Zelfbouw?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Zelfbouw?



Bericht door joske501 »

Pigion schreef:........ 4 jaar oude Ducato L4H2............. ik ben 1.93 lang en wil comfortabel liggen.

Beste,
Hou er ook rekening mee dat je in een H2 zelfs niet fatsoenlijk recht kan staan, ik ben 1.83 m groot en dat is net goed in een H2.
Met jou lengte moet je voor een H3 kiezen.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Zelfbouw?



Bericht door henk en lila »

Hoeveel minuten sta je nou helemaal in een camper?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Zelfbouw?



Bericht door joske501 »

Ik weet het, je staat weinige tijd rechtop in een camper maar ik mag er niet aan denken dat ik me gebogen moet staan wassen, scheren, mijn haar kammen, in en uit kleden, enz... maar je hebt wel gelijk een excuus om niet aan de afwasbak of het fornuis te moeten staan. :)

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Zelfbouw?



Bericht door Toemke »

1.83m .. Joske :lol3:
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Pigion
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 01 jul 2009, 22:34
Locatie: Drenthe

Re: Zelfbouw?



Bericht door Pigion »

Ik weet het Joske maar een L4H3 is vrijwel niet te vinden.Bovendien groot frontaal opp, hoog brandstofverbruik. Dan moet je zeker een 3 l Iveco motor hebben. Een Ducato L4H3 nieuw kopen wordt wel erg prijzig en je moet de volle mep BPM betalen. Scheren gaat prima zittende. Je moet keuzes maken. Ik kan bovendien geen H3 onderdak hebben.
Pigion
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Zelfbouw?



Bericht door L4H3 »

Ik heb zelf ook een l4H3 en zou nooit anders meer willen. Ik heb er zelfs een dubbele bodem ingemaakt en dan blijft er nog 2.03 cm over. En wat verbruikt betreft merk je bijna geen verschil met een H2 bus. En als je in Duitsland gaat kijken daar staan er zat. Kijk maar eens op www.mobile.de
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Zelfbouw?



Bericht door kampo »

Als die dakhoogte een bewuste keuze is je die bovendien goed hebt bestudeerd
dan hebben we er geen probleem mee.

Maar ik zie jammer genoeg vaak verkeerde basiskeuzes. Een paar voorbeelden.
Een goedkoop laag voertuig kopen en daarna 5600 € gaan uitgeven voor een hefdak.
Een maandenlang zelfbouwproject en dan na de eerste rit een dure motorherstelling.
Een dikke houten bodemplaat of zware dakdrager en daarna een overgewichtsprobleem.
Versterkte vering narusten op een camper om de rijeigenschappen voor/achter te normaliseren.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Zelfbouw?



Bericht door L4H3 »

Owja als je in Duitsland gaat zoeken naar een L4H3 bus dan moet je L5H3 intikken bij je zoekopdracht.

Kijk hier al een mooie incl webasto.

https://www.mobile.de/nl/Auto/Fiat-Duca ... 63293.html
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Pigion
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 01 jul 2009, 22:34
Locatie: Drenthe

Re: Zelfbouw?



Bericht door Pigion »

Ik heb recent nog gekeken op mobile.de , doch geen H3 gevonden. Er is nog geen man overboord en de H2 is nog niet gekocht. Mijn tussenpersoon (bevriende garagehouder) moet er nog op af. Het is voor hem wel belangrijk dat de BTW verekend kan worden. Een schrammetje maakt de aankoop zeer lucratief. Ook de anti-diesel stemming werkt in mijn voordeel. Met EURO-5 kan ik uitstekend uit de voeten.
Als het een H3 zou worden, dan moet de vloer in het parkeer-hok 10 cm lager (is nog niet gestort).
Wat betreft de vering: Ik ben eigenlijk al helemaal om om geld tegen het onderstel aan te gooien en een super comfortabele luchtvering voor- en achter te (laten) monteren. Kost € 8000,- maar dan heb je ook wat. De voorkant van een Ducato is n.l. zeer oncomfortabel hard afgeveerd, zelf (nog) geen ervaring mee, doch uit de wandelgangen vernomen.

Afgezien bovenstaande discussie, was mijn vraag: WIE LEVERT SNIJPAKKETTEN VOOR EEN L5H3 .
Sorry voor de hoofdletters, anders valt het onvoldoende op.
Pigion
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Zelfbouw?



Bericht door L4H3 »

Ik heb dus de 180pk L4H3 Bus MAXI uitvoering. En ik vind dat ding echt super rijden. Nooit 1 moment gedacht hier moeten andere veren onder. Ook beweegt de bus niet bij het in/uit stappen. Als je in bed ligt en de ander draait zich hard om dan voel je echt helemaal niks. Gewoon een top bus die MAXI uitvoering.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Plaats reactie