WhatsApp Image 2018-10-28 at 18.09.28.jpeg (98.72 KiB) 1261 keer bekeken
WhatsApp Image 2018-10-28 at 17.53.07.jpeg (143.2 KiB) 1261 keer bekeken
WhatsApp Image 2018-10-28 at 17.53.08.jpeg (148.94 KiB) 1261 keer bekeken
De komende week zal in het teken staan van schilderen en kitten. Daarna ben ik een weekje in Italië, en daarna weer een volle week nachtdiensten. Vanaf 17 november zal ik weer twee weken full-time gaan bouwen. Vragen of opmerkingen hoor ik graag!
Gaat goed vooruit ! Leuk om volgen.
Ik vermoed dat er nog een andere bandenmaat op komt ?
Let wel een beetje op het gewicht, van hieruit moeilijk te schatten maar maak je hem niet zwaarder als noodzakelijk?
Gaat goed vooruit ! Leuk om volgen.
Ik vermoed dat er nog een andere bandenmaat op komt ?
Let wel een beetje op het gewicht, van hieruit moeilijk te schatten maar maak je hem niet zwaarder als noodzakelijk?
Dank voor jullie reacties! @Kampo: De banden blijven voorlopig hetzelfde. Ze zijn nog lang niet versleten (reservewiel is splinternieuw) Wellicht dat ik ooit op de middellange termijn voor wat meer off-road banden ga, maar voorlopig staan er andere zaken hoger op mijn prioriteitenlijstje. Met betrekking tot het gewicht: ik heb alles vrij degelijk uitgevoerd. Veel spullen uit de jachtbouw ipv camperbouw. Toen ik de truck kocht was deze ingericht als mobiele werkplaats. De stalen opbouw tot nu toe is niet veel zwaarder geworden. De (zware) houten panelen zijn vervangen door sandwichpanelen en het dak is 10cm hoger geworden. Mijn streven is om uiteindelijk om en nabij hetzelfde gewicht uit te komen als toen ik hem kocht. Dit zijn de gewichten zoals ze op kenteken staan:
G Massa rijklaar 9580 kg
Massa ledig voertuig 9480 kg
F.1 Technische max. massa voertuig 11300 kg
F.2 Toegestane max. massa voertuig 11300 kg
F.3 Maximum massa samenstel 14800 kg
Controleer eens het DOT jaartal van je banden. (binnen of buitenflank)
Bv DOT 4201 is productie week 43 en jaar 2001.
Ik zou niet over de 10 jaar gaan. Risico op klapband is dan te groot, zelfs als het loopvlak nog nieuw is.
Wat opvalt is dat het verschil tussen leeg 9480kg en rijklaar 9580kg slechts 100kg is
Hoeveel kan er in al je vloeistoftanks samen ?
Met wat campuitrusting, recovery, gereedschap, kleren en eten ga je ook vlot over de 500kg
Opgeteld zit je dan misschien boven de 11.300kg ? Normaal zou je daar best 10 à 20% onder blijven maar dat zal niet mogelijk zijn.
Waarschijnlijk kan de truck technisch wel meer hebben. Zal wel ergens in een handleiding staan.
Je kan ook best de voor en achteras eens wegen.
www.rdw.nl en een kenteken kun je op straat vinden, rijden genoeg nl,ers rond in brussel denk ik .
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
kampo schreef:Controleer eens het DOT jaartal van je banden. (binnen of buitenflank)
Bv DOT 4201 is productie week 43 en jaar 2001.
Ik zou niet over de 10 jaar gaan. Risico op klapband is dan te groot, zelfs als het loopvlak nog nieuw is.
Het zou mij niet eens verbazen als de banden nog ouder zijn: in 1984 reed ik in dienst op zo'n ya4440 met exact dezelfde banden
kampo schreef:Controleer eens het DOT jaartal van je banden. (binnen of buitenflank)
Bv DOT 4201 is productie week 43 en jaar 2001.
Ik zou niet over de 10 jaar gaan. Risico op klapband is dan te groot, zelfs als het loopvlak nog nieuw is.
Het zou mij niet eens verbazen als de banden nog ouder zijn: in 1984 reed ik in dienst op zo'n ya4440 met exact dezelfde banden
@Kampo @gjvonk Vandaag regende het dus heb ik gewerkt in de open schuur van de buurman. Toevallig had deze de mobiele bandenservice op bezoek om de banden van zijn tractor te vernieuwen. Ik heb mijn banden eens nader bekeken samen met de banden monteur. Ze zijn van week 28, 2005. Dus nog helemaal niet zo oud. Verder wist de bandenman te vertellen dat de banden nog niet aan het uitdrogen waren en de profielen zijn ook nog meer dan prima. Geen reden om nieuwe banden te kopen dus. Wellicht dat ik op de middellange termijn voor wat meer off-road bandjes ga maar voorlopig blijf het nog onderaan op het prioriteitenlijstje staan.
Verder nog een foto van de binnenkant (begonnen met het isoleren van de achterwand en de zijwanden in de grondverf gezet)
WhatsApp Image 2018-11-01 at 21.28.07.jpeg (56.92 KiB) 746 keer bekeken
13 jaar dat is niet goed.
De ouderdom in combinatie met lang stilstaan daar zien ze van af.
Ik ben de laatste tijd te veel klapbanden en de bijbehorende schade tegengekomen op vrachtwagencampers.
Van mij moeten ze eraf, gelijk hoe je bandenboer gekeken heeft. Gelukkig is die maat niet zo duur.