LPG tank
Re: LPG tank
Ja dat is wel gas. Toch eens dan een 30mbar proberen. Dacht altijd dat het niet erg is als ze groter zijn, maar ga het proberen. Kan ik hem op de kop hebben hangen?
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: LPG tank
Toch even oppassen voordat je verder gaat:
Wat voor kleur heeft je tank?
Heb je foto´s van de installatie?
Wat voor kleur heeft je tank?
Heb je foto´s van de installatie?
Paul.
Re: LPG tank
Jij schrijft dat die "LPG" tank op de plek van het reservewiel is onder gebouwd met een drukregelaar.
Die vriend heeft de zelfde "setup" in zijn loods. Ik neem aan een LPG tank met een drukregelaar met een koelkast/kookplaat/ verwarming.
Maar is het precies de zelfde tank en precies de zelfde regelaar?
Zo ja, ligt of staat die LPG tank in precies de zelfde horizontale hoek en de drukregelaar ook.
Foto van jouw installatie (zowel tank als drukregelaar) zou wel handig zijn om je verder te helpen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: LPG tank
Als dat een tank is die ook het formaat van een reservewiel heeft, is volgens mij de kans heel groot dat het GEEN dampgastank is, tenzij hij daar specifiek voor is omgebouwd. Dan is het binnenwerk anders.Gommel schreef:Ik denk dat het dan geen dampgas tank zal zijn.
Tank zit gewoon horizontaal op reservewiel plek.
Steek hier je licht eens op: https://www.gaswinkel.com/catalogus/lpg_gasdamp_tanks
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: LPG tank
De camper staat in de stelling dus een foto zal helaas niet zo snel gaan, maar ben er denk ik wel uit. Ik denk dat het geen dampgastank is. Twijfelde bij de koop al maar de verkoper zei van wel. Maar goed. Dan ga ik op zoek naar een dampgastank, want dat gas tanken bevalt me prima.
Re: LPG tank
De hoge druk is verklaard, de drukregelaar moet een 30mbar zijn.Gommel schreef:Ten eerste bevriest de leiding erg snel en bijvoorbeeld de kookplaat is niet normaal te regelen.
Ten tweede is de tank een dampgas tank want vloeigas is zowiezo niet te regelen en dan was de hele caravan én de loods afgebrand.
Het bevriezen van de leiding aan de buitenzijde hoeft geen probleem te zijn. Dat is de aanslag van vochtigheid in de buitenlucht en heeft niets te maken met de werking van het systeem. Bevriest de leiding intern dan komt er geen gas meer uit en betekent dat er (condens)vocht ín het systeem (tank) zit. En dat zal er eerst uit moeten.
M.i. ben je dus klaar met alleen een juiste drukregelaar te monteren.
Het verschil tussen een vloeigas en een dampgastank is alleen het punt van gasafname. Bij vloeigas wordt onderin de tank vloeistof afgenomen en bij dampgas boven in de tank. De tank is hetzelfde.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Re: LPG tank
.
techniek is zo logisch dat de meeste mensen er geen bal van snappen,(gepikt van het forum)
jos
techniek is zo logisch dat de meeste mensen er geen bal van snappen,(gepikt van het forum)
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: LPG tank
Ik dacht dat er bij een dampgastank ook nog een beveiliging wordt ingebouwd om te voorkomen dat vloeibaar gas in de leiding stroomt?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: LPG tank
Geen beveiliging maar een montagevoorschrift om hem in de juiste stand te monteren zodat het afname punt aan de bovenkant zit.
- dedruivenplukker
- Berichten: 7143
- Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08
Re: LPG tank
Is het niet zo dat mijn tweetraps reduceer dat voorkomt, mocht ik al kokend met vol gas en volle tank de bocht om scheuren?
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Re: LPG tank
@druivenplukker: als ik de beschrijving van deze 2 traps reduceer lees, is hij daar inderdaad voor bedoeld. Dan moet die wel gemonteerd zijn en dat vertelt TS er niet bij...
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: LPG tank
Nee, reduceren werkt alleen met gas en niet met vloeistoffen
Vriendelijke groet, Berry
Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Re: LPG tank
Die hebben wij er idd niet tussen zitten. Is die wel nodig? Hebben nu een gewone dampgas tank besteld met buitenvuller.