Pigion schreef:........ 4 jaar oude Ducato L4H2............. ik ben 1.93 lang en wil comfortabel liggen.
Beste,
Hou er ook rekening mee dat je in een H2 zelfs niet fatsoenlijk recht kan staan, ik ben 1.83 m groot en dat is net goed in een H2.
Met jou lengte moet je voor een H3 kiezen.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPERJoskes Undercover Motorhome voorPrettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Ik weet het, je staat weinige tijd rechtop in een camper maar ik mag er niet aan denken dat ik me gebogen moet staan wassen, scheren, mijn haar kammen, in en uit kleden, enz... maar je hebt wel gelijk een excuus om niet aan de afwasbak of het fornuis te moeten staan.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPERJoskes Undercover Motorhome voorPrettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Ik weet het Joske maar een L4H3 is vrijwel niet te vinden.Bovendien groot frontaal opp, hoog brandstofverbruik. Dan moet je zeker een 3 l Iveco motor hebben. Een Ducato L4H3 nieuw kopen wordt wel erg prijzig en je moet de volle mep BPM betalen. Scheren gaat prima zittende. Je moet keuzes maken. Ik kan bovendien geen H3 onderdak hebben.
Pigion
Ik heb zelf ook een l4H3 en zou nooit anders meer willen. Ik heb er zelfs een dubbele bodem ingemaakt en dan blijft er nog 2.03 cm over. En wat verbruikt betreft merk je bijna geen verschil met een H2 bus. En als je in Duitsland gaat kijken daar staan er zat. Kijk maar eens op www.mobile.de
Als die dakhoogte een bewuste keuze is je die bovendien goed hebt bestudeerd
dan hebben we er geen probleem mee.
Maar ik zie jammer genoeg vaak verkeerde basiskeuzes. Een paar voorbeelden.
Een goedkoop laag voertuig kopen en daarna 5600 € gaan uitgeven voor een hefdak.
Een maandenlang zelfbouwproject en dan na de eerste rit een dure motorherstelling.
Een dikke houten bodemplaat of zware dakdrager en daarna een overgewichtsprobleem.
Versterkte vering narusten op een camper om de rijeigenschappen voor/achter te normaliseren.
Ik heb recent nog gekeken op mobile.de , doch geen H3 gevonden. Er is nog geen man overboord en de H2 is nog niet gekocht. Mijn tussenpersoon (bevriende garagehouder) moet er nog op af. Het is voor hem wel belangrijk dat de BTW verekend kan worden. Een schrammetje maakt de aankoop zeer lucratief. Ook de anti-diesel stemming werkt in mijn voordeel. Met EURO-5 kan ik uitstekend uit de voeten.
Als het een H3 zou worden, dan moet de vloer in het parkeer-hok 10 cm lager (is nog niet gestort).
Wat betreft de vering: Ik ben eigenlijk al helemaal om om geld tegen het onderstel aan te gooien en een super comfortabele luchtvering voor- en achter te (laten) monteren. Kost € 8000,- maar dan heb je ook wat. De voorkant van een Ducato is n.l. zeer oncomfortabel hard afgeveerd, zelf (nog) geen ervaring mee, doch uit de wandelgangen vernomen.
Afgezien bovenstaande discussie, was mijn vraag: WIE LEVERT SNIJPAKKETTEN VOOR EEN L5H3 .
Sorry voor de hoofdletters, anders valt het onvoldoende op.
Pigion
Ik heb dus de 180pk L4H3 Bus MAXI uitvoering. En ik vind dat ding echt super rijden. Nooit 1 moment gedacht hier moeten andere veren onder. Ook beweegt de bus niet bij het in/uit stappen. Als je in bed ligt en de ander draait zich hard om dan voel je echt helemaal niks. Gewoon een top bus die MAXI uitvoering.