vanHooltje schreef:Die balk kan je er niet uithalen, deel van dragend shassis!
Het is een deel van de karosserie en als je links en rechts van de koelkast een balk last van de helft van de breedte van de originele balk is dat geen probleem.
Je kunt daarvoor een stuik plaat nemen van 1 of 1,5 mm en dit in de vorm (laten) zetten.
Vwb de ventilatie, als je onder de staande balk, waarvan je de bovenste helft verwijdert, in de bodem of buitenkant
een opening met een rooster maakt dan is dat ruim voldoende om frisse verbrandingslucht aan te zuigen.
En als je deze opening even groot maakt als de afmeting van de balk dan lijkt mij dat ook voldoende om de
koelkast te koelen.
Natuurlijk moet je ook voor een rookgasafvoer zorgen, dit kan evt. door het dak.
En dan aan de bovenkant in de zijkant een rooster voor de afvoer van de warmte.
Maar ik ging ook voor een compressorkoelkast.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).