Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door kampo »

Het schroeven in de metalen wand- of dakstijlen blijkt weinig roest op te leveren.
De metaalschilfers die ontstaan bij schroeven maar vooral na het boren laten liggen achter de wand dat is wel een ramp. Ieder schilfertje geeft een roestplekje.
Ook bij doorboren van de vloerplaat is aan te bevelen van 2x roestbehandeling te doen.
Groeten Kampo
pele
Berichten: 1012
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door pele »

Stofzuiger steeds standby bij het boren!
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door gsm »

Dat vilt is inderdaad om de koudebrug te elimineren en ik heb met een klein boortje een gaatje door het hout in het staal geboord en toen de latten met vilt met een zelftappende schroef vastgeschroefd.
Alle kokers heb ik leeg gelaten en ook niet geïsoleerd maar gebruikt om leidingen door heen te laten lopen.
Een eigen topic met foto´s is altijd leuk om te doen en daar krijg je ook veel advies in op de door jou gestelde vragen. :thumbup:
Houd er wel rekening mee dat er soms off-topic reacties komen met daaruit weer de (on)nodige discussies, maar dat moet je voor lief nemen :-B

Wat kampo schrijft klopt, weinig kans dat de stijlen gaan roesten plus met zelftappende schroeven kan je niet eerst even boren en primen want de boormaat werkt als een centreer gaatje en de zelftappende schroef doet de rest en als die er in zit dan moet je die eigenlijk laten zitten want als je die er eerst weer uit haal om bv te primen dan wordt het vast zetten een stuk moeilijker omdat het gaatje wat ruimer wordt.
Gaten in de vloerplaat heb ik niet nodig gehad, ik heb latten op de vloer gelijmd en isolatie er tussen en op de latten de houten vloer geschroefd
Gaten voor bv ontluchting van de gasfles heb ik eerst goed schoongemaakt en toen met staalprimer behandeld en daarna met tectyl behandeld
De dorpel heb ik nadat het boren klaar was uitgezogen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door Kroppie »

zelftappers dompel ik altijd ff in de tectyl voor ik ze erin draai.
draait ook nog eens makkelijker.

en wil je geen spaantjes in een holle ruimte met boren? boor ff in een bus taai vet steken dan blijven de spanen aan de boor plakken.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op do 18 jan 2018, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door Bringamosa »

Super, handige tips weer!
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door gsm »

Weer een kleine update :
Vandaag de gebruikte trekhaak, deze HOOK http://www.kfzpoint.de/montageanleitung ... ot0608.pdf uit elkaar gehaald en schoongemaakt, vet en roest verwijderd en in de primer gezet.

Afbeelding

Morgen voor de 2e keer in de primer zetten en alles nalopen zodat ik hem zaterdag weer in de zwarte verf kan zetten.
Dan met nieuwe bouten weer in elkaar zetten en in maart samen met de Telesat 85cm automatische schotel monteren.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door Hoofdnoorman »

Dat is toch niet handig een schotel op de trekhaak?
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door gsm »

Oh ik dacht dan kan ik er gemakkelijker bij :lol3: :lol3: :lol3:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door Hoofdnoorman »

:thumbup: :cheers:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door Kroppie »

mijn schotel(tje) ligt in het kastje boven de kookplaat, ook erg toegankelijk en vooral handig bij slecht weer. :)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door gsm »

Kijk je zeker naar speciale kanalen als die opgewarmd is :lol3: :lol3:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door gsm »

Afgelopen vrijdag de bus uit de stalling gehaald, HHaccu was losgekoppeld dus voor het wegrijden eerst opgemeten en die was 13,29V dus in goede staat. :thumbup: Accu weer aangesloten en op weg naar huis waar die nu staat.
Het lijstje met aanpassingen en aanvullingen ligt klaar en aankomende weken wil ik zoveel mogelijk gaan doen.
De voortgang laat ik hier weer weten en zien. :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door L4H3 »

Veel zuuk6 met klussen Nol. Ik ben af en toe ook nog aan het friegelen gewoon omdat ik het leuk vind. Moet alleen nog een kachel er in bouwen maar weet nog steeds niet welke. ik wacht jou ervaringen wel effe af met je kloon van die chineze kloon van die taaiwaneese koreaanse planar. :-B
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen



Bericht door gsm »

Ik vind het ook weer leuk om wat te gaan doen al is het weinig maar het mooie weer lokt het ook uit haha
De kachel heb ik nog niet echt nodig vandaar dat ik nog even afwacht en ik zie de prijzen steeds verder zakken zo kost die nu €185 en ik denk dat die van de zomer rond de €150 komt. Niet dat die €35 mij weerhoud om hem nu te kopen maar als ik hem toch nog niet echt nodig heb dan is even wat langer wachten mooi meegenomen dus zal het pas in of na de zomer worden voor ik die ga kopen.
Ook de bezorging komt in gevaar want we gaan over ±4 weken voor 6-7 weken naar Zweden, hangt van het weer daar af want er ligt nu nog sneeuw en in het huis is het nu nog -2
Maar sanderdb heeft een 5kw gekocht en hij zou ons op de hoogte houden dus hou ook ik zijn topic in de gaten
viewtopic.php?f=7&t=8458185&hilit=planar&start=84
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie