Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
petine
Berichten: 22
Lid geworden op: di 19 sep 2017, 20:37

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door petine »

Die heer van keuringsstation Elsloo was volgens mij niet zo wakker: hij had nog niet eens door dat er extra zitplaatsen inzaten. Heb hem dit duidelijk verteld, dat ik het gordelbokje zelf heb ingebouwd, heb hem de originele duitstalige papieren gegeven, heeft deze wel goed bekeken, maar had niet zichtbaar veel interesse in de constructie en heeft niet onder de bus gekeken naar de constructie/bouten etc. Er was een ombouw omheen gebouwd en er lagen kussens op. Deze heeft hij niet weggehaald dus de bevestiging heeft hij niet kunnen zien ... Ik had wel van alle stappen en zelfs van de loctite en de momentsleutel ingesteld op de juiste waarde foto's gemaakt: je weet maar nooit. Maar hij vroeg er niet om. Ik had er een zwaar hoofd in omdat ie ongeïnteresseerd overkwam, maar op het papier stond uiteindelijk: 4 zitplaatsen, voor het standaard tarief. Dus ik heb verder niets gevraagd en dankjewel gezegd.
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Je hebt het in ieder geval een stuk beter voorbereid dan ik. Misschien heeft dat wel geholpen. Maar een flinke dosis geluk heb je ook gehad denk ik.

Ik weet nu wat me te doen staat. Ik schuif de keuring op locatie op de lange baan. Eerst maar eens op zoek naar een leuke dieselkachel. Denk dat het een planar 2D wordt voor onder de bank.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door gsm »

@petine, zonder geluk vaart niemand wel :D gefeliciteerd met de goedkeuring van je bankje

@thomas, wat die Planar betref ik ga die, als ik terug ben van vakantie, bestellen in China en kost nog geen €190
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Hoi gsm,

In dat intercontinentale winkelen heb ik geen ervaring.
Maar 190 euro is wel heel weinig zeg. Moet je bij de grens nog extra betalen?
Wanneer ga je dan ongeveer bestellen? Is het wat om samen te bestellen of scheelt dat weinig in kosten en loop je dan extra risico of naheffingen?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door zuk4wd »

Thomasboxerhendriks schreef:
wo 16 mei 2018, 17:31
Kan iemand mij in contact brengen met de moderator? Ik krijg veel vragen over de handleiding en documenten van de vsr gordelbok.

Misschien kan ik de documenten naar de moderator mailen zodat ze bij handleidingen kunnen komen?
ik heb ze op mijn website gezet : http://www.suzuki-4wd.nl/downloads/camp ... r-info.pdf

veel plezier.
Laatst gewijzigd door zuk4wd op di 22 mei 2018, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door gsm »

Thomasboxerhendriks schreef:
di 22 mei 2018, 11:52
Moet je bij de grens nog extra betalen ?
Wanneer ga je dan ongeveer bestellen? Is het wat om samen te bestellen of scheelt dat weinig in kosten en loop je dan extra risico of naheffingen ?
Officieel moet je belasting betalen bij invoeren en ik weet niet hoeveel maar ik hou rekening met 25%
Het gebeurd ook wel dat die er door heen gaat en dan heb je geluk.
Samen bestellen betekend op één adres en dan ziet de douane het sneller want dan is het totaal bedrag €380 en loop je meer kans dat het onderschept wordt en voor de verzendkosten maakt het niets uit.
Kachel kost nu, afhankelijk van de wisselkoers, €168,40 en verzendkosten zijn €19,38
Hierbij wil ik een geluidsdemper en luchtinlaat geluidsdemper en dat kost €18,30
Over het laatste reken ik geen belasting omdat het van een ander komt en het bedrag te laag is maar voor de kachel reken ik op €250
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door egli »

gsm schreef:@petine, zonder geluk vaart niemand wel :D gefeliciteerd met de goedkeuring van je bankje

@thomas, wat die Planar betref ik ga die, als ik terug ben van vakantie, bestellen in China en kost nog geen €190
Dat is een goede deal. Welke ga je bestellen en via welke site? Als het direct uit China komt heb je kans op een paar tientjes importkosten. Soms kan je het via Engeland / Duitsland laten lopen, dan voorkom je de importheffing

Met meerdere tegelijk levert meestal geen korting op, op de verzendkosten en maakt het risico op heffing groter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
petine
Berichten: 22
Lid geworden op: di 19 sep 2017, 20:37

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door petine »

@gsm : dank je wel
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door gsm »

Ik koop de Planar 2D clone van 2000kW via ebay, even zoeken op .com of .co.uk
Pas wel op er staan goedkope bij maar die zijn 24V
Ook opletten op de verzendkosten, goedkoper aanbieding met hogere verzendkosten = duurder :wink:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

@ zuk4wd
Mooi gedaan! Handige link.

@ gsm, ik ga eens op onderzoek uit. En wat zijn de ervaringen met verzendtijden? Dagen? Weken? Maanden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door gsm »

Verzendtijden zijn verschillend maar staat er altijd bij. Soms staat er 10-35 dagen en heb ik het binnen een week binnen maar meestal is het met 3-4 weken binnen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door egli »

Vraagje met betrekking tot de maten in de camper.

- Hoeveel ruimte zit er tussen de bedden en boven het bovenste bed?

- en hoeveel ruimte tussen de bedden (1,4 m breed) en de gordelbok?

Dan wordt dat ook input voor mijn ontwerp. Dank!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
tdwesten
Berichten: 3
Lid geworden op: do 17 mei 2018, 7:51

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door tdwesten »

@Thomasboxerhendriks welke "grijze" vloor heb je gebruikt?
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

@egli,

Ik maak binnenkort even een schets met de maten.

@tdwesten

Ik neem aan dat je vloer bedoeld? Dat weet ik niet precies meer. Ik heb die gekocht bij tapijt zonder spijt in nijmegen, daar moet ik snel weer heen voor nog een stukje voor op het plateau van de dinette. Het is volgens mij vinyl van zwaardere kwaliteit met stukjes plastic/pvc. In mijn vorige bus had ik een goedkoop zeil gelegd met een dikke foam achtige laag aan de onderkant, daar trok ik gelijk ladders in. Dit is een stuk steviger.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie