Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Vind je het niet jammer om de ruimte onder je plateau onbereikbaar te maken ? Daar kunnen kleine dingen in.
Ik heb daar een klep op gemaakt en daar liggen auto spullen in zoals de verzekeringspapieren - kluisje - lampen - etc.
En wordt het geheel niet te zwaar met al dat hout tegen de wanden en plafond ?
Ik heb daar een klep op gemaakt en daar liggen auto spullen in zoals de verzekeringspapieren - kluisje - lampen - etc.
En wordt het geheel niet te zwaar met al dat hout tegen de wanden en plafond ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Deze bus is de eerste camper die ik maak.
Ik zie het project als een test bus om veel van te leren, de basis technieken onder de knie te krijgen.
Ik doe nu niks waarvan ik weet dat ik het mogelijk niet strak af kan werken. Dus nog geen lades, klepjes, scharnieren enz enz.
Zo doende ook geen luik op het plateau.
Bij het volgende project ga ik mijzelf weer meer uitdagen en heb ik waarschijnlijk ook een werkplaats, dan zijn de omstandigheden er ook meer naar om mezelf uit te dagen.
Dat hout tegen de wanden is grenen trouwens. Licht gewicht. Ik ben laats op de keuring gewogen op 2500kg.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zie het project als een test bus om veel van te leren, de basis technieken onder de knie te krijgen.
Ik doe nu niks waarvan ik weet dat ik het mogelijk niet strak af kan werken. Dus nog geen lades, klepjes, scharnieren enz enz.
Zo doende ook geen luik op het plateau.
Bij het volgende project ga ik mijzelf weer meer uitdagen en heb ik waarschijnlijk ook een werkplaats, dan zijn de omstandigheden er ook meer naar om mezelf uit te dagen.
Dat hout tegen de wanden is grenen trouwens. Licht gewicht. Ik ben laats op de keuring gewogen op 2500kg.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Tot hoeveel kilo mag je?Thomasboxerhendriks schreef: ↑zo 17 jun 2018, 21:30Dat hout tegen de wanden is grenen trouwens. Licht gewicht. Ik ben laats op de keuring gewogen op 2500kg.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Ik begrijp het maar ga je alles er dan weer uithalen of koop je een andere bus waar je je ervaring in kan verwerken ?Thomasboxerhendriks schreef: ↑zo 17 jun 2018, 21:30Deze bus is de eerste camper die ik maak.
Ik zie het project als een test bus om veel van te leren, de basis technieken onder de knie te krijgen.
Ik doe nu niks waarvan ik weet dat ik het mogelijk niet strak af kan werken. Dus nog geen lades, klepjes, scharnieren enz enz.
Zo doende ook geen luik op het plateau.
Bij het volgende project ga ik mijzelf weer meer uitdagen en heb ik waarschijnlijk ook een werkplaats, dan zijn de omstandigheden er ook meer naar om mezelf uit te dagen.
Dat hout tegen de wanden is grenen trouwens. Licht gewicht. Ik ben laats op de keuring gewogen op 2500kg.
Ik heb vorig jaar ook mijn eerste bus zelf gebouwd maar wel gelijk zoals we het willen hebben dat houd in alles ver vooruit plannen en alle info daarvoor verzamelen, tot nu toe totaal geen spijt van alles.
En ik heb alles voor de deur gedaan.
Ieder natuurlijk z´n keuze maar als dit een proef object is wordt het dan geen duur object ?
En wat het gewicht betreft grenenhout weegt ±650kg/m3 terwijl okoume ±500kg/m3 weegt
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Ik heb in tegenstelling tot jou niet veel vooruit gepland. Voor plannen heb ik geen geduld. Ook kwa kosten gaat het allemaal erg hard, echt bizar, had ik niet verwacht.
Dus al doende werk en leer ik het best.
En ja ik ben inderdaad van plan om ter zijner tijd een nieuw project te starten met een nieuwe lege bus.
@ appiecamp, 3500 geloof ik.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dus al doende werk en leer ik het best.
