor het campertarief:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uto_camper
Je leest daarin niets over de veiligheidseisen van zitplaatsen van de RDW.
Dus ja, de eisen van belastingdienst en RDW verschillen. Een camper kan dus goed gekeurd zijn door de RDW en niet toegelaten worden door de belastingdienst op kwarttarief.
Andersom kan niet. Belastingdienst komt altijd na de RDW.