Autobus ombouwen naar camper/woning

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Autobus ombouwen naar camper/woning



Bericht door Huub56 »

Als je die pk,s doorrekend naar hedendaagse gewicht pk’s verhouding zit je wel goed 8 ton 140 pk is gelijk aan 40 ton met 700pk zou menig chauffeur wel voor tekenen. Het is natuurlijk theorie maar je mag wat dromen. Wij reden met een 814 met aanhanger totaal rond de 16 ton dus het is maar waar je tevreden mee bent :P
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Autobus ombouwen naar camper/woning



Bericht door dedruivenplukker »

Mooi dat je je keuze al gemaakt hebt, maar deze heeft ook zijn charme:
0017399893001.jpg
0017399893001.jpg (40.94 KiB) 879 keer bekeken
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Autobus ombouwen naar camper/woning



Bericht door Atoz »

@ts
Weinig mensen hebben de gewoonte om alles goed te lezen wat de vraagsteller vraagt
Nog minder mensen hebben het inlevingsvermogen om de ziens- of levenswijze van de vraagsteller te vatten

En dan krijg je ellelange discussies en opmerkingen met enkel maar als doel de vraagsteller op andere
(lees hun) gedacht te brengen (soms sleuren)

Ik wil een camper zonder draaibare voorzetels moet je hier eens durven schrijven... is voldoende om een eindeloze discussie te starten.

Gewoon je ding doen op je eigen SNELheid. Voor sommigen onbegrijpelijk, anderen kunnen er zich dan wel in vinden :-B
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Uitgeschreven

Re: Autobus ombouwen naar camper/woning



Bericht door Uitgeschreven »

Tegen dat ze hier uitgebabbeld zijn is de ts op pensioen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Autobus ombouwen naar camper/woning



Bericht door de Jonckheer »

Dat impulsief in de blinde iets kopen kan ik wel begrijpen, het lijkt mij echter dat de TS dat kennelijk bij dit onderwerp overboord heeft gegooid gezien het aantal campers, vrachtwagens en bussen wat hier de revue al heeft gepasseerd. Hij komt bij mij juist erg onzeker en twijfelend over, niet wetende uit welke categorie voertuig eigenlijk te kiezen. Het zelf inbouwen is duidelijk van de baan.
Dat motor vermogen niet zaligmakend is kan ik onderschrijven maar je moet het niet te bont maken. Vroeger reed alles idd met veel mindere motoren rond maar ja, we leven nu en niet vroeger. Om die reden heb ik een bus gekocht met een 10 liter motor met 285 pk en 1050 Nm aan koppel (waar niemand het hier over heeft maar minstens zo belangrijk als pk's).
Bij een vrachtwagen als camper moet je altijd meer dan een meter trap op om binnen te komen, dus je hebt altijd een losse trap bij je, niet bepaald handig. Vrachtwagens zijn gebouwd om vracht te vervoeren en dus is een vrachtwagen die geen luchtvering heeft onbeladen verre van comfortabel dit i.t.t een touringcar die is gebouwd om mensen comfortabel te vervoeren. Het maakt daarbij niet uit of ie 3 of 30 jaar oud is.
Wat TS mee heeft is dat hij in Belgie woont dus hij wordt niet door een belastingdienst tot op het bot uitgekleed omdat hij een grote camper heeft zoals dat hier wel het geval is. Daar ben ik stiekem wel een klein beetje jaloers op moet ik eerlijk zeggen. :lol:
Mocht je gaan voor die vrachtwagen laat hem dan even globaal nakijken bij een truckservice zodat je niet voor onverwachte (en dure) verrassingen komt te staan.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Autobus ombouwen naar camper/woning



Bericht door AadenAnke »

Goed advies van NiCo.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Autobus ombouwen naar camper/woning



Bericht door kampo »

Het is wel confronterend.
Inclusief mezelf zijn velen onder ons "te oud" geworden om nog impulsief te kopen. Toegegeven ik mis het een beetje.
Alles moet afgewogen worden en 10x over nagedacht alvorens te beslissen.
Mooi toch dat je impulsief kan zijn. En daar hoort ook bij dat je 2 stappen vooruit zet en daarna 3 stappen achteruit. Zo gaat dat.

Hier, voor het geval van WanderingSouls, denk ik dat het niet zoveel uitmaakt of het een bus of een vrachtwagenbasis is.
Het merk en het motorvermogen spelen geen grote rol zoals bij ons allemaal wel zou zijn.

Wat hier belangrijk is, is om een camper van dat formaat te vinden waarvan zowel het basisvoertuig als de camper
in een voldoende goede staat zijn en dat binnen het vooropgezette budget.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Autobus ombouwen naar camper/woning



Bericht door Dafluc »

de Jonckheer schreef: Wat TS mee heeft is dat hij in Belgie woont dus hij wordt niet door een belastingdienst tot op het bot uitgekleed omdat hij een grote camper heeft zoals dat hier wel het geval is. Daar ben ik stiekem wel een klein beetje jaloers op moet ik eerlijk zeggen. :lol:
Voor Nico: Dieselprijs België fors omhoog
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Autobus ombouwen naar camper/woning



Bericht door Cee Pee »

Ik denk dat Nico meer doelt op de extreem hoge houderschapsbelasting die we in Nederland hebben.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Autobus ombouwen naar camper/woning



Bericht door Dafluc »

Ja, dat las ik. Maar om even te laten zien dat het bij onze Zuiderburen ook niet alleen maar rozengeur en maneschijn is voor de dieselrijder.
Afbeelding
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Autobus ombouwen naar camper/woning



Bericht door ellan vannin »

Oei dat wordt dan weer in NL tanken :-B
All4dogs
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Autobus ombouwen naar camper/woning



Bericht door AadenAnke »

Diesel prijs zal Nico niet echt boeien denk ik. Althans die in Nederland! Nico tankt waarschijnlijk altijd in Luxenburg. Heeft vast een hele grootte tank 500 of meer liters.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Autobus ombouwen naar camper/woning



Bericht door Dafluc »

Moeilijk blijkbaar, om het punt waar het om ging er uit te halen.
Leg ik het gewoon even uit.
Nico is jaloers op een Belg. Ik wilde laten zien dat een Belg het soms ook moeilijk heeft.
Dus emigreren is niet nodig. Niet alles is elders beter. Dat werk. Met een knipoog.
Verder moet Nico vooral blijven doen wat hij doet. Maar daar ging het niet om.
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Autobus ombouwen naar camper/woning



Bericht door de Jonckheer »

Ik ben maar een klein beetje jaloers hoor (en nog met een knipoog ook), dat relativeert het een beetje. :lol: :lol: :mrgreen:
Plaats reactie