Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

hoe heb jij de achterdeur gedaan? Voor het geval ik koude billen krijg .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22915
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door PaulBng »

Vooral die kloof tussen die deuren is erg koud. Ik ga een worst maken die daar tussen gaat hangen..
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9181
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door gjvonk »

Daarom heeft onze Pössl ook gordijntjes die precies de opening helemaal afdekken en die zo lang zijn dat we ze onder de matras kunnen 'instoppen'. Werkt heel goed bij koud weer.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

gjvonk schreef:Daarom heeft onze Pössl ook gordijntjes die precies de opening helemaal afdekken en die zo lang zijn dat we ze onder de matras kunnen 'instoppen'. Werkt heel goed bij koud weer.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Dat is een goeie! Ga zeker onderzoeken of ik ook zoiets kan doen.

Trouwens, wat voor een gordijn ophanging/rail zit er eigenlijk in de pössl?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door gsm »

Ik heb de deur geïsoleerd met schapenwol en betimmerd met triplex, op de naad heb ik een strook triplex gemaakt die op de "vaste" deur geschroefd zit

Afbeelding
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Wat mooi gedaan zeg!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9181
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door gjvonk »

Volgens mij een gewoon plastic caravan gordijnrailtje met plastic schuivende runnertjes, plastic gordijnhaakjes en plooiband op de stof. Zowel in de douche als achter toegepast. Kijk even op de sites van buscamper Culemborg en Scharphof in Nijverdal. Vooral die laatste heeft vaak veel foto's waar je er e.e.a. uit af kunt leiden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Bok geïnstalleerd en hh accu gemonteerd aangesloten en alles doorgemeten getest.

Afbeelding

Afbeelding


Volgende week ga ik van start met de ombouw vd gordelbok. Ik ben nog steeds aan het inventariseren welke opties hier allemaal voor zijn dus foto’s en advies van de ombouw en de bekleding.
Achter de bok komt een kast met de koelkast ed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door pele »

Ik heb als zitting op de gordelbok de duobank die origineel in de cabine stond aangepast en gemonteerd: alle overbodige ijzerwerk eraf, alleen de zitting zelf bleef over. Voordelen : goede steun en comfort voor degene die er tijdens het rijden op zitten. Goedkoop als je die bank toch al hebt. Mooi het zelfde als de cabinestoelen. Als je de bekleding eraf haalt, kan je alle bewerkingen vlot doen: afslijpen van al wat onnodig is, eventueel nieuwe buizen lassen als steun.

https://myalbum.com/album/KQUcVQfYDiwg
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... g2OTBuWTN3
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Hoi pele, dank voor deze tip. Erg mooi! Ik ga hier serieus naar kijken.
Zit dat bankje gemonteerd op een bok van vsr?
Heb je veel moeten lassen aan het bankje? Ik heb nog nooit gelast namelijk, dus ben daar een beetje huiverig voor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door pele »

Thomas,

Ik heb al heel wat busjes ingericht, alles zelf gedaan, behalve ... lassen. En op mijn oude(re) dag begin ik er niet meer aan. :)
Als je het voorbereidend werk zelf doet, gaat het je niet veel kosten om het iemand te laten doen.
Mijn gordelbok is van Agutti. Bij mijn laatste bouw heb ik onder die bank met goed wat puzzelen héél veel kwijt geraakt en toch bereikbaar: Truma combi, accu en de hele elektrische installatie, drukpomp, vuilbakje.
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door joske501 »

Beste,

Lassen is inderdaad een beroep, je kan het goed door veel ervaring en je moet er nog een beetje aanleg voor hebben.
Wat betreft de ruimte onder de zitbank zie ik bij veel zelfbouwers dat ze deze gebruiken als technische ruimte. Ik ben nog altijd van mening dat deze ruimte bij een buscamper veel beter is geschikt voor voorraadruimte (drank en droge voeding). Hier moet je dagelijks meermalen in zijn en in de technische ruimte hoogstens een paar keer per maand/jaar. Daarom zit deze bij mij dan ook onder de ruimte van het bed en nog eens onder de ruimte van de vuile was. De technische ruimte is heel goed bereikbaar door het luik van de vuile was waar de bodem van uitneembaar is. Bij grotere werken kan ook de bedbodem er uit en zo is alles vlot bereikbaar. De grote accu kan er vlak uitgeschoven worden via een demonteerbaar wandje in de bergruimte.
De zitbankruimte moet je in een buscamper optimaal gebruiken, zo moet je niet om de haverklap naar buiten om iets aan te vullen en in de winter kan je aangenaam binnen blijven. Ik heb daar zeer goed over nagedacht en ik ben heel blij met mijn uitvoering.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door pele »

@Joske
Ook ik heb daar goed over nagedacht :) . Mijn argumenten om hier de technische uitrusting onder te brengen:
- de verwarming staat zeer centraal, in de zithoek, waar je ze meest nodig hebt.
- de woonaccu staat heel dicht bij de startaccu.
- de elektrische leidingen en componenten staan centraal op de plaatsen van veel verbruikers.
- deze plaats is in mijn geval niet handig als opslagplaats voor allerlei: de zitting is niet scharnierend.De afwerking onder de zitting is wel eenvoudig wegneembaar bij onderhoud of storingen.
- de ruimte onder het bed blijft bij mij zeer groot, zelfs voor eventueel 2 plooifietsen.
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Ik ben er ook nog niet precies over uit wat er onder de bank gaat komen.
Ik zit zelf te denken aan vuile was en kachel ruimte. De elektra heb ik om die reden al naar achter verplaats.

Als ik de duo weet te monteren, wat ik eigenlijk wel een heel tof idee vind ( zeer de vraag of ik het kan uitvoeren ) zal ik een luik in de zijkant van de bank moeten maken.

Ik hoop op nog meer ideeën voor het bekleden van de bok.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie