Opel Movano ombouw (per 25 jan op zijn vroegst)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Opel Movano ombouw (per 25 jan op zijn vroegst)



Bericht door Bringamosa »

pele schreef:Draaibare cabinestoelen zijn geen must. Het is wel een must - tenminste hoog-wenselijk - om bij de planning van de inrichting vooraf te weten of je er al dan niet gebruik van gaat maken. Je indeling verandert er ingrijpend door, zeker met betrekking tot de zithoek.
Dat is zeker waar. De optie om later nog draaibare stoelen in te bouwen houden we dus ook nog open. In ieder geval modulair genoeg bouwen om te schuiven. Gereedschap mee om onderweg nog aan te kunnen passen.

En ik ben op de hoogte van de extra ruimte die je creëert Bob Diesel, het budget staat het op dit moment nog niet toe. We zullen zien hoeveel we onderweg gaan overhouden of welke mogelijkheden om wat extra te verdienen we zullen tegenkomen.

Vandaag was de wagen helaas nog niet klaar. Er kwam iets anders met spoed tussendoor hopelijk morgen! :thumbup:
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Opel Movano ombouw (per 25 jan op zijn vroegst)



Bericht door Bringamosa »

De bus staat binnen. Daarvoor moest wel de imperial eraf. Oef dat weeg nog eens wat zeg. En dat stalen ding van een H2 bus omlaag te krijgen zonder dat je ermee over het dak schuurt..... Als er überhaupt nog iets van terug gaat wordt dat maximaal de helft. We gaan hem met ons twee er in ieder geval niet zonder kleer(bus)scheuren meer op krijgen.
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Opel Movano ombouw (per 25 jan op zijn vroegst)



Bericht door Bringamosa »

Wat plaatjes om het een beetje op te leuken. Imperial kan wel wat gewicht missen denk ik zonder in te hoeven leveren op stevigheid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bringamosa op za 27 jan 2018, 22:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Opel Movano ombouw (per 25 jan op zijn vroegst)



Bericht door PaulBng »

Ik/wij kan/kunnen de plaatjes niet zien...
Heb je die imperiaal echt nodig dan?
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Opel Movano ombouw (per 25 jan op zijn vroegst)



Bericht door Bringamosa »

Ik was er mee bezig een staat ook op zijn zij :P Imperiaal lijkt mij wel handig. paneel makkelijk bevestigen, diy solar shower kan erbij.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Opel Movano ombouw (per 25 jan op zijn vroegst)



Bericht door kampo »

Proficiat :-B
haha .... "may the force be with you"
Nu kan het grote werk beginnen. Een mooi project dat we hier graag zullen volgen.
Hou nog wat energie over voor het eind, want de laatste loodjes wegen ...
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Opel Movano ombouw (per 25 jan op zijn vroegst)



Bericht door WoutvanAken »

Het imperiaal zou ik maar vergeten.
Je geeft zelf al aan hoe zwaar het is, dat gewicht wil je niet bij je camper en zeker niet boven op.
Zet hem op marktplaats, brengt hij nog wat op....
Wout.
Gebruikersavatar
albertrietjens
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 13:33
Locatie: Nederweert

Re: Opel Movano ombouw (per 25 jan op zijn vroegst)



Bericht door albertrietjens »

Hier nog een link. De beschrijving van mijn L2H2 Master ombouw:

/viewtopic.php?f=7&t=8458137

Ik heb de deurvangers verplaatst naar een hogere positie. Het vastzetten van de deuren vind ik toch wel erg fijn. Die dingen zijn erg "vet" en wil je niet langs je matras laten schuiven.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door albertrietjens op zo 28 jan 2018, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Opel Movano ombouw (per 25 jan op zijn vroegst)



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Succes!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Opel Movano ombouw (per 25 jan op zijn vroegst)



Bericht door Bringamosa »

albertrietjens, dat is erg netjes gedaan.

ergste roest. achter de stootrand best wel een vervelende plek zeker aan de binnenkant.
Afbeelding

Afbeelding


Geschaafde stukjes op de vloer ook maar even opgeschuurd en likje overheen.
Afbeelding

Afbeelding

Hout ligt klaar.

Stroom getrokken, 2,5mm2 voor lampjes en usb laadpunten. Beetje overkill, lampjes trekken 200mah usb 600mah maargoed het ligt.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Opel Movano ombouw (per 25 jan op zijn vroegst)



Bericht door Kroppie »

is wel lekker beetje stevige draad, moet ook mechanisch sterk genoeg zijn, ik gebruik in een voertuig nooit dunner dan 2,5mm2, is ook met stekkertjes aanzetten wel makkelijker.
en zoveel kg draad heb je nu ook niet nodig, dat gewicht een rol gaat spelen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Opel Movano ombouw (per 25 jan op zijn vroegst)



Bericht door Bringamosa »

Klopt, maar als ik kijk wat er voor draad standaard in de wagen zit naar de lampjes achter. Daar gaat wel wat meer stroom doorheen. Maargoed dit kan nu niet mis gaan :)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Opel Movano ombouw (per 25 jan op zijn vroegst)



Bericht door Kroppie »

die fabrikanten hebben alles tot op de laatste 0,05mm2 uitgemolken, maar ja moeten zij weten.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Opel Movano ombouw (per 25 jan op zijn vroegst)



Bericht door Bringamosa »

Oh en nog een vraagje. Voor een DIY achteruitrij camera wil ik voorin ergens 12v hebben voor het schermpje. Ik kan dat rechtstreeks van de acuto accu vandaan halen maar heb het liever dat er pas stroom op staat als de sleutel in het contact zit.

Ergens waar ik dit vandaan kan halen? Tappen van de sigarettenaansteker? Zag dat daar 20a zekering op zit schermpje gebruikt bij lange na niet zo veel.
Plaats reactie