FASP Universeel draaiplateau

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: FASP Universeel draaiplateau



Bericht door myway »

Heel apart, tegenwoordig is het altijd afkeur.
Heeft de keurmeester ze wel gezien?
Aan de andere kant niets zo veranderlijk dan de RDW.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: FASP Universeel draaiplateau



Bericht door annoh »

En om het ingewikkeld te maken: Volgens de regels die de RDW zelf opgesteld heeft mag de keurmeester van een lokaal RDW station een draaischijf niet keuren.
Ben54
Berichten: 14
Lid geworden op: za 21 apr 2018, 10:18

Re: FASP Universeel draaiplateau



Bericht door Ben54 »

bij mij zat de gordelvanger aan de stoel. Dus heb ik de bevestiging verplaatst naar de console na montage (universele) draaischijf voor eigen veiligheid....
indravd
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 03 jun 2018, 22:10

Re: FASP Universeel draaiplateau



Bericht door indravd »

Ook mensen ervaringen met dit draaiplateau in een Mercedes-Benz Sprinter bouwjaar 2008?
Wij zijn ook op zoek naar een draaiplateau alleen de originele zijn nog al prijzig..
Zelfbouw Mercedes-Benz Sprinter - 313CDI (2008)
leftlanebandit
Berichten: 456
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
Locatie: In The Middle Off Nowhere

Re: FASP Universeel draaiplateau



Bericht door leftlanebandit »

Gewoon dit draaiplateau nemen.
Ik heb de originele van Iveco kosten samen net geen €700 met alle papieren erbij maar helaas in het Spaans deze plateau's worden volop gemonteerd in interventie wagens brandweer wagens enz maar toch kreeg ik ze niet goed gekeurd door de RDW ook niet nadat ik het certificaat had laten vertalen bij een erkend vertaal bureau

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

macron0
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 14:51

Re: FASP Universeel draaiplateau



Bericht door macron0 »

Sorry,

Deze discussie is al weer wat oud maar kwam hem toevallig tegen op zoek naar een goedkoop draaiplateau.

Wat wordt er hier bedoeld met de RDW keuring? is dat de APK?

Anders gezegd: moet ik er rekening mee houden dat ik een APK afkeu kan krijgen omdat ik zo'n FASP draai plateau heb?

Groeten

Hans
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: FASP Universeel draaiplateau



Bericht door annoh »

Bij de APK kan er gekeken worden of het plateau stevig gemonteerd wordt. Een certificaat hoef je niet te laten zien.

Een taak van de RDW is om auto's bij wijzigingen te keuren. Het hangt van het bouwjaar af of het draaiplateau gecertificeerd moet zijn. Een certificaat, indien nodig, kan handig zijn bij verzekerings kwesties.
macron0
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 14:51

Re: FASP Universeel draaiplateau



Bericht door macron0 »

Bedankt voor je reactie,

Dus het ging niet om de APK maar een soort andere keuring. Hij is ook al een gekeurd en ik heb er niets over gehoord. Maar ja APK is ieder jaar anders. Of door nieuwe wetten of omdat er een andere keurmeester is.

Mijn camper is uit 1985 dus ik denk dat dan wel goed zit. Ik heb ook geen gordels nodig achterin Dat is pas vanaf 1990/91 verplicht.

groeten

Hans
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: FASP Universeel draaiplateau



Bericht door henk en lila »

Het ging dan over de eenmalige keuring naar camper bij de RDW en zij zijn kritisch op draaiplateau's. Bij de jaarlijkse APK echter geen probleem.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
MarkV
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 17 jun 2019, 17:48
Contacteer:

Re: FASP Universeel draaiplateau



Bericht door MarkV »

Het F.A.S.P. Universeel draaiplateau werkte niet in een Iveco Daily, zonder heel veel aanpassingen te moeten doen. Daarop uiteindelijk toch een Iveco specifiek plateau gevonden en die zat er met 10 minuten in.
Plaats reactie