Nee helaas. Er staat niet 'aaneengesloten parkeren voor meer dan drie dagen ' maar 'parkeren op meer dan drie aaneenvolgende dagen' Ofwel dinsdag parkeren woensdag rijden maar 's avonds weer parkeren is twee aaneengesloten dagen. Dus je moet een hele dag weg blijven dus woensdagochtend weg kun je eigenlijk pas vrijdag weer opnieuw tellen.Als je elke dag weg gaat met de camper dan start de 3 dagen toch weer opnieuw
Waar staat jullie zelfbouwcamper?
Re: Waar staat jullie zelfbouwcamper?
Re: Waar staat jullie zelfbouwcamper?
Dit klopt en je mag hem ook niet dan maar 2 straten verderop parkeren voor 1 dag. 3 dagen geldt voor de héle gemeente.
//Kees.
//Kees.
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Re: Waar staat jullie zelfbouwcamper?
Camperbassie ik heb geen bekeuring gehad maar een waarschuwing dat die binnen 3 dagen weg moest
Vreemde is dan wel dat als ik elke dag ga toeren met de camper en s´avonds weer thuis ga slapen dan zou dat niet mogen
Ik ga die link bekijken en opzoeken
Vreemde is dan wel dat als ik elke dag ga toeren met de camper en s´avonds weer thuis ga slapen dan zou dat niet mogen
Ik ga die link bekijken en opzoeken
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Waar staat jullie zelfbouwcamper?
Dat mag dan weer alleen wanneer het je enige 'auto' is. Heb je dus alleen de camper dan mogen ze er niets van zeggen maar je moet dit wel 'bevechten'. Zonder slag of stoot wordt het vaak niet geaccepteerd.
//Kees.
//Kees.
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Re: Waar staat jullie zelfbouwcamper?
Dit slaat nergens op, als je dus geen privé auto heb dan mag je de camper wel voor de deur parkeren ?!
Een camper is een kampeervoertuig en valt altijd onder APV dus 3 dagen bij ons
De vraag is alleen als ik elke dag met de camper trekt en s´avonds weer in eigen bed ga slapen dan staat die dus weer voor de deur en gaat de 3 dagen termijn dan weer opnieuw in ?
Anders moet ik hem dus elke dag naar de stalling brengen en s´ochtens weer ophalen
Een camper is een kampeervoertuig en valt altijd onder APV dus 3 dagen bij ons
De vraag is alleen als ik elke dag met de camper trekt en s´avonds weer in eigen bed ga slapen dan staat die dus weer voor de deur en gaat de 3 dagen termijn dan weer opnieuw in ?
Anders moet ik hem dus elke dag naar de stalling brengen en s´ochtens weer ophalen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Waar staat jullie zelfbouwcamper?
Als je de APV tekst goed leest hoeft je eerste conclusie niet juist te zijn.
Een camper is in NL in de eerste plaats een personenwagen of andere voertuigklasse.
Op het moment dat ie niet dagelijks gebruikt wordt omdat hij alleen voor recreatiedoeleinden benut wordt beginnen de problemen meestal pas
(En daar probeert de gemeente via de APV wat mee te doen).
En daarnaast loop je als je hem niet als recreatievoertuig gebruikt tegen het 2e APV artikel, dat van de grote voertuigen, aan.
Ik denk zelf dat als hij 3 dagen achtereen op enig moment voor je deur gezien wordt, dat je dan een probleem hebt.
Zet je hem een etmaal buiten de gemeentegrenzen dan gaat daarna die 3 dagen regel weer in.
Maar ik vrees dat ze je dan weer proberen te pakken op het grote voertuigen reglement
Een camper is in NL in de eerste plaats een personenwagen of andere voertuigklasse.
Op het moment dat ie niet dagelijks gebruikt wordt omdat hij alleen voor recreatiedoeleinden benut wordt beginnen de problemen meestal pas
(En daar probeert de gemeente via de APV wat mee te doen).
En daarnaast loop je als je hem niet als recreatievoertuig gebruikt tegen het 2e APV artikel, dat van de grote voertuigen, aan.
Ik denk zelf dat als hij 3 dagen achtereen op enig moment voor je deur gezien wordt, dat je dan een probleem hebt.
Zet je hem een etmaal buiten de gemeentegrenzen dan gaat daarna die 3 dagen regel weer in.
Maar ik vrees dat ze je dan weer proberen te pakken op het grote voertuigen reglement
Re: Waar staat jullie zelfbouwcamper?
De APV is een lex specialis.
Is het een camper mag hij het aantal dagen dat in de APV staat in de gemeente geparkeerd staan.
Als het een camper is kan hij dus niet onder het andere artikel vallen.
Maar, welke boa weet dat, dus die roepen maar wat.
Ben je een aantal uren weg , wordt de wagen nog steeds een aantal dagen aaneengesloten geparkeerd.
Is het een camper mag hij het aantal dagen dat in de APV staat in de gemeente geparkeerd staan.
Als het een camper is kan hij dus niet onder het andere artikel vallen.
Maar, welke boa weet dat, dus die roepen maar wat.
Ben je een aantal uren weg , wordt de wagen nog steeds een aantal dagen aaneengesloten geparkeerd.
Re: Waar staat jullie zelfbouwcamper?
En er staan verhalen op het forum van mensen die er elke dag mee naar hun werk gingen en toch problemen kregen.
Re: Waar staat jullie zelfbouwcamper?
Denk dat de regels nog veel strenger zullen worden, omtrent het parkeren van campers en grote bussen in de straat en de wijk.
RTL Z kwam gisteren met een artikel in het nieuws omtrent de toenemende parkeerdruk, stress, en het gebrek aan voldoende parkeerruimte.
… Parkeer problemen bij nieuwbouw. "HOE REALISTISCH IS HET DAT IEDEREEN RECHT HEEFT OP EEN AUTO"...
De VEH kwam met het bericht dat huizenkopers nu al geen keus meer hebben.
Door de krapte en de hoge prijzen, worden de hypotheek hutjes kleiner en de ruimte eromheen duurder.
Kopers van een nieuwbouwhuis moeten nu zelfs al genoegen nemen, met 1 parkeerplaats op 3 tot zelfs 4 woningen.
Terwijl ze door een hoge hypotheek wel allebei moeten werken, en dus allebei wel een auto willen hebben.
Dus vrij vertaald hebben de meeste hutjes dan 200 % parkeerplek nodig, terwijl er maar 25 % ruimte en aanbod is.
Dat verhoogt natuurlijk ook de parkeerdruk en de stress in de omliggende wijken.
Daarbij past het in deze tijd natuurlijk NIET meer, om recreatie voertuigen van 6 of zelfs meer dan 7.5 mtr. lengte, en een breedte van 2.30 mtr,
voor meerdere dagen of zelfs langere tijd, in de straat of de wijk vaak nog met twee wieltjes op de stoep, te parkeren.
Deze horen gewoon in een stalling, of op speciaal daarvoor aangewezen parkeerplaatsen.
In onze gemeente hebben de bewoners inspraak gehad met betrekking op de toekomstige infrastructuur van de wijk.
Daar krijgt de auto (nu al merkbaar) in de toekomst veel minder ruimte en vrijheid, en is er gekozen voor meer groen, veiligheid en leefbaarheid.
Dan krijgen onze kinderen en kleinkinderen, tenminste weer de vrijheid en ruimte om lekker buiten te spelen,
In onze wijk worden zelfs al de koeriers met die racende mega bussen, door de straten slim aan te passen, uit de hele 30 km wijk geweerd.
Dus ook de steeds maar groter en zwaarder wordende campers, die komen de mini rotondes en obstakels gewoon niet meer over,
en zijn daarmee (meerdere waren voorzien van een HS kenzeichen) al verbannen uit onze wijk.
Gelukkig hebben we een aantal goede en potige BOA'S, die daar dagelijks op toezien.
Groet van Hendrik
RTL Z kwam gisteren met een artikel in het nieuws omtrent de toenemende parkeerdruk, stress, en het gebrek aan voldoende parkeerruimte.
… Parkeer problemen bij nieuwbouw. "HOE REALISTISCH IS HET DAT IEDEREEN RECHT HEEFT OP EEN AUTO"...
De VEH kwam met het bericht dat huizenkopers nu al geen keus meer hebben.
Door de krapte en de hoge prijzen, worden de hypotheek hutjes kleiner en de ruimte eromheen duurder.
Kopers van een nieuwbouwhuis moeten nu zelfs al genoegen nemen, met 1 parkeerplaats op 3 tot zelfs 4 woningen.
Terwijl ze door een hoge hypotheek wel allebei moeten werken, en dus allebei wel een auto willen hebben.
Dus vrij vertaald hebben de meeste hutjes dan 200 % parkeerplek nodig, terwijl er maar 25 % ruimte en aanbod is.
Dat verhoogt natuurlijk ook de parkeerdruk en de stress in de omliggende wijken.
Daarbij past het in deze tijd natuurlijk NIET meer, om recreatie voertuigen van 6 of zelfs meer dan 7.5 mtr. lengte, en een breedte van 2.30 mtr,
voor meerdere dagen of zelfs langere tijd, in de straat of de wijk vaak nog met twee wieltjes op de stoep, te parkeren.
Deze horen gewoon in een stalling, of op speciaal daarvoor aangewezen parkeerplaatsen.
In onze gemeente hebben de bewoners inspraak gehad met betrekking op de toekomstige infrastructuur van de wijk.
Daar krijgt de auto (nu al merkbaar) in de toekomst veel minder ruimte en vrijheid, en is er gekozen voor meer groen, veiligheid en leefbaarheid.
Dan krijgen onze kinderen en kleinkinderen, tenminste weer de vrijheid en ruimte om lekker buiten te spelen,
In onze wijk worden zelfs al de koeriers met die racende mega bussen, door de straten slim aan te passen, uit de hele 30 km wijk geweerd.
