vloeibaar gas verlies

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24444
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: vloeibaar gas verlies



Bericht door javanes »

bonkie schreef:
wo 28 feb 2018, 20:59
@ kroppie Laat met toe om je te zeggen dat dit toch wel dingen zijn om bang van te worden !
Ik vraag me toch echt af welke dingen dit dan zijn waar je dan bang van wordt.
Hoe kun je nu op afstand beoordelen wat er allemaal verkeerd is.
Krijg eerder de indruk dat je er zelf niets of weinig van afweet.
Laatst gewijzigd door javanes op wo 28 feb 2018, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bonkie
Berichten: 34
Lid geworden op: di 03 okt 2017, 10:50

Re: vloeibaar gas verlies



Bericht door bonkie »

Iveco4x4 schreef:
wo 28 feb 2018, 21:28
Bij een IQ van 130 of hoger is er sprake van hoogbegaafdheid. Wanneer het IQ lager is dan 85, dan is er sprake van zwakbegaafdheid. Heb je een IQ dat tussen de 50 en de 70 ligt, dan heb je een lichte verstandelijke beperking.
Het (niet) begrijpen van een tekst kan een hoop verklaren. Hoog of juist niet. (offtopic)
ik zal me dan maar houden aan die IQ van 50 en laat die IQ van130 voor verdere uitleg over dit onderwerp aan hun .
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: vloeibaar gas verlies



Bericht door Kroppie »

heel verstandig. :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: vloeibaar gas verlies



Bericht door Iveco4x4 »

Maar ik weet nog steeds de benodigde druk niet. :-?
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Gebruikersavatar
bonkie
Berichten: 34
Lid geworden op: di 03 okt 2017, 10:50

Re: vloeibaar gas verlies



Bericht door bonkie »

Kroppie schreef:
wo 28 feb 2018, 21:41
heel verstandig. :thumbup:

jos
Ik hoef geen 20064 berichten te schrijven om dit te verstaan .
Laatst gewijzigd door bonkie op wo 28 feb 2018, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8376
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: vloeibaar gas verlies



Bericht door EasyBee »

Terug naar de vraag dan maar.

@frequentsarah1. Als het een van oorsprong een Duitse camper is, zou je verwachten dat er ergens een knal oranje sticker zit aan de binnenkant van de kast waar de gasfles(sen) staat/staan of op de plek onder het aanrecht. Daar waar de gasafsluiters zitten voor de kookplaat, koelkast en verwarming. Althans bij onze camper van 1995 is dat zo. Daarop staat of het een 50 of 30 mbar installatie is. De foto's die je liet zien geven daar helaas geen antwoord op. Laat in ieder geval de afsluiter op de gasfles dicht. De gasregelaars op de foto's moeten in ieder geval vervangen worden. Daarbij komt dat de eventuele gasslangen waarschijnlijk ook te oud zullen zijn. Het is helaas niet anders. Jammer dat dat bij de restauratie niet meegenomen is. Haal er een kenner/deskundige bij.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
frequentsarah1
Berichten: 209
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 8:44
Locatie: antwerpen

Re: vloeibaar gas verlies



Bericht door frequentsarah1 »

EasyBee schreef:
wo 28 feb 2018, 21:54
Terug naar de vraag dan maar.

@frequentsarah1. Als het een van oorsprong een Duitse camper is, zou je verwachten dat er ergens een knal oranje sticker zit aan de binnenkant van de kast waar de gasfles(sen) staat/staan of op de plek onder het aanrecht. Daar waar de gasafsluiters zitten voor de kookplaat, koelkast en verwarming. Althans bij onze camper van 1995 is dat zo. Daarop staat of het een 50 of 30 mbar installatie is. De foto's die je liet zien geven daar helaas geen antwoord op. Laat in ieder geval de afsluiter op de gasfles dicht. De gasregelaars op de foto's moeten in ieder geval vervangen worden. Daarbij komt dat de eventuele gasslangen waarschijnlijk ook te oud zullen zijn. Het is helaas niet anders. Jammer dat dat bij de restauratie niet meegenomen is. Haal er een kenner/deskundige bij.
ik heb GEEN GASFLESSEN maar een LPG tank
Gebruikersavatar
frequentsarah1
Berichten: 209
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 8:44
Locatie: antwerpen

Re: vloeibaar gas verlies



Bericht door frequentsarah1 »