En ja ik ben inderdaad van plan om ter zijner tijd een nieuw project te starten met een nieuwe lege bus.
@ appiecamp, 3500 geloof ik.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Zou dat gewicht even controleren.
Sommige gaan tot 3000 kilo.
Wel belangrijk om te weten...
Sommige gaan tot 3000 kilo.
Wel belangrijk om te weten...
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Ik vind het jammer van je arbeid en energie en ja ook van de kosten want een goede fundering bepaald alles en geduld is een schone zaak.Thomasboxerhendriks schreef: ↑ma 18 jun 2018, 20:43Ik heb in tegenstelling tot jou niet veel vooruit gepland. Voor plannen heb ik geen geduld. Ook kwa kosten gaat het allemaal erg hard, echt bizar, had ik niet verwacht.
Dus al doende werk en leer ik het best.
En ja ik ben inderdaad van plan om ter zijner tijd een nieuw project te starten met een nieuwe lege bus.
@ appiecamp, 3500 geloof ik.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar ieder zijn wensen
Wat de kosten, ja kan het zo uitgebreid en dus zo duur maken als je wil. Ik hou niet van toeters en bellen weinig metertjes etc maar wel functioneel en dan zit ik voor mijn L3H2 ruwweg op €10.000
Maar ik weet dat het met minder ook kan en ja duurder kan altijd
Net wat Appiecamp schrijft ik zou eerst maar even kijken wat je max gewicht mag zijn volgens de RDW want dat is wel heel belangrijk en dat weet je met "3500 geloof ik" nog niet. Stel het is 3000 dan zit je er zo overheen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Tja veel arbeid en energie zit er in. Maar het bouwen geeft ook veel energie toch? En best wel verslavend toch?
De basis is 100 procent goed. Heb zelf ook gekozen voor functioneel zonder al teveel toeters en bellen. En laat ik voorop stellen dat ik lekker ga reizen als hij af is. Maar ik merkte al bij de eerste schroef dat dit niet het eerste en laatste project gaat worden. Dus dr komt gewoon tzt gewoon nieuwe.
Zal eens kijken naar dat gewicht. Is wel een goeie. Door schade en schande.... .
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De basis is 100 procent goed. Heb zelf ook gekozen voor functioneel zonder al teveel toeters en bellen. En laat ik voorop stellen dat ik lekker ga reizen als hij af is. Maar ik merkte al bij de eerste schroef dat dit niet het eerste en laatste project gaat worden. Dus dr komt gewoon tzt gewoon nieuwe.
Zal eens kijken naar dat gewicht. Is wel een goeie. Door schade en schande.... .
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Alweer een tijd terug sinds mijn laatste update. Tijd voor dergelijke zaken was de afgelopen maanden een schaarste. Maar nu op vakantie vond ik het weer tijd voor een update.
De afgelopen maanden de stoelen draaibaar gemaakt, mijn vriendin ondersteund bij de stoffering(gordijnen en bank) en het stapelbed babyproof gemaakt.
.jpg[/IMG]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De afgelopen maanden de stoelen draaibaar gemaakt, mijn vriendin ondersteund bij de stoffering(gordijnen en bank) en het stapelbed babyproof gemaakt.
.jpg[/IMG]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Ziet er heel goed uit!
Nog een vraag: hoe heb jij de exacte locatie van de gordelbok bepaald? In de eerder gedeelde pdf's kan ik het helaas namelijk niet vinden.
Nog een vraag: hoe heb jij de exacte locatie van de gordelbok bepaald? In de eerder gedeelde pdf's kan ik het helaas namelijk niet vinden.
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
De achterste beugel van de bok kan maar op 1 manier geplaatst worden. Namelijk strak tegen de dwarsbalk aan.
In het pdf worden 2 manieren beschreven trouwens, voor een lengte 2 en een lengte 3.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Ombouwverslag Peugeot Boxer L2H2
Ziet er goed uit. Heb je universele draaiplateau's gebruikt of speciaal voor de boxer?