Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)
Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)
Vandaag een heerlijk dagje om de boel verder te demonteren
Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Met een hamer past alles
Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)
Vanaf een uur 3 andere verplichtingen moeten vervullen
Maar... de bus is leeg, er ligt alleen nog een stukje hout dat er uit moet
De beplating moet er nog uit, al ben ik nog niet 100% zeker.... ik zie geen voordeel om die te laten zitten, maar ik slaap er een nachtje over
De riemen moeten nog van de bank verwijderd worden, de onderkant is niet zo moeilijk, maar de bovenkant (cassette) ik vermoed dat achter het klepje het eea zit, kan iemand dit bevestigen (voordat ik de boel beschadig ?
Daar komt het bankje (voorlopig) te staan) een erg fraai bankje, mooie bekleding en het zit ook erg prettig
Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Maar... de bus is leeg, er ligt alleen nog een stukje hout dat er uit moet
De beplating moet er nog uit, al ben ik nog niet 100% zeker.... ik zie geen voordeel om die te laten zitten, maar ik slaap er een nachtje over
De riemen moeten nog van de bank verwijderd worden, de onderkant is niet zo moeilijk, maar de bovenkant (cassette) ik vermoed dat achter het klepje het eea zit, kan iemand dit bevestigen (voordat ik de boel beschadig ?
Daar komt het bankje (voorlopig) te staan) een erg fraai bankje, mooie bekleding en het zit ook erg prettig
Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Met een hamer past alles
Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)
Van dit
Naar dit
Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Naar dit
Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Met een hamer past alles
Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)
Als je hem als dwarsbank gaat monteren mogen er geen gordels aan.
Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)
Weet ikDe riemen moeten nog van de bank verwijderd worden, de onderkant is niet zo moeilijk, maar de bovenkant (cassette) ik vermoed dat achter het klepje het eea zit, kan iemand dit bevestigen (voordat ik de boel beschadig ?
maar toch bedankt voor de tip
Met een hamer past alles
Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)
Nog anderhalve week en dan is de keuring is er....
Nu heb ik nog een vraagje (ik weet dat ik het ergens heb zien staan maar ik kan het niet terug vinden)
Als ik naar de RDW ga, de bus word gekeurd als camper, moet ik dan mijn kenteken inleveren, mag ik nog rijden ? hoe los ik dat op ?
Nu heb ik nog een vraagje (ik weet dat ik het ergens heb zien staan maar ik kan het niet terug vinden)
Als ik naar de RDW ga, de bus word gekeurd als camper, moet ik dan mijn kenteken inleveren, mag ik nog rijden ? hoe los ik dat op ?
Met een hamer past alles
Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)
Je oude tenaamstellingscode blijft geldig totdat je de nieuwe hebt ontvangen. Zie site RDW
Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)
Je krijgt een briefje met een stempel van de RDW mee. Daar mag je zolang mee rijden.
Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)
Oh super, reuze bedankt
Ik had in de eerste dagen hier op het forum iets gelezen over inname papieren én aanvragen 1 dags kenteken, maar ik heb toen zoveel gelezen dat ik even niet zeker wist waar dat betrekking op had
Vandaag het keukenblokje opgehaald, morgen zak ik foto's maken
Ik had in de eerste dagen hier op het forum iets gelezen over inname papieren én aanvragen 1 dags kenteken, maar ik heb toen zoveel gelezen dat ik even niet zeker wist waar dat betrekking op had
Vandaag het keukenblokje opgehaald, morgen zak ik foto's maken
Met een hamer past alles
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 379
- Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
- Locatie: Het mooie West Friesland
Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)
Herkenbaar, zo'n bus vol houten kasten en werkbanken!
Onze was een servicewagen van een loon-/asfalteerfirma en had een niet-origineel tussenschot. Dat bleek achteraf een mazzeltje, want daardoor liep de vloermat verder door naar achteren en waren ook de gordelbekledingen aan de achterkant dicht.
Lekker bezig in elk geval, succes met de keuring! Ging bij ons snel maar goed, wel van te voren nog even over de weegbrug geweest, thuislaten van de krik en boordgereedschap scheelde een belastingklasse... De volle tank werd teruggerekend naar half trouwens.
Groeten Jeroen
Onze was een servicewagen van een loon-/asfalteerfirma en had een niet-origineel tussenschot. Dat bleek achteraf een mazzeltje, want daardoor liep de vloermat verder door naar achteren en waren ook de gordelbekledingen aan de achterkant dicht.
Lekker bezig in elk geval, succes met de keuring! Ging bij ons snel maar goed, wel van te voren nog even over de weegbrug geweest, thuislaten van de krik en boordgereedschap scheelde een belastingklasse... De volle tank werd teruggerekend naar half trouwens.
Groeten Jeroen
Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)
vandaag bezig geweest met het demonteren van de riemen van de bank, vooralsnog staat de bank voor....
