Zelfbouwproject Ducato L2H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
intrudy
Berichten: 257
Lid geworden op: di 02 feb 2016, 0:35
Locatie: Maasdam

Re: Zelfbouw project Ducato L2H2



Bericht door intrudy »

Bij mij vorig jaar ook geen foto's gemaakt. Zelf voor aanvraag kwart tarief geen foto's meegestuurd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Zelfbouw project Ducato L2H2



Bericht door WoutvanAken »

Voor mijn bus heb ik de ramen van Reimo gekocht, 4 stuks voor ongeveer € 1100,--.
Zijn kunststof ramen maar wel "dubbel glas" en allemaal te openen.
Het zijn zogenaamde "voorhangramen" , wat mij betreft niets mis mee en deze passen mooi in het volledige plaatwerkprofiel
van de bus, zoals ook de originele glazen ruiten.
Wout.
54wolf45
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 16:43

Re: Zelfbouw project Ducato L2H2



Bericht door 54wolf45 »

Bedankt voor de waarschuwing maar er staat op de website dat mits het gewicht niet heel erg veranderd (weet het exacte getal niet meer) je niet opnieuw hoeft te keuren. En in het ergste geval laat ik hem na de hele ombouw nogmaals keuren, dat is een stuk goedkoper dan de komende bouw maanden vol tarief te betalen.

Het idee van een originele schuifraam hebben we laten varen, was gewoon te duur. We hebben voor een S4 klapraam gekozen, ik vindt het veel minder mooi maar er zitten wel veel voordelen aan zoals idd het dubbel glas(plastic), meteen al een hor en verduistering binnen en veel ventilatie. In de achterdeuren laten we wel glazen ruiten zetten. Helaas kan ik ze nergens 2de hands vinden maar we hebben nu wel een bedrijf gevonden dat ruiten inbouwt en de prijs viel ons niet tegen. De bus staat nu nog bij de garage maar we kunnen niet wachten om te beginnen.
54wolf45
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 16:43

Re: Zelfbouw project Ducato L2H2



Bericht door 54wolf45 »

Nog even een vraagje. Het dak van onze camper is al geïsoleerd door de vorige eigenaar. er zitten op de vlakke delen harde schuimachtige platen en daaroverheen zit 13 mm armaflex. Ik vind het eigenlijk zonde om alles ervan af te halen om het vervolgens opnieuw te gaan isoleren. Nu heeft hij verder geen houten latten aangebracht en ik vroeg me af hoe ik hierop de plafond afwerking kan bevestigen? Ik wil er multiplex platen tegenaan maken. Of is het toch handiger om alles eraf te halen zodat ik de houten latten aan kan brengen en de multiplex plaat daar tegen aan kan schroeven?

Plaatje ter verduidelijking hoe het er nu uitziet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Zelfbouw project Ducato L2H2



Bericht door L4H3 »

Mooi laten zitten zo. Ik heb het net zo gedaan. Ik heb als plafondplaat 5 mm triplex gebruikt. Dit heb ik met zelf tappers vastgeschroefd op de kokers. Over het triplex heb ik gewoon vloerbedekking geplakt. Super strak geworden al zeg ik hetzelf
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Zelfbouw project Ducato L2H2



Bericht door L4H3 »

Zo dus. De latten aan de zijkant van de triplexplaat hangen de kasten aan. Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Zelfbouw project Ducato L2H2



Bericht door L4H3 »

En zo is het geworden met de vloerbedekking erop

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Zelfbouw project Ducato L2H2



Bericht door Toxiq »

Mooi !
Wat voor vloerbedekking heb je gebruikt als ik vragen mag
Zoiets vind ik ook erg fraai ls afwerking
Met een hamer past alles
54wolf45
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 16:43

Re: Zelfbouw project Ducato L2H2



Bericht door 54wolf45 »

Ziet er netjes uit! vloerbedekking is voor ons alleen geen optie vanwege de honden die meegaan maar die schroeven is een goed idee, is er dan geen probleem met roest vanwege bramen ofzo?
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Zelfbouw project Ducato L2H2



Bericht door L4H3 »

Goedkoooste vloerbedekking van de carpertland gebruikt. Diverse kleuren zijn er. Is supersterk en je kan er gewoon met een stofzuiger overheen als dat zou moeten. Als je de schroeven erin draait eerst de schroef er voor 1/3 erin draaien. Schroef er weer uit draaien. Dan de schroef van veel kit voorzien en dan er weer indraaien. Nu is het staal van de bus bedekt en de schroef trilt nooit meer los. Wel schroeven gebruiken met een grote platte kop. De schroeven zitten dan wel 1mm op het hout maar na het plakken van de vloerbedekking zie en voel je er niks meer van
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Zelfbouw project Ducato L2H2



Bericht door WoutvanAken »

Wanneer je aan de binnenzijde ergens een schroef indraait hoef je echt geen maatregelen te nemen tegen roest.
Kijk maar eens naar de verwijderde schroeven/popnagels van verwijderde binnenpanelen/wandbeplating die later aangebracht is.
In mijn geval, een auto van 2010, geen roest te zien.
We moeten het ook niet ingewikkelder maken dan het is...
Wout.
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Zelfbouw project Ducato L2H2



Bericht door Toxiq »

L4H3 schreef:
zo 08 apr 2018, 9:53
Goedkoooste vloerbedekking van de carpertland gebruikt. Diverse kleuren zijn er. Is supersterk en je kan er gewoon met een stofzuiger overheen als dat zou moeten.
Ziet er erg fraai uit, hoe heb je dat aan de voor/achterzijde gedaan, ik neem aan dat je ergens wel hoekjes bent tegengekomen waar het tapijt niet lekker plooit/meevormt ?
Heb je er misschien foto's van
Met een hamer past alles
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Zelfbouw project Ducato L2H2



Bericht door L4H3 »

Het hele plafond is uit 1 stuk. Geen naadje te zien. Het plooit heel goed en op plekken waar dat niet goed wil snij je gewoon wat weg en plak je het netjes met bisontix tegen elkaar. Zal van de week wel effe detail fotoos maken
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Zelfbouw project Ducato L2H2



Bericht door Toxiq »

Graag
Dank je
Met een hamer past alles
Plaats reactie