Iveco4x4 schreef:
wo 28 feb 2018, 21:47
Maar ik weet nog steeds de benodigde druk niet. :-?
koelkast heeft 50bar (oude koelkast oorspronkelijk)
Afbeelding

en verwarming 30bar ( model 2005 2006)
Afbeelding

en het gasfornuis kan ik niet zien
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: vloeibaar gas verlies



Bericht door de Jonckheer »

Gezeur over deskundigen . . :wtf: Deskundigheid haal je van het internet of vraag het aan iemand die er verstand van heeft. Je geld kun je beter uitgeven aan goede spullen dan aan arbeidsloon. Laat je niet gek maken door allerlei angsthazen. :mrgreen:
Je hebt 2 systemen door elkaar, 50 en 30 Mbar. Je hebt mazzel dat vrijwel alles wat op 50Mbar werkt dat ook op 30 Mbar doet, zij het ietsje minder. Je kunt dus wel een 30 Mbar regelaar monteren maar geen 50 want dat gaat niet goed. Of je moet 2 regelaars naast elkaar plaatsen met aparte leidingen maar daar zul je wel geen trek in hebben? Zo te zien aan de foto's stamt met spul uit de vroege middeleeuwen dus dat mag je wel een keer vervangen. De dubbele regelaar van de afbeelding is een goede, gebruik ik zelf ook. Dat kleintje voorkomt dat er onverhoopt vloeibaar gas in de leidingen kan komen. Zal niet snel gebeuren maar is een extra zekerheid.
Gebruikersavatar
frequentsarah1
Berichten: 209
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 8:44
Locatie: antwerpen

Re: vloeibaar gas verlies



Bericht door frequentsarah1 »

de Jonckheer schreef:
do 01 mar 2018, 10:08
Gezeur over deskundigen . . :wtf: Deskundigheid haal je van het internet of vraag het aan iemand die er verstand van heeft. Je geld kun je beter uitgeven aan goede spullen dan aan arbeidsloon. Laat je niet gek maken door allerlei angsthazen. :mrgreen:
Je hebt 2 systemen door elkaar, 50 en 30 Mbar. Je hebt mazzel dat vrijwel alles wat op 50Mbar werkt dat ook op 30 Mbar doet, zij het ietsje minder. Je kunt dus wel een 30 Mbar regelaar monteren maar geen 50 want dat gaat niet goed. Of je moet 2 regelaars naast elkaar plaatsen met aparte leidingen maar daar zul je wel geen trek in hebben? Zo te zien aan de foto's stamt met spul uit de vroege middeleeuwen dus dat mag je wel een keer vervangen. De dubbele regelaar van de afbeelding is een goede, gebruik ik zelf ook. Dat kleintje voorkomt dat er onverhoopt vloeibaar gas in de leidingen kan komen. Zal niet snel gebeuren maar is een extra zekerheid.
eindelijk een nutig antwoordt ,ik koop die nu van bij dewit die ik eerder aantoonde in 30bar dan ,bedankt
Gebruikersavatar
frequentsarah1
Berichten: 209
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 8:44
Locatie: antwerpen

Re: vloeibaar gas verlies



Bericht door frequentsarah1 »

de koelkast zal ten gepaste tijde vervangen worden en mss nog het gasvuur ook en de waterbak maar das voor later
:D
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: vloeibaar gas verlies



Bericht door Iveco4x4 »

Het is voor beide toestellen 30mBar :thumbup:
De testdruk van de koelkast is 50mBar maar de bedrijfsdruk is 30mBar.
Duidelijk te lezen op het typeplaatje. :G
En dat is ook de bedrijfsdruk voor de boiler, 30mBar
Ik ga er dus vanuit dat het gasvuur ook 30 mBar is.
Dus geen 2 drukken door elkaar :wink:
Succes
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Gebruikersavatar
frequentsarah1
Berichten: 209
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 8:44
Locatie: antwerpen

Re: vloeibaar gas verlies



Bericht door frequentsarah1 »

dus ik koop :

Badé Damptank drukregelaar
8mm knelkoppeling met 1/4 buitendraad
8mm knelkoppeling met 3/8 buitendraad

is da voldoende of nog iets erbij kopen ? wat dan nog ?
Gebruikersavatar
frequentsarah1
Berichten: 209
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 8:44
Locatie: antwerpen

Re: vloeibaar gas verlies



Bericht door frequentsarah1 »

ik heb de oude met moiete eruit gekregen en da ziet er toch niet al te gezond uit

dateerd van 1977
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de reduceerkoppen ga ik ook maar mee vervangen
1/4 & 3/8
Afbeelding
Plaats reactie