Accugereedschap Lidl

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Accugereedschap Lidl



Bericht door frank_h »

Even een tip voor de klussers onder ons. De Lidl heeft op dit moment gereedschap in de aanbieding met 20 volt lithium accu's, onderling uitwisselbaar. Denk aan cirkelzaag, decoupeerzaag, klopboormachine, tacker. Ik heb een paar jaar terug de klopboormachine en decoupeerzaag in 18v versie gekocht en dat is geweldig spul. Spijt gehad dat ik toen de cirkelzaag niet gekocht heb dus die heb ik nu meteen gehaald, helaas niet met uitwisselbare accu met de andere apparaten maar toch. Draadloos is zoveel handiger dan bekabeld en deze zijn goed en zeer betaalbaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Accugereedschap Lidl



Bericht door Marius HRL »

Ik heb een paar van deze Parkside-machines met uitwisselbare 20 V (2Ah of 3 Ah) accu's. Overigens hebben ze ook 20V-Florabest machines zoals de handige accu-hoogsnoeier FAHE 20-Li A1. Mijn favorieten zijn de Parkside MultiTool en de decoupeerzaag.
Onderdelen via Kompernass.

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Accugereedschap Lidl



Bericht door Kroppie »

prima gereedschap heb alleen de haakse slijper op die accu,s niet, was net te laat

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Accugereedschap Lidl



Bericht door Gommel »

Ook via lidl.nl? Daar staat ook veel tekoop.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Accugereedschap Lidl



Bericht door Kroppie »

jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Accugereedschap Lidl



Bericht door seth_space »

Kroppie, gezien jouw negatieve reacties op Einhell machines is dit wel interessant.. :cheers:
Parkside is the registered trade mark of Lidl Stiftung & Co KG. The list below details ALL Parkside machines made under licence by Einhell UK.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Accugereedschap Lidl



Bericht door Kroppie »

die reactie heb je dan niet goed begrepen, ging over dat ik niet begreep dat een fabrikant de naam einhell voor zijn gereedschappen kiest, vrij vertaald een hel

had ooit een grasmaaier een qualcast, ook zo,n naam, wat een kwalenkast.

maar die lidl dingen doen het goed, waar ze ook vandaan komen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Accugereedschap Lidl



Bericht door Marco Polo »

Hans Einhell heette die.
Kon ie ook niks aan doen Afbeelding
De naamgever.
Bekt gewoon wat vlotter dan Tannhuber waarschijnlijk.
De naam van de neef die het concern echt opgericht heeft.
(En nu de producten in China laat maken waar ongetwijfeld wel weer klonen geproduceerd worden ;-)).
Stefanv
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 13 nov 2016, 21:37

Re: Accugereedschap Lidl



Bericht door Stefanv »

Mijn ervaring is dat de kwaliteit erg wisselvallig is.

De accuboormachine is super. De decoupeerzaag(niet draadloos) zaagt simpelweg niet recht. De circelzaag heb ik opgemeten en die bleek niet kaarsrecht in de voet te zitten. De meetschaal voor de diepte klopte voor geen meter. De bovenfrees heeft een zwak mechanisme om de bit vast te zetten, dat mechanisme is bij mij dan ook na 2x gebruik overleden.

Gelukkig doen ze niet moeilijk bij het terugbrengen. Als ik dan kijk naar Bosch groen dat is in de aanbieding ook niet zo heel duur. Die decoupeerzaag is bijv. vergeleken met Parkside zeer stil, minder trillingen en kaarsrecht.
Gebruikersavatar
petervanzelst
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 10:59
Locatie: noord holland

Re: Accugereedschap Lidl



Bericht door petervanzelst »

Ik heb een paar jaar geleden een reciprozaag ( 220 v) van Lidl gekocht.
machine wilde op een gegeven ogenblik niet meer stoppen.Bleef langzaam doordraaien. Stoppen alleen met stekker eruit.
De winkel zei jammer maar niets meer aan te doen, niet te repareren.
Heb nu materiaal van Bosch, makita en metabo.
Ik hoef die machines van Lidl niet meer.
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Accugereedschap Lidl



Bericht door Gommel »

Klopt dat de Lidl niks repareert, maar je krijgt gelijk je geld terug dus dat zie ik alleen maar als een plus punt. En Bosch (buiten blauw om) is ook dikke troep.Ik denk dat je het of goedkoop moet doen, en dan is Lidl prima, of gelijk goed. Moet ik wel zeggen dat ik gereedschapgek ben.
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Accugereedschap Lidl



Bericht door jansloos »

Mijn alweer 6-7 ? Jaar oude sds klopboor op, nog steeds dezelfde accu,s bevalt nog steeds.

Er staan onderdeel nummers in. Héé dat lijken wel BOSCh nummers. Herken ik nog van de onderhouds werkplaats.
En ja hoor intikken en gewoon bij BOSCH uitkomen.

Is een type dat door BOSCH ook verkocht werd. 2 x zo duur.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Accugereedschap Lidl



Bericht door Arie55 »

Goed om te weten, jongens! Dan weet ik nu waar ik wat, zou kunnen lenen :lol3:

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Accugereedschap Lidl



Bericht door Marius HRL »

Beste Jos,
Kroppie schreef:
zo 01 apr 2018, 15:15
prima gereedschap heb alleen de haakse slijper op die accu,s niet, was net te laat
Die haakse slijper kan weer besteld worden; met een 4AH-accu. In de Lidl-webshops in België en Duitsland kun je ze bestellen zonder accu.
Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe je als NLer aan zo'n ding kan komen als je niet in het betreffende land woont.

Er komen ook weer nieuwe varianten 20V-accu-apparaten, waarbij het woord "Performance" vermeld wordt. Die (b)lijken een 20V accu te hebben, die niet past op de eerste serie.....

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Plaats reactie