Huisje op wielen: Ford Transit ombouwen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Ekua
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 dec 2017, 15:16

Huisje op wielen: Ford Transit ombouwen



Bericht door Ekua »

Hi allemaal!

Ik wil mijn ford transit heel basic gaan ombouwen zodat ik erin kan slapen tijdens mijn reizen maar ik heb helemaal geen ervaring met dit soort zaken, daarom dat ik mij op dit forum heb aangemeld.

Het plan is om in het achterste gedeelte van de bus een vast bed in te bouwen. Aan weerzijden daarvan boven de wielkasten komen dan twee tri-of multiplex platen met vinyl oid erop geplakt, lekker zacht en oogt ook mooi.

De bus volledige te isoleren met X-treme en/of gedeelte met schapenwol om de koude ruimten boven de wielkasten op te vullen. Ofwel vul ik de hele ruimte op met schapen wol ofwel plak ik zoals ik het nu heb gedaan enkel Xtreme op de wanden en vervolgens laat ik de ruimte 'leeg'.

Het wat betreft het roestgat, laat ik daarvoor het beste van binnen een plaatje ertegen aan lassen, of of?

Alvast grote dank om de tijd en ruimte te nemen om mijn vragen te beantwoorden.
Bijlagen
binnen kant bus.jpg
binnen kant bus.jpg (131.14 KiB) 2042 keer bekeken
gat wielkast buiten.JPG
gat wielkast buitenkant
gat wielkast buiten.JPG (207.75 KiB) 2042 keer bekeken
gat wielkast binnen.jpg
roest gat wielkast
gat wielkast binnen.jpg (210.76 KiB) 2042 keer bekeken
Ekua
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 dec 2017, 15:16

Re: Huisje op wielen : ford transit ombouwen



Bericht door Ekua »

hier nog een fotoke van de achterzijde van de bus waar de koude ruimte goed zichtbaar is.
Bijlagen
koude ruimten.JPG
foto koude ruimte
koude ruimten.JPG (154.87 KiB) 2034 keer bekeken
AadenAnke
Berichten: 13178
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Huisje op wielen : ford transit ombouwen



Bericht door AadenAnke »