Ik wil ze er niet afsnijden, dat is zonde....dus even volhouden
Ik wil ze er niet afsnijden, dat is zonde....dus even volhouden
Laatst gewijzigd door Toxiq op wo 25 apr 2018, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een hamer past alles
Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)
De riemen zijn opgelost
Hierbij wat foto's hoe je deze loshaalt (misschien heeft iemand er iets aan)
De riem zelf weghalen is lastig, dus ik heb de cassette met de riem laten zitten, maar die zit diep in de bank verstopt, daar gaan ze echt niet kijken (moeten ze de bekleding loshalen)
De basis van het bed is geplaats en het keukenblokje vastgezet
De bank staat op een verhoging omdat deze aan de achterkant niet vlak is, er zitten een paar haken
Ik moet nog even bedenken hoe ik dat vast ga zetten
Misschien is op elke poot 3 gaten boren en dan door de verhoging en in de vloer vastzetten
Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Hierbij wat foto's hoe je deze loshaalt (misschien heeft iemand er iets aan)
De riem zelf weghalen is lastig, dus ik heb de cassette met de riem laten zitten, maar die zit diep in de bank verstopt, daar gaan ze echt niet kijken (moeten ze de bekleding loshalen)
De basis van het bed is geplaats en het keukenblokje vastgezet
De bank staat op een verhoging omdat deze aan de achterkant niet vlak is, er zitten een paar haken
Ik moet nog even bedenken hoe ik dat vast ga zetten
Misschien is op elke poot 3 gaten boren en dan door de verhoging en in de vloer vastzetten
Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk
Met een hamer past alles
Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)
Hieperdepiep.....goedgekeurd
1 puntje, de bank was niet voldoende bevestigd voor meer zitplaatsen, dit laat ik later herkeuren
Wat hierbij duidelijk gemaakt werd, de keuringsmeester kan het alleen goedkeuren als het door en door, met bout/moet/carosserie ringen vast gezet is
Dit geld ook als je langsbanken maakt van hout, de lange balk, die op de grond ligt moet (bij 2 meter lengte) minimaal met 3 bevestigingen vastgezet zijn (liever 4)
Bed: nauwelijks naar gekeken en al zeker niet nagemeten
Kastje: niet open gedaan, dus of het 1 of 2 gescheiden delen zijn, met of zonder toe/afvoer weet hij niet
Afsluiten was nog een puntje, wat ik gekocht had bleek niet te passen, dus gisteren avond nog even snel wat anders geknutseld, werd ook niet naar gekeken
Tafel: ik had een blad gemaakt dat ik op het keukenkastje kon leggen als de deurtjes open staan, dat was prima in orde
Nu langzamerhand er iets moois van maken
Eerst bekisting bouwen voor de muziek, daar worden de banken omheen gebouwd
1 puntje, de bank was niet voldoende bevestigd voor meer zitplaatsen, dit laat ik later herkeuren
Wat hierbij duidelijk gemaakt werd, de keuringsmeester kan het alleen goedkeuren als het door en door, met bout/moet/carosserie ringen vast gezet is
Dit geld ook als je langsbanken maakt van hout, de lange balk, die op de grond ligt moet (bij 2 meter lengte) minimaal met 3 bevestigingen vastgezet zijn (liever 4)
Bed: nauwelijks naar gekeken en al zeker niet nagemeten
Kastje: niet open gedaan, dus of het 1 of 2 gescheiden delen zijn, met of zonder toe/afvoer weet hij niet
Afsluiten was nog een puntje, wat ik gekocht had bleek niet te passen, dus gisteren avond nog even snel wat anders geknutseld, werd ook niet naar gekeken
Tafel: ik had een blad gemaakt dat ik op het keukenkastje kon leggen als de deurtjes open staan, dat was prima in orde
Nu langzamerhand er iets moois van maken
Eerst bekisting bouwen voor de muziek, daar worden de banken omheen gebouwd
Re: Ombouw Renault Master L2H2 3.0 136 pk (2006)
Proficiat !!
bij mij zat de 3persoons bank ook in de lengte. deze had ik met flamco rail vast gezet. https://flamcogroup.com/nl/catalog/beve ... c+p+a+view
de rail zat vast aan de houten vloerplaat met 6x een 4x16 bolkop. de bank zat aan de rail vast met 4x M8 bout.
Waarschijnlijk wist mijn keurmeester niet wat het was en zag hij de M8 bouten als door en door
ach ja, af en toe moet je geluk hebben.
anyway, succes met de verdere opbouw !
bij mij zat de 3persoons bank ook in de lengte. deze had ik met flamco rail vast gezet. https://flamcogroup.com/nl/catalog/beve ... c+p+a+view
de rail zat vast aan de houten vloerplaat met 6x een 4x16 bolkop. de bank zat aan de rail vast met 4x M8 bout.
Waarschijnlijk wist mijn keurmeester niet wat het was en zag hij de M8 bouten als door en door
ach ja, af en toe moet je geluk hebben.
anyway, succes met de verdere opbouw !
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.