Ombouw Citroën Jumper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
pele
Berichten: 1021
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Ombouw Jumper



Bericht door pele »

Héél mooi gedaan! Laat je foto's zien als ie helemaal afgewerkt is?
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ombouw Jumper



Bericht door AadenAnke »

Onze camper een fabrieksnieuwe Challenger ziet er denk ik niet beter uit! Petje af man. Brutale vraag wat is je beroep? Aan je foto's te zien meubelmaker of zoiets :-B

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10157
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Ombouw Jumper



Bericht door Peter LMC »

Hij is mooi geworden Wout. :thumbup:
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Ombouw Jumper



Bericht door WoutvanAken »

Bedankt voor de mooie reacties.
Nee, ik ben zelf geen timmerman maar ik durf wel te zeggen dat ik handig ben.
Al meer dan 20 jaar werkzaam binnen een taxibedrijf en daarvoor automonteur geweest.
Ik doe alles zelf, onderhoud techniek, gas, water, licht, ijzer/laswerk, houtwerk.
Het voordeel is wel dat mijn broer een bedrijf in interieurbouw heeft, hij lijmt voor mij de randen op de kopse kanten en bijv. de tafel en keukenblad bestaan uit 20 mm schuim met aan beide zijden 6 mm populierenmultiplex en hpl, dit alles bij hem onder de pers gelijmd. super licht.
Die mogelijkheden heeft natuurlijk niet iedereen.
Ik heb al het houtwerk gemaakt van diverse dikten populierenmultiplex met daarop aan twee zijden hpl (formica).
Het werken met dit materiaal valt nog niet altijd helemaal mee; erg hard, splintert vrij snel en de kopse kanten afwerken moet ik steeds laten doen..
Wanneer ik die mogelijkheden niet zou hebben zou ik misschien een mooie lichte houtsoort kiezen en de meubels lakken met een blanke lak na verwerking.
Zodra er weer vorderingen zijn voeg ik de foto's toe voor de liefhebbers.
Wout.
myway
Berichten: 15519
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Ombouw Jumper



Bericht door myway »

WoutvanAken schreef: Een dag somber weer en regen gehad waarbij het zonnepaneel (256wp) maar rond de 20 W leverde waardoor ik bang was dat de koelkast er misschien mee zou stoppen de tweede ochtend maar toch niet. Wel de accuspanning (130AH) inmiddels naar 12,4 volt maar na enkele uurtjes zon ging deze zo weer richting 14 volt.
Wout.
FF een kanttekening, dat de spanning richting de 14 volt gaat wil niets zeggen over de laad toestand dat is de spanning die de regelaar doorgeeft.
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Ombouw Jumper



Bericht door WoutvanAken »

Ja myway, ik denk dat je daar gelijk in hebt.
Ik dacht dat het ook meteen de accuspanning was waarnaar de regelaar regelt omdat deze spanning op de app afhankelijk is van de laadtoestand van de accu.
Maar in ieder geval was het zo dat op mijn controlepaneel 's morgens vroeg het hoogste blokje oranje was en na enkele uurtjes zon weer groen en die reageert wel op de accuspanning.
Het viel mij op dat het zonnepaneel de accu toch vrij snel weer behoorlijk bij had geladen ondanks de verbruikers als koelkast en af en toe de waterpomp.
Wout.
Evandijk123
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 17 jun 2018, 12:16

Re: Ombouw Jumper



Bericht door Evandijk123 »

Hoe gaat het met je geiser? Zit te twijfelen om ook een geiser te gaan gebruiken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Ombouw Jumper



Bericht door WoutvanAken »

Afgelopen zomer wat ervaring opgedaan met de geiser; op zich werkt het prima, je hoeft vooraf geen boiler aan te zetten o.i.d., gewoon de kraan open en in een mum van tijd heb je een teiltje warm water om de vaat te doen.
Toch twee kanttekeningen; Ik heb een drukvat gemonteerd met als doel dat de pomp niet voor iedere druppel water aan hoeft te slaan maar dat werkt niet helemaal goed. Het gebeurt regelmatig dat de geiser afslaat op het moment dat de pomp afslaat omdat het watersysteem op druk is.
De geiser start dan steeds weer opnieuw op wat niet gewenst is. Het drukvat haal ik er daarom nog tussenuit.
Daarnaast wil ik nog een buitendouche maken en dan ga je warm en koud water mengen. Wanneer het warm weer is en je maar weinig warm water nodig hebt twijfel ik nog of er voldoende doorstroming is om de geiser door te laten branden. Ik heb dat nog onvoldoende uitgetest.
Wout.
Gebruikersavatar
Appiecamp
Berichten: 709
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:25
Locatie: Groningen

Re: Ombouw Jumper



Bericht door Appiecamp »

Je kan eventueel de brander druk aanpassen en zo de capaciteit naar beneden halen. Water doorstroming aanpassen en verlagen. Neem aan dat er ook een sensor inzit die aftoerd wanneer 60 graden gehaald wordt?
Camperbassie
Berichten: 631
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Ombouw Jumper



Bericht door Camperbassie »

Wij overwegen ook een geiser.

Vlgs de geiser leverancier gaat zonder hydrofoorpomp de geiser niet goed werken. Er moet een minimale waterdruk zijn. Benieuwd hoe je dat gaat oplossen.
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Ombouw Jumper



Bericht door WoutvanAken »

Er is een knop voor de gastoevoer en een voor de temperatuurregeling.
Daar ben ik al wat mee aan het stoeien geweest maar nog onvoldoende aandacht aan besteed.
Ik zal binnenkort nog eens goed kijken.
Er zit een redelijke waterpomp in het systeem en zolang deze draait gaat het goed maar wanneer je niet zoveel water afneemt en de pomp slaat af omdat deze op druk is (dmv het drukvat) slaat hij even af waarbij de geiser soms ook afslaat.
Dit probleem is volgens mij opgelost wanneer ik het drukvat er tussenuit haal. De pomp draait dan continue door.
Wout.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Ombouw Jumper



Bericht door Huub56 »

Dan gebruikt je pomp de leidingen als drukvat en slaat steeds aan en af


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jaap119
Berichten: 19
Lid geworden op: za 21 apr 2018, 9:02
Locatie: Eindhoven

Re: Ombouw Jumper



Bericht door Jaap119 »

Hoi Wout,

Ik ga binnenkort beginnen aan t isoleren van onze bus en ik ga ook t zelfklevende armaflex gebruiken.
Heb jij t plaatwerk gereinigd voor t aanbrengen van de armaflex? Zoja waarmee heb je dit gedaan?

grtjs Jaap
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Ombouw Jumper



Bericht door WoutvanAken »

Zie het pb-tje Jaap.
Plaats reactie