Waar staat jullie zelfbouwcamper?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
54wolf45
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 16:43

Waar staat jullie zelfbouwcamper?



Bericht door 54wolf45 »

Hey, even een vraagje. Wij hebben een Fiat Ducato H2L2 en zijn bezig om hem om te bouwen tot camper. Dit gebeurt gewoon voor de deur op een parkeerplek want helaas hebben wij geen eigen oprit of garage. Sommige buren vinden dit heel leuk maar we hebben ook al van 2 buren de opmerking gekregen dat ze slecht zicht hebben als ze naast onze bus staan bij het uitrijden en of we hem ergens anders kunnen zetten.

We gaan de bus nu doordeweeks wat verder weg op een industrie terrein zetten als we er niet mee bezig zijn om gedoe te voorkomen maar hoe hebben jullie dit opgelost?

We hebben al gekeken naar camper plaatsen maar die in de buurt zitten al vol en vaak moet je een paar dagen van te voren aangeven als je hem op komt halen en wij willen juist graag ongepland op vakantie kunnen. Wij wonen in Almere Waterwijk en willen hem graag in de buurt hebben, als iemand toevallig een idee heeft, hij hoeft niet overdekt of beveiligd te staan, een eigen parkeerplek zou ideaal zijn.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Waar staat jullie zelfbouw camper?



Bericht door Dafluc »

Wat qua parkeren van een recreatievoertuig wel of niet mag is terug te vinden in de APV. Meestal is drie dagen de max. Je hoeft maar één klagende straatbewoner te hebben en ze moeten handhaven. Onze bus staat al jaren op dezelfde plek een stuk verderop in de straat. Langs een schutting. De enige bewonder die hem ziet heeft daar geen probleem mee. Dat is boffen. Een stalling heeft voor- en nadelen. Als jullie hem vaak gebruiken en je kunt dat aantonen zou je ook voor een ontheffing kunnen gaan.
Afbeelding
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Waar staat jullie zelfbouw camper?



Bericht door gsm »

Ik heb mijn L3H2 ook voor de deur omgebouwd maar gelukkig geen kommentaar gehad
Nu staat die in de stalling met de zelfde problemen van 2 dagen vooraf melden en ik kan er niet bij
Daarom heb ik een stal gevonden bij een boer waar die in kan en er staan daar meer campers
Geen dagen vooraf melden en wil ik er even wat aan doen kan het


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Waar staat jullie zelfbouw camper?



Bericht door L4H3 »

Wat dat betreft ben ik een bofkont. Ik heb mijn eigen stalling die ik dmv een pelletkachel ook nog eens lekker kan verwarmen. Er zit stroom in en water. Ik heb hem hier ook gebouwd. Groot voordeel hiervan was dat ik nooit mijn zooi hoef op te ruimen. Naja nooit. Ik ben een troepmaker dusna een week klussen moest ik weer opruimen want kon door de zooi niet meer veilig werken. :bang: Plek zat voor de bus en een grote werkruimte. Als hij niet in de stalling is staat hij bij mij thuis op de oprit. Nu staat hij op een mooi plekje aan de Ijssel bij Deventer. En ik ben daar nu ook en slinger zo mijn BBQ aan. Want wie weet was dit het laatste mooie weekend van het jaar. :lol3:
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: Waar staat jullie zelfbouw camper?



Bericht door Iveco4x4 »

Gewoon in mijn eigen garage, makkelijk naast mijn huis. :wink:
garage_LI.jpg
garage_LI.jpg (148.12 KiB) 1579 keer bekeken
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Ares
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 23:48

Re: Waar staat jullie zelfbouw camper?



Bericht door Ares »

Ik heb een h2l2 omgebouwd voor de deur en daar staat hij ook het hele jaar.. Ik heb dan weer wel het geluk dat ik geen overburen heb en dat mijn twee naaste buren er geen probleem mee hebben. Vaak staat in een APV dat je maar maximaal 3 dagen mag parkeren voor in- en uitladen maar net zo vaak wordt er niet gehandhaafd tot er klachten komen.
Renault Master L2H2 (Zelfbouw, in progress)
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Waar staat jullie zelfbouw camper?



Bericht door Toxiq »

kun je niet iets afspreken dat je hem bijv op de 1e of laatste plek zet zodat iedereen wel vrij zicht heeft
Kwestie van geven en nemen

Ik ken de industrietereinen, ik zou dat zelf niet doen, optie is de caravan stallingen bij almeer plant (staat ie nog es lekker droog ook
Er zijn er een paar, stalling 32 doet niet zo heel moeilijk (hebben ruimte zat, dus nieuwe klanten verwelkomen ze graag)
ga er heen, leg uit wat je wensen zijn dat je wel klant wil worden, maar 2 dagen vooraf is geen optie....nee heb je, ja kun je krijgen
Met een hamer past alles
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Waar staat jullie zelfbouw camper?



Bericht door de Jonckheer »

Er is vast wel een boerderij te vinden waar je in een hoek van een schuur of loods tegen een vergoeding je gang kunt gaan. Zo heb ik het gedaan met het ombouwen van mijn touringcar en dat beviel erg goed.
54wolf45
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 16:43

Re: Waar staat jullie zelfbouw camper?



Bericht door 54wolf45 »

Ik heb inderdaad vandaag briefjes bij de buren in de bus gedaan met uitleg, we hadden een klacht op een briefje op de bus gehad dus ik heb geen idee van wie die afkomstig is. We hopen de ombouw gewoon voor de deur te kunnen doen dat is wel zo makkelijk ook met materiaal dat we anders heen en weer moeten verplaatsen, daarna een stalling vinden moet wel te doen zijn. Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat het een probleem zou zijn aangezien hij op een parkeerplaats past maar schijnbaar was dat een beetje naïef van mij :oops:

Bij een bedrijf/boerderij vragen of hij daar mag staan tegen vergoeding heb ik ook aan gedacht dat gaan we denk ik ook maar proberen.
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Waar staat jullie zelfbouw camper?



Bericht door Toxiq »

is de auto al gekeurd als camper, anders is het gewoon een auto he, dan mag je er gewoon staan
Briefjes is een goed begin, laat zien dat je een oplossing wil zoeken, dan is de kans dat ze het gunnen groter
Met een hamer past alles
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Waar staat jullie zelfbouw camper?



Bericht door gsm »

Net wat Toxiq schrijft als die nog niet als campeerauto op kenteken staat mag die gewoon geparkeerd staan mits je belasting betaald :D maar als je het goed kan oplossen kan je hem met campeerauto op kenteken ook even laten staan :wink: :thumbup: wel zo prettig.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Waar staat jullie zelfbouw camper?



Bericht door dieseltje+ »

Iveco4x4 schreef:
zo 22 apr 2018, 17:37
Gewoon in mijn eigen garage, makkelijk naast mijn huis. :wink:garage_LI.jpg
Grappig altijd die moeite om een kenteken onleesbaar te maken. XX-XX-XX.
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 23 apr 2018, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Kenteken verwijderd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Erik_Esther
Berichten: 467
Lid geworden op: do 18 aug 2016, 22:55
Locatie: ZO-Drente

Re: Waar staat jullie zelfbouw camper?



Bericht door Erik_Esther »

Toxiq schreef:
zo 22 apr 2018, 19:37
Briefjes is een goed begin, laat zien dat je een oplossing wil zoeken, dan is de kans dat ze het gunnen groter
Dit. Als je ook nog hebt aangegeven dat hij er nu wat langer staat ivm ombouwen en later niet meer (wat toch niet mag zijnde recreatievoertuig) dan moeten het wel heel grote zeikerds zijn willen ze het niet pikken. Dan zou ik verhuizen :thumbdown:
dieseltje+ schreef:
zo 22 apr 2018, 21:28
Grappig altijd die moeite om een kenteken onleesbaar te maken. XX-XX-XX.
Wat is hier nou het doel van? Triest...
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Waar staat jullie zelfbouw camper?



Bericht door dieseltje+ »

Kenteken is gewoon te zien op het forum dus begrijp het doel ook niet idd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Plaats reactie