Ombouw Peugeot Boxer L3H2 door Dries

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
driesz
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 apr 2017, 23:46

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door driesz »

Ik ben aan het shoppen voor een nieuwe fotografie monitor voor in de bus voor in m’n dun openklap bureau. De ene verbruikt zo’n 5W minder, de andere is 1,2cm dunner :) moeilijke beslissing.. :)

BenQ SW2700PT vs Dell UltraSharp UP2716D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
iceskater
Berichten: 114
Lid geworden op: wo 10 aug 2011, 14:06

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door iceskater »

driesz schreef:
zo 11 feb 2018, 23:40
Oef :)
Besteld bij hen. Kben nogal een online koper en zij deden niet niet moeilijk over btw vrije levering..
Je kan toch ook gewoon met BTW kopen en deze terug vragen bij de belastingdienst? Koopt wat makkelijker voor je.
Mooi project :bow:
driesz
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 apr 2017, 23:46

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door driesz »

ik ben van België.. eens btw betaald aan Nederland is het echt niet zo eenvoudig om dat terug te vorderen.. en extra werk voor mij of mijn boekhouder = extra kosten
driesz
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 apr 2017, 23:46

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door driesz »

Progress

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door Bringamosa »

Dat is weer heel netjes afgewerkt mooi hoor!
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door pele »

Dries,
De dorpels zou ik leeg laten, geen isolatie hierin! Het verhindert de ventilatie en brengt weinig winst in isolatie. In deze holle ruimte komt alle condensatievocht van de wanden en de kokerprofielen terecht. De isolatie gaat vaak nat blijven.
Voor de rest: knap werk!
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8959
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door kampo »

Hallo Dries !
Ik ben benieuwd om te weten hoe de schuif geleiding gaat. In ieder geval een origineel idee :thumbup:
Hier op deze minder goede foto zie je dat de fietsen vooraan worden vastgemaakt aan de vork door gebruik te maken van een originele spanvijs.

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1137
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door L4H3 »

pele schreef:
ma 19 feb 2018, 22:53
Dries,
De dorpels zou ik leeg laten, geen isolatie hierin! Het verhindert de ventilatie en brengt weinig winst in isolatie. In deze holle ruimte komt alle condensatievocht van de wanden en de kokerprofielen terecht. De isolatie gaat vaak nat blijven.
Voor de rest: knap werk!
Idd leeg laten die dorpels. Hier krijg je hopeloos ellende mee. ik zie ook nog eens dat het glaswol is wat allemaal vocht opneemt. Verder mooi wark... :thumbup:
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
driesz
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 apr 2017, 23:46

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door driesz »

Hey Kampo, de metalen bar zit gewoon geklemd tussen de bearings en rolt eruit. Ergens moet ik er wel nog een stop opzetten en op de laatste 30cm nog een paar extra bearings voor de stevigheid. Niet de stevigste slider en kan ook noet helemaal volledig uitgetrokken worden, maar mijn 2 fietsen samen wegen maar 22kg en volledig uittrekken hoedt niet, dus ik wou geen 500 euro geven aan een slider die 300kg aankan.. mijn voorvork heeft een ‘bolt trough hub’ dus het enige wat ik moet voorzien om hem vast te maken zijn twee plankjes met een gat in waar de as door kan.
Afbeelding


Thx voor de tip Pelé, is dit gebaseerd op ondervindingen of gewoon op een logisch vermoeden? Mijn idee is dat natte schapenwol nog even goed isoleerd als droge, dus dat hij tussen de spanten nog altijd wel wat effect zal hebben.. en schapenwol is vrij luchtig, dus ademen zal hij overal wel kunnen? T’is niet dat ik je kennis in twijfel wil trekken, maar ik heb ondertussen de meeste spanten opgevuld :D niet veel zin om het er terug uit te halen..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
driesz
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 apr 2017, 23:46

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door driesz »

@l4h3 t’is schapenwol.. maar ok, ik zal de spanten terug leegmaken :) thx


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8959
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door kampo »

Waauw. Ik ken er niets van deze modernste fietsen.
Kan je in de fietshandel een speciaal asje met steunpunt kopen voor die velg.
Hoe doen ze dat bij vastmaken op een dakdrager ? Daar zie ik ook wel eens een vork opspansysteem.

Betreffende de schapenwol.
Volgens mij bedoelen ze dat de condens zakt naar het onderste punt in die wanden.
Daardoor kan het beneden in die balken wel eens zeiknat worden. En dan blijft dat, als je bus de hele winter buitenstaat, maandenlang nat.
Als je daar onderaan in die balk wat luchtspleet laat is het toch opgelost want dan kan de condens weer verdampen als het warmer weer word.
Is het een goed idee om enkel daar vanonder, onder de schapenwol nog wat materiaal met minder densiteit en meer lucht te steken ?
Zo iets als plastic krullen, of misschien een dampkapfilter.
Groeten Kampo
driesz
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 apr 2017, 23:46

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door driesz »

Dan denk ik, zakt alle condens niet net naar vanonder omdat je juist de spanten allemaal leeg laat? Als je die overal opvult, dan wordt alle condens overal gelijkmatig opgenomen door de schapenwol voordat het de kans heeft om naar beneden te druppen en samen te hokken.. en schapenwol is schijnt enorm goed in vocht opnemen en gelijkmatig terug afgeven, dus.. tot zover mijn logisch nadenken :)

Daarom mijn vraag, heeft er iemand de spanten ooit opgevuld met schapenwol en daar effectief heel nadelige gevolgen van ondervonden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
driesz
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 apr 2017, 23:46

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door driesz »

@kampo je kan zo’n bevestigingen kopen ja.. voor alle systemen trouwens. Maar aangezien het bij mij echt gewoon een koker is waar een staaf door moet dacht ik het zelf te maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
driesz
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 03 apr 2017, 23:46

Re: Ombouw Peugeot Boxer L3H2 - Dries



Bericht door driesz »

Nog een vraagje, ik ben m’n meubeltjes gewoon met vijzen in elkaar aan het zetten. Moet ik me zorgen maken om piepen? Beter om vijzen te combineren met lijm?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie