Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door gsm »

Vind je het niet jammer om de ruimte onder je plateau onbereikbaar te maken ? Daar kunnen kleine dingen in.
Ik heb daar een klep op gemaakt en daar liggen auto spullen in zoals de verzekeringspapieren - kluisje - lampen - etc.
En wordt het geheel niet te zwaar met al dat hout tegen de wanden en plafond ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Deze bus is de eerste camper die ik maak.
Ik zie het project als een test bus om veel van te leren, de basis technieken onder de knie te krijgen.
Ik doe nu niks waarvan ik weet dat ik het mogelijk niet strak af kan werken. Dus nog geen lades, klepjes, scharnieren enz enz.
Zo doende ook geen luik op het plateau.
Bij het volgende project ga ik mijzelf weer meer uitdagen en heb ik waarschijnlijk ook een werkplaats, dan zijn de omstandigheden er ook meer naar om mezelf uit te dagen.

Dat hout tegen de wanden is grenen trouwens. Licht gewicht. Ik ben laats op de keuring gewogen op 2500kg.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door Appiecamp »

Thomasboxerhendriks schreef:
zo 17 jun 2018, 21:30
Dat hout tegen de wanden is grenen trouwens. Licht gewicht. Ik ben laats op de keuring gewogen op 2500kg.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tot hoeveel kilo mag je?
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door gsm »

Thomasboxerhendriks schreef:
zo 17 jun 2018, 21:30
Deze bus is de eerste camper die ik maak.
Ik zie het project als een test bus om veel van te leren, de basis technieken onder de knie te krijgen.
Ik doe nu niks waarvan ik weet dat ik het mogelijk niet strak af kan werken. Dus nog geen lades, klepjes, scharnieren enz enz.
Zo doende ook geen luik op het plateau.
Bij het volgende project ga ik mijzelf weer meer uitdagen en heb ik waarschijnlijk ook een werkplaats, dan zijn de omstandigheden er ook meer naar om mezelf uit te dagen.
Dat hout tegen de wanden is grenen trouwens. Licht gewicht. Ik ben laats op de keuring gewogen op 2500kg.
Ik begrijp het maar ga je alles er dan weer uithalen of koop je een andere bus waar je je ervaring in kan verwerken ?
Ik heb vorig jaar ook mijn eerste bus zelf gebouwd maar wel gelijk zoals we het willen hebben dat houd in alles ver vooruit plannen en alle info daarvoor verzamelen, tot nu toe totaal geen spijt van alles.
En ik heb alles voor de deur gedaan.
Ieder natuurlijk z´n keuze maar als dit een proef object is wordt het dan geen duur object ?
En wat het gewicht betreft grenenhout weegt ±650kg/m3 terwijl okoume ±500kg/m3 weegt
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Ik heb in tegenstelling tot jou niet veel vooruit gepland. Voor plannen heb ik geen geduld. Ook kwa kosten gaat het allemaal erg hard, echt bizar, had ik niet verwacht.

Dus al doende werk en leer ik het best.
En ja ik ben inderdaad van plan om ter zijner tijd een nieuw project te starten met een nieuwe lege bus.

@ appiecamp, 3500 geloof ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door Appiecamp »

Zou dat gewicht even controleren.
Sommige gaan tot 3000 kilo.
Wel belangrijk om te weten...
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door gsm »

Thomasboxerhendriks schreef:
ma 18 jun 2018, 20:43
Ik heb in tegenstelling tot jou niet veel vooruit gepland. Voor plannen heb ik geen geduld. Ook kwa kosten gaat het allemaal erg hard, echt bizar, had ik niet verwacht.

Dus al doende werk en leer ik het best.
En ja ik ben inderdaad van plan om ter zijner tijd een nieuw project te starten met een nieuwe lege bus.

@ appiecamp, 3500 geloof ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik vind het jammer van je arbeid en energie en ja ook van de kosten want een goede fundering bepaald alles en geduld is een schone zaak.
Maar ieder zijn wensen :D
Wat de kosten, ja kan het zo uitgebreid en dus zo duur maken als je wil. Ik hou niet van toeters en bellen weinig metertjes etc maar wel functioneel en dan zit ik voor mijn L3H2 ruwweg op €10.000
Maar ik weet dat het met minder ook kan en ja duurder kan altijd :-B

Net wat Appiecamp schrijft ik zou eerst maar even kijken wat je max gewicht mag zijn volgens de RDW want dat is wel heel belangrijk en dat weet je met "3500 geloof ik" nog niet. Stel het is 3000 dan zit je er zo overheen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Tja veel arbeid en energie zit er in. Maar het bouwen geeft ook veel energie toch? En best wel verslavend toch?
De basis is 100 procent goed. Heb zelf ook gekozen voor functioneel zonder al teveel toeters en bellen. En laat ik voorop stellen dat ik lekker ga reizen als hij af is. Maar ik merkte al bij de eerste schroef dat dit niet het eerste en laatste project gaat worden. Dus dr komt gewoon tzt gewoon nieuwe.

Zal eens kijken naar dat gewicht. Is wel een goeie. Door schade en schande.... .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door Appiecamp »

https://ovi.rdw.nl/
Kenteken invoeren en kijken bij gewicht.
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Alweer een tijd terug sinds mijn laatste update. Tijd voor dergelijke zaken was de afgelopen maanden een schaarste. Maar nu op vakantie vond ik het weer tijd voor een update.
De afgelopen maanden de stoelen draaibaar gemaakt, mijn vriendin ondersteund bij de stoffering(gordijnen en bank) en het stapelbed babyproof gemaakt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding.jpg[/IMG]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door Navigator »

Goed bezig!
Forum verlaten.
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door egli »

Ziet er heel goed uit!

Nog een vraag: hoe heb jij de exacte locatie van de gordelbok bepaald? In de eerder gedeelde pdf's kan ik het helaas namelijk niet vinden.
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door ThomasJumperHendriks »


De achterste beugel van de bok kan maar op 1 manier geplaatst worden. Namelijk strak tegen de dwarsbalk aan.

In het pdf worden 2 manieren beschreven trouwens, voor een lengte 2 en een lengte 3.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
RemcoK
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 02 apr 2017, 23:52

Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2



Bericht door RemcoK »

Ziet er goed uit. Heb je universele draaiplateau's gebruikt of speciaal voor de boxer?
Plaats reactie