Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)



Bericht door hathi »

Allemaal mooie reacties,voors en tegens,voor beiden,wat te zeggen,maar mijn probleem is meer,hoe weten Julie,dat TS een Nederlander is,mij is het nergens duidelijk ,maar mss brengt hij mij in Verwarring ,door zijn TOFFE uitspraak,ik vind dat een woonplaats gewoon duidelijk vermeld moet worden,er is toch niets op tegen,om dit te vermelden,zeker in de huidige tijd,je zal er Enkel zelf profijt van hebben,zeker in de vraag en aanbod rubriek,waar het zelfs in de voorwaarden staat,maar gewoon genegeerd Word :thumbdown:
Hans
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)



Bericht door Toxiq »

En wat als de ts geen nederlander is ??? dit stinkt toch wel erg naar discriminatie, maar wees gerust, als je het over die boeg wil gooien, geboren en getogen amsterdammer

Voor wat betreft het melden van de woonplaats, ik wist niet dat dit verplicht was, thumbs down is dan ook wel weer erg voortvarend (je had er ook even op kunnen wijzen, net zo veel moeite en had je een stuk sympathieker doen over komen)
Met een hamer past alles
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)



Bericht door Toxiq »

Hij staat voor de deur, we zijn er erg blij mee
2 hele kleine vlekjes roest die we even willen aanpakken
20180406_182845_Richtone(HDR)[1].jpg
20180406_182845_Richtone(HDR)[1].jpg (84.72 KiB) 638 keer bekeken
De bumper is wat verweerd maar daarover is pas een draadje geweest dus tips genoeg om die weer netjes te krijgen

Voor de radio heb ik een DAB+ antenne besteld, die gaat de andere antenne vervangen
Zondag gaat het tussenschot er tussenuit
Donderdag ga ik een Iveco 3zitsbank ophalen om die als langsbank te plaatsen

De bus rijd erg prettig maar wel een windvanger, en dat voel je nu (leeg) wel als er een grote vrachtwagen voorbij komt
Met een hamer past alles
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)



Bericht door Sun »

Er staan werkplaatshandboeken voor je over de Renault Master in de kennisbank Camper-techniek.

Gr Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)



Bericht door Toxiq »

Oh dat is super
Bedankt voor de tip

[edit] ik heb ze gevonden, hoe weet ik welke voor mijn auto is ?
Met een hamer past alles
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)



Bericht door hathi »

Toxiq schreef:
vr 06 apr 2018, 21:20
En wat als de ts geen nederlander is ??? dit stinkt toch wel erg naar discriminatie, maar wees gerust, als je het over die boeg wil gooien, geboren en getogen Amsterdammer
Je blaast wel erg hoog v.d Toren ,als nieuwkomer,om,meteen over discriminatie,te beginnen,zonder even na te denken wat bedoeld word,De keuring van een Camper bus I s voor de omliggende landen,heel anders dan de keuring in Nederland,dus ook de antwoorden op jouw vragen zijn dan anders ....als je b.v uit België komt,waar ik In 1e instantie vanuit ging door het woord gebruik,Toffe !.......en. Nee je bent niet ver plicht,je woonplaats te vermelden,maar dan kan je misverstanden krijgen zoals Deze,Niets, meer ,en Niets minder ,word hier mee bedoeld
Hans
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Leuk een nieuwe bouwer! Succes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)



Bericht door Toxiq »

hathi schreef:
za 07 apr 2018, 1:30

Je blaast wel erg hoog v.d Toren ,als nieuwkomer,om,meteen over discriminatie,te beginnen,zonder even na te denken wat bedoeld word,De keuring van een Camper bus I s voor de omliggende landen,heel anders dan de keuring in Nederland,dus ook de antwoorden op jouw vragen zijn dan anders ....als je b.v uit België komt,waar ik In 1e instantie vanuit ging door het woord gebruik,Toffe !.......en. Nee je bent niet ver plicht,je woonplaats te vermelden,maar dan kan je misverstanden krijgen zoals Deze,Niets, meer ,en Niets minder ,word hier mee bedoeld
Touché, je hebt volledig gelijk, dat was me niet echt duidelijk in je reactie, aan het begin van het draadje werd de toon al wat gezet... dat heeft me op het verkeerde been gezet :oops:
Mijn excuses !

Zullen we het nu over campers (vakantie en bbq) gaan hebben
Met een hamer past alles
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)



Bericht door Dafluc »

Lijkt me een uitstekend idee :thumbup:
Afbeelding
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)



Bericht door Toxiq »

Ik zou graag een achteruitrijcamera installeren
Echter heb ik nog wel meer wensen en het kan maar 1x op, dus waar mogelijk probeer ik de uitgaven wel zoveel mogelijk te beperken

Ik heb het forum een beetje rond geneusd over deze setjes, daarbij lijkt het dat de sets via A.express dikwijls gelijk zijn als al in auto's zitten
Voor wat betreft de draadloze setjes ben ik nog niet om, ik lees dat ze goed werken, maar ook wel dat men het signaal van een ander oppakt, in een kale bus is een kabel natuurlijk zo gelegd, dus dan maar bedraad (denk ik)

Heeft iemand toevallig ervaring met dit setje: https://nl.aliexpress.com/item/DC-12-24 ... autifyAB=0

ziet er netjes uit, verkrijgbaar met verschillende lengte kabel
Met een hamer past alles
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)



Bericht door Toxiq »

Vanavond de voorbumper in de gekookte lijnolie gezet, wat een verschil
Ik heb bewust nog niet alles gedaan dan is het verschil goed te zien

Misschien doe ik ook nog 1 deel een 2e keer om te zien of dat nog uitmaaktAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Met een hamer past alles
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)



Bericht door Peter LMC »

Een groot verschil met voor de behandeling. :thumbup:
Maar hoe lang blijft dit zo. :?:
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)



Bericht door kampo »

Proficiat met je aankoop. We zullen je graag helpen met advies. :thumbup:

Alle roest, bovengronds en onderhuids moet nu behandeld , daar is geen discussie over.

Vooraf zou ik even een rondje doen van de technische toestand van het voertuig.
Hoe staat het me de motor/versnellingsbak aandrijving.
Werkt alles daar vlot, goed en normaal ?

Hoe zit het met de achtervering.
Staat hij netjes op zijn veren of ligt hij doorgezakt op zijn buik ?
Normaal moet een 3,5 T Master achteraan behoorlijk onaangenaam hard aanvoelen, als je er leeg mee gaat rijden.
Je kan er nu eerst eens een pallet van 1000 kg centraal inzetten om te voelen hoe de camper zal zijn als die bemeubeld en beladen is.
.... eeuh het is toch een 3500kg versie?

Een bagagedrager en ladder horen niet op een camper te staan.
Haal ze eraf, te veel verbruik, lawaai, gewicht.
Groeten Kampo
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)



Bericht door Toxiq »

@Kampo

De motor en versnellingsbak voelen goed aan, schakelt soepel, motor start/loopt mooi (zowel koud als warm) en rookt niet, ook niet bij bij flink gas geven.
De vering is prima in orde precies zoals je beschrijft, de eerste proefrit stond de auto vol met spullen van de verkoper en veerde prettig, nu hij leeg is voelt het hard/stug aan

De auto heeft pas 2 eigenaren gehad, de 1e ken ik dan niet, maar de 2e is er zeker zuinig op geweest

Roest haal ik inderdaad geheel weg
Ik ben nog even zoekende wat het best te gebruiken als roestwerend middel (wat aan te brengen nadat de roest weg is en voor de afwerking (primer/verf)

De dakdrager en ladder ben ik nog niet over uit of ik die weg zou willen laten, het is wel ideaal om een bootje mee te kunnen nemen
Ook zit ik dan met gaten die dicht moeten
Vooralsnog laat ik ze er op, er af is makkelijker dan weer terug (waar sla je zo een groot rek op)

Dank voor de tips

@Peter,

Geen idee als ik de verhalen/tips hier op het forum mag geloven ca een half jaar, ik lees ook over andere middelen die een langere standtijd hebben maar een flesje lijnolie had ik al staan, dus waarom niet ?!
Als het 2x per jaar met een doekje er langs mooi blijft ben ik niet ontevreden, het andere middel met langere standtijd kan ik altijd nog proberen als dit niet bevalt
Met een hamer past alles
Plaats reactie