Knutselen aan de Ford Transit MK2: elk seizoen een beetje mooier

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)



Bericht door EasyBee »

:thumbup: benieuwd naar de volgende foto's.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
martinelke
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 18:59
Locatie: Geesteren
Contacteer:

Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)



Bericht door martinelke »

Ik weet niet waar ergens in Gelderland jullie wonen , maar ik heb nog wel een paar onderdelen voor koelkastjes,mocht er iets stuk zijn.

Groet Martin
Fiat Ducato 2,8,Citroen Jumpy 2,0 hdi, Peugeot 206 2.0 hdi, Chevrolet El Camino 6,6L.

https://www.martin-elke.com/
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)



Bericht door Datenebusje »

Drukke weken zorgen ervoor dat we weinig tijd hadden voor onze camper. We zijn een béétje verder. Geïnspireerd op bepaalde youtube video's hebben we nu een plan voor het bed. Het skelet bouwen we met met 44mmx44mm balkjes en de stippen zijn de vertikale balken. Het gedeelte 140 x 65 wordt een triplex plaat (we twijfelen nog over welke dikte). Op het 70 x 70 stuk maken we latjes, waardoor het gestreepte gedeelte uitgeschoven kan worden. Vandaag hebben we een paar pallets ontleed, daarvan ga ik de latjes opschuren voor het uitschuif gedeelte.

Afbeelding


p.s. hierbij ook de youtube link: https://www.youtube.com/watch?v=gt9t_jWu5XE&t=182s
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)



Bericht door EasyBee »

Nou hoop ik dat je in je tekening het verticale (staande) balkje rechtsboven alleen maar bent vergeten in de tekening. Anders wordt dat best lastig. Daarnaast hoop ik dat je (in de tekening niet te zien) van plan bent om ter hoogte van het cijfer 5 een dwarslat te maken, waardoor de draagkracht van die 140 x 65 platen aanmerkelijk beter wordt. Naar ik aanneem bedoel je niet echt triplex, maar multiplex. Ligt een beetje aan hoe zwaar jullie zijn. Het is er o.a. in 5,5 en 9 mm dikte. Ik neem aan dat je op die plek ook gaat zitten. Dan concentreert het zwaartepunt zich wel op die plek waar je zit. Zit je altijd met je benen op de grond of ook met opgetrokken benen? Ik zou persoonlijk voor 9 mm gaan.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)



Bericht door Datenebusje »

Bedankt voor je opmerkingen! Ik ben inderdaad een balkje vergeten en het is zeker de bedoeling dat er naast het 'raster' de nodige dwarsbalkjes komen :)

Zoals je merkt, ik ben verre van thuis in de kluswereld. Dus dit forum is een grote hulp! En uiteraard bedoel ik multiplex... Je redenering klinkt zeker logisch, vooral omdat ik houd van zitten met opgetrokken benen. 9 mm klinkt dan aannemelijk.
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)



Bericht door Datenebusje »

De kastdeurtjes krijgen een ander kleurtje. Misschien wel de hele kastjes, ik word zo vrolijk van de kleur.
Afbeelding
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)



Bericht door EasyBee »

Inderdaad een vrolijke, zonnige kleur. Helemaal met je eens. Onze kleine camper is helemaal zo zonnig gekleurd.
Afbeelding
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)



Bericht door Datenebusje »

Ja! Die van jullie is prachtig. Ooit willen wij ook nog iets met de buitenkant. Maar behalve de biezen vervangen en hem nog eens flink poetsen, moet dat nog wachten :mrgreen:

Vandaag weer eens naar de garage geweest vanwege de verdwijnende olie. Het onderste gedeelte van de motor is vervangen en er zitten nu nieuwe zuigveren in. Het is net of de motor nu ook een stuk stiller is :?:

Op de terugweg wilde we stoppen om te tanken en hop... hij wilt niet meer starten. Vijf keer geprobeerd en niets. Toen getankd en hem een stukje verderop geduwd, twee keer geprobeerd en.. Ja hoor, hij doet het weer. :wtf: Wij snappen er in ieder geval niets van. Bij thuiskomst meet hij stilstaand 12.7 en na een paar minuutjes aan de acculader 14.3. Iemand een idee wat dit betekend? Zijn we toe aan een nieuwe startaccu?
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)



Bericht door frank_h »

Kan zijn dat je startmotor aan het overlijden is. Dan zit hij vast. Door het duwen of door er een klap met een hamer op te geven kan hij weer los schieten. Als je accu slecht was dan zou de motor eigenlijk heel langzaam rond moeten draaien, steeds langzamer totdat hij niet meer rond gaat. Ik heb overigens ook eens gehad dat er een stekker van de startmotor bijna los was.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)



Bericht door EasyBee »

"na een paar minuutjes aan de acculader 14.3"
Dat is de laadstroom naar de accu die je meet, niet de accuspanning. De accu zelf kun je pas meten nadat er urenlang (beter een dag) niets mee is gebeurd. Dus niet mee gereden, zeker niet aan de lader, geen stroomverbruikers, niks. Rust. Dan moet die rond de 12,6 tot 12,8 zijn.
Wat frank_h schrijft : de startmotor is verdacht in zo'n situatie.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)



Bericht door Datenebusje »

Weer iets geleerd! We gaan de draden eens goed nalopen en hem na de nodige rust nogmaals meten. En een klap geven wellicht?

Ter verduidelijking: Toen we thuis kwamen wilde hij weer niet aan. We horen de startmotor wel zijn best doen, alleen slaat de motor niet aan.
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)



Bericht door Kroppie »

draait als de startmotor draait dan de motor ook mee, of geeft het alleen maar een gierend geluid, is dat het geval , dan is ws de vrijloop in de bendix van de startmotor stuk.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)



Bericht door Datenebusje »

Vandaag startte de motor weer direct. We hebben er een rondje mee gereden, en alles leek weer 'het oude' te zijn. De accu meet 12.7, en wanneer de motor draait 14.08.

Vandaag zijn we druk geweest met het bed. Het skelet staat :) Ook zijn de plankjes voor het uitschuif gedeelte van het bed geschuurd. Morgen staat hij als het goed is :mrgreen: Zal dan ook een fotoverslag plaatsen.
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Knutselen aan de Ford Transit MK2 (fase: vloer en meubels)



Bericht door Datenebusje »

Afgelopen twee dagen druk geweest met de camper. Tevreden met de vooruitgang!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hond wilde ook graag helpen met de gordijnen. Die gordijnen moeten nog wel gezoomd worden, ze zijn nu alleen gespeld, dus ik ga binnenkort een vriendin met een naaimachine een bezoekje brengen.

Volgend weekend gaan we besteden aan het maken van het uitschuifgedeelte van het bed en de keuken. Nu al zin in.
Renault Master, 1998, de blauwe bus
Plaats reactie