Dus ook de steeds maar groter en zwaarder wordende campers, die komen de mini rotondes en obstakels gewoon niet meer over,
en zijn daarmee (meerdere waren voorzien van een HS kenzeichen) al verbannen uit onze wijk.
Gelukkig hebben we een aantal goede en potige BOA'S, die daar dagelijks op toezien.
Groet van Hendrik
De allereerste, en totaal niet begrepen, supertrotse eigenaar van een
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
Re: Waar staat jullie zelfbouwcamper?
In "mijn" stad staat hetzelfde in de APV. Tijdje geleden de stoute schoenen aangetrokken en als een dom blondje op kenteken een parkeervergunning aangevraagd. En gekregen. Betreft een buscamper van 6m lang. Tijdje terug nieuwe camper aangeschaft, een L4, 6m35. Ik kan zelf de vergunning op het nieuwe kenteken overschrijven.
Soms staat ie meer dan 3 dagen voor de deur (er zijn twee vakken waar hij ongeveer in past). De buren klagen niet. Wonen ook, net als ikzelf, op de 1ste verdieping, dus we kijken er over heen.
Ik woon in het centrum van de stad.
Gebruik ik hem langere tijd niet, gaat ie naar de stalling.
Parkeervergunning kost €45 per kwartaal. Een dag met een kaartje parkeren €14. Dus zo heb ik het er al snel uit.
Ik aas op een stukje privé terrein om de hoek.... Wordt niet gebruikt. Misschien kan ik het huren, maar heb nog niet kunnen uitvinden wie de eigenaar is...
Het kan dus raar verkeren...
Soms staat ie meer dan 3 dagen voor de deur (er zijn twee vakken waar hij ongeveer in past). De buren klagen niet. Wonen ook, net als ikzelf, op de 1ste verdieping, dus we kijken er over heen.
Ik woon in het centrum van de stad.
Gebruik ik hem langere tijd niet, gaat ie naar de stalling.
Parkeervergunning kost €45 per kwartaal. Een dag met een kaartje parkeren €14. Dus zo heb ik het er al snel uit.
Ik aas op een stukje privé terrein om de hoek.... Wordt niet gebruikt. Misschien kan ik het huren, maar heb nog niet kunnen uitvinden wie de eigenaar is...
Het kan dus raar verkeren...
- henk en lila
- Berichten: 3887
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Waar staat jullie zelfbouwcamper?
Met mijn 5,40 m sta ik nog gewoon bij ons huis. Maar goed ook want ik heb geen andere auto.
Het "weren" van DHL sprinters is wel leuk in zo'n nieuwe wijk want die tweeverdieners bestellen toch nooit wat op internet. Dat kunnen ze allemaal makkelijk in de eigen wijk kopen toch? (Misschien moet dit in een nieuw planologie topic )
Het "weren" van DHL sprinters is wel leuk in zo'n nieuwe wijk want die tweeverdieners bestellen toch nooit wat op internet. Dat kunnen ze allemaal makkelijk in de eigen wijk kopen toch? (Misschien moet dit in een nieuw planologie topic )
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Re: Waar staat jullie zelfbouwcamper?
Wat ben ik blij dat ik niet bij Hendrik in de wijk woon
Renault Master L2H2 (Zelfbouw, in progress)
Re: Waar staat jullie zelfbouwcamper?
Even een verduidelijking Wim, jij citeer "aaneengesloten" en "aaneenvolgende" maar in onze APV zoals je die kan lezen op de 2e pagina in het rood omlijnd van dit topic staat "achtereenvolgende"WimZ schreef: ↑di 26 jun 2018, 8:12Nee helaas. Er staat niet 'aaneengesloten parkeren voor meer dan drie dagen ' maar 'parkeren op meer dan drie aaneenvolgende dagen' Ofwel dinsdag parkeren woensdag rijden maar 's avonds weer parkeren is twee aaneengesloten dagen. Dus je moet een hele dag weg blijven dus woensdagochtend weg kun je eigenlijk pas vrijdag weer opnieuw tellen.Als je elke dag weg gaat met de camper dan start de 3 dagen toch weer opnieuw
Volgens mij mag ik dus gewoon nadat ik weg geweest ben opnieuw 3 dagen parkeren maar ik mag de camper niet even iets verplaatsen.
Ik heb hier een vraag over gesteld bij parkeerleedhouten.nl en zodra ik daar reactie op krijg laat ik het weten
Ook heb ik op parkeerleedhouten.nl een uitspraak van de kantonrechter gelezen die voor alle gelijkwaardige gevallen moet gelden en dat is dat je of valt onder artikel 5.6 of onder 5.8 van de APV en een camper kan niet in 2 artikelen vallen en valt dus alleen in artikel 5.6 van de APV
Toen handhaving bij mij aan de deur kwam zei die ook dat als ik aan de maten moest voldoen en die staan in artikel 5.8 en dat is dus niet zo.
Dit is de bewuste uitspraak : http://parkeerleedhouten.nl/Parkeerleed ... iseerd.pdf
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen