Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Ja dat is wat ik bedoel!
Maar wat ik al zei, de eerstepaar keer zal je dit spul ook effe ruiken want het moet ook soort van inbranden/zetten.
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Maar wat ik al zei, de eerstepaar keer zal je dit spul ook effe ruiken want het moet ook soort van inbranden/zetten.
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Heatwrap is onderweg.
Voor als ik aan de paal sta wil ik een plintverwarming erbij inbouwen en daar ga ik nog naar kijken al is de keuze al gemaakt. Geen haast nu de dieselkachel werkt.
Volgende week een afspraak bij Carsupport om achter hulpveren te laten plaatsen want rechts is het rubber nog vrij maar links niet meer.
Voor als ik aan de paal sta wil ik een plintverwarming erbij inbouwen en daar ga ik nog naar kijken al is de keuze al gemaakt. Geen haast nu de dieselkachel werkt.
Volgende week een afspraak bij Carsupport om achter hulpveren te laten plaatsen want rechts is het rubber nog vrij maar links niet meer.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
-
- Berichten: 1822
- Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Dat is bij mijn Ducato 2007 ook zo (iets van 1 cm tussen bladveer en rubber stop over), maar ik lees her en der dat de stop geen stop is, maar als onderdeel van de vering gezien moet worden (buffers), en het niet abnormaal is dat deze de veren raken...gsm schreef: ↑vr 24 mei 2019, 11:49Heatwrap is onderweg.
Voor als ik aan de paal sta wil ik een plintverwarming erbij inbouwen en daar ga ik nog naar kijken al is de keuze al gemaakt. Geen haast nu de dieselkachel werkt.
Volgende week een afspraak bij Carsupport om achter hulpveren te laten plaatsen want rechts is het rubber nog vrij maar links niet meer.
"Fiat state that "It should be noted that, even if the load conditions fall within the allowed limits, the contact between the rear suspension buffers and the leaf springs is to be considered standard".
Neemt niet weg dat hulpveren wel meer comfort zullen brengen, maar veren die de rubbers raken betekent niet dat ze doorgezakt zijn. Ik merk bij mij ook niet een overdreven stugge achtervering.
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Dat was bij mijn Ducato ook naar 1cm.
Maar sinds er hulpveren onder zitten hoor ik geen potten en pannen meer bij een verkeersdrempel, en het rijdt een stuk prettiger!
Maar sinds er hulpveren onder zitten hoor ik geen potten en pannen meer bij een verkeersdrempel, en het rijdt een stuk prettiger!
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Vandaag de slang van de uitlaat gehaald, ging gemakkelijk dus zat niet vast gebrand op de uitlaatpijp. Nu wachten op de heatwrap.
Ik had nog een plint verwarming liggen en die heb ik vermaakt voor in het bankje en werkt ook goed. Vermogen is 1kW en 2kW, moet voldoende zijn voor een koude dag of nacht.
Misschien nog eens een thermostaat maken en aansluiten.
Ik kan nu kiezen, sta ik vrij dan heb ik de dieselkachel en sta ik aan de paal dan heb ik de plintverwarming
Ik zal morgen daar foto´s van nemen en plaatsen
Aansluiting heb ik als volgt gedaan, sta ik aan de paal dan heb ik 2 stopcontacten in het bankje, één is voor de acculader en één voor de plintverwarming.
Sta ik vrij dan kan ik de omvormer gebruiken, wat zelden voor komt, maar die zit niet aangesloten op de genoemde stopcontacten dus kan ik de acculader en de plintverwarming niet gebruiken
Ik had nog een plint verwarming liggen en die heb ik vermaakt voor in het bankje en werkt ook goed. Vermogen is 1kW en 2kW, moet voldoende zijn voor een koude dag of nacht.
Misschien nog eens een thermostaat maken en aansluiten.
Ik kan nu kiezen, sta ik vrij dan heb ik de dieselkachel en sta ik aan de paal dan heb ik de plintverwarming
Ik zal morgen daar foto´s van nemen en plaatsen
Aansluiting heb ik als volgt gedaan, sta ik aan de paal dan heb ik 2 stopcontacten in het bankje, één is voor de acculader en één voor de plintverwarming.
Sta ik vrij dan kan ik de omvormer gebruiken, wat zelden voor komt, maar die zit niet aangesloten op de genoemde stopcontacten dus kan ik de acculader en de plintverwarming niet gebruiken
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Zoals beloofd hier de foto´s van de plintverwarming.
Front aanzicht
In het bankje gezien
1kW verbruik
2kW verbruik
Klaar
Front aanzicht
In het bankje gezien
1kW verbruik
2kW verbruik
Klaar
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Vandaag bij Carsupport geweest om achter hulpveren te laten plaatsen maar bij controle bleek dat bij de krik steun aan de voorkant 21cm ruimte was en dat moet 26cm zijn en dus moet ik aan de voorkant ook veren laten plaatsen
Bij het plaatsen van de hulpveren achter bleek dat er een stuk van de oog van één bladveer was afgebroken en dat moet al heel lang geleden zijn, stuk zat er nog op en was op de scheur behoorlijk verroest dus moet die ook vervangen worden. Alle planningen voor maandag werd omgegooid om mij van dienst te kunnen zijn zodat ik dinsdag toch nog op vakantie kan gaan.
Top service daar.
De hulpveren werden geplaatst maar die bleken te sterk te zijn waardoor de bus teveel omhoog ging dus werden er andere gepakt en geplaatst, dat zijn nu 2H veren geworden en de bus is achter ik dacht 45mm omhoog gegaan maar zal dat nog even vragen en ze zullen het wel opnieuw opmeten als de nieuwe bladveer er onder zit.
Ik merk er nog niet veel van maar dat zal wel door de voorkant en de kapotte bladveer komen. Ook de rubbers waren slecht en zijn ook vervangen. Plus punt is dat onze geladen bus goed in evenwicht was, linksachter 878kg en rechtsachter 843kg en 35kg verschil is niet veel.
Maar goed maandag om 8 uur weer daar zijn en dan gaan ze eerst de voorveren doen en uitlijnen en om 13 uur de bladveer vervangen.
Dan nog kijken of er nog wat geld overblijft om op vakantie te gaan geintje maar is wel een tegenvaller zo´n kostenpost
Bij het plaatsen van de hulpveren achter bleek dat er een stuk van de oog van één bladveer was afgebroken en dat moet al heel lang geleden zijn, stuk zat er nog op en was op de scheur behoorlijk verroest dus moet die ook vervangen worden. Alle planningen voor maandag werd omgegooid om mij van dienst te kunnen zijn zodat ik dinsdag toch nog op vakantie kan gaan.
Top service daar.
De hulpveren werden geplaatst maar die bleken te sterk te zijn waardoor de bus teveel omhoog ging dus werden er andere gepakt en geplaatst, dat zijn nu 2H veren geworden en de bus is achter ik dacht 45mm omhoog gegaan maar zal dat nog even vragen en ze zullen het wel opnieuw opmeten als de nieuwe bladveer er onder zit.
Ik merk er nog niet veel van maar dat zal wel door de voorkant en de kapotte bladveer komen. Ook de rubbers waren slecht en zijn ook vervangen. Plus punt is dat onze geladen bus goed in evenwicht was, linksachter 878kg en rechtsachter 843kg en 35kg verschil is niet veel.
Maar goed maandag om 8 uur weer daar zijn en dan gaan ze eerst de voorveren doen en uitlijnen en om 13 uur de bladveer vervangen.
Dan nog kijken of er nog wat geld overblijft om op vakantie te gaan geintje maar is wel een tegenvaller zo´n kostenpost
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Vandaag weer bij Carsupport geweest en alles is nu klaar zodat we morgen op vakantie kunnen gaan.
Uiteindelijk is het volgende gedaan :
Bladveer vervangen
Hulpveren geplaatst
Nieuwe bumbstoppen geplaatst
2 nieuwe uitlaatrubbers gelijk maar gedaan want die waren niet zo best meer
Veerpoten voorkant vervangen
Verhogingsvoorverenset vernieuwd
Op één bladveer na is alles vernieuwd dus kan die er weer jaren tegen.
Voorkant is 6cm hoger gekomen en achter 5cm
Bus is gewogen en links voor is 773kg - rechts voor is 797kg - links achter 878kg en rechts achter 843kg
Bus staat netjes recht en rijd beter.
Jammer dat het board van de dieselkachel waarschijnlijk stuk is maar dankzij Jos heb ik een gelijkwaardige kunnen bestellen die als ik terug ben er in kan maken, gelukkig hebben we de elektrische plintverwarming nog voor het geval het s´avonds kil wordt want ik verwacht niet dat het echt koud wordt.
Uiteindelijk is het volgende gedaan :
Bladveer vervangen
Hulpveren geplaatst
Nieuwe bumbstoppen geplaatst
2 nieuwe uitlaatrubbers gelijk maar gedaan want die waren niet zo best meer
Veerpoten voorkant vervangen
Verhogingsvoorverenset vernieuwd
Op één bladveer na is alles vernieuwd dus kan die er weer jaren tegen.
Voorkant is 6cm hoger gekomen en achter 5cm
Bus is gewogen en links voor is 773kg - rechts voor is 797kg - links achter 878kg en rechts achter 843kg
Bus staat netjes recht en rijd beter.
Jammer dat het board van de dieselkachel waarschijnlijk stuk is maar dankzij Jos heb ik een gelijkwaardige kunnen bestellen die als ik terug ben er in kan maken, gelukkig hebben we de elektrische plintverwarming nog voor het geval het s´avonds kil wordt want ik verwacht niet dat het echt koud wordt.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: ma 03 jun 2019, 0:45
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Fijn dat je toch op vakantie kunt gaan uiteindelijk. Wel kloten zeg, zo'n reparatie op zo'n moment.
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Inderdaad, even een paar hulpveren laten plaatsen en m´n hele veersysteem moest worden vervangen maar had ik het nu niet gedaan dan had het later toch gemoeten en dan had ik nog de risico dan pech onderweg.
Nu alles is gedaan en goed is geeft dat ook weer een gerust gevoel dus morgen, oh nee straks op weg
Nu alles is gedaan en goed is geeft dat ook weer een gerust gevoel dus morgen, oh nee straks op weg
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Zo weer terug uit Zweden en nu weer wat aanpassen en bij plaatsen
Onderweg in Zweden begon de diesel filter te lekken dus laten vervangen.
Voor de rest heeft die perfekt gelopen en wat een verschil na het bezoek aan Carsupport, top
Maar nu weer verder knutselen, water nivo ledjes plaatsen - opstaptree plaatsen - schermkappen plaatsen wielkast achter - drukschakelaar om schotel in te laten klappen want de knop op de controller weigert af en toen - ventilatie maken voor achter de koelkast en de dieselkachel repareren
Maar morgen eerst naar de APK
Wordt weer vervolgt
Onderweg in Zweden begon de diesel filter te lekken dus laten vervangen.
Voor de rest heeft die perfekt gelopen en wat een verschil na het bezoek aan Carsupport, top
Maar nu weer verder knutselen, water nivo ledjes plaatsen - opstaptree plaatsen - schermkappen plaatsen wielkast achter - drukschakelaar om schotel in te laten klappen want de knop op de controller weigert af en toen - ventilatie maken voor achter de koelkast en de dieselkachel repareren
Maar morgen eerst naar de APK
Wordt weer vervolgt
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Top dat die steeds beter wordt ! Ook prettig dat je feedback geeft.
Zo zie je ook dat alles wat niet meteen goed (gedaan) is toch weer vervangen zal moeten worden.
Zo zie je ook dat alles wat niet meteen goed (gedaan) is toch weer vervangen zal moeten worden.
Groeten Kampo
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Wat is niet goed gedaan en moet vervangen worden
Gisteren APK goed gekeurd , kostte wel €49 maar dan kunnen we wel weer een jaar rijden
Water nivo ledjes geplaatst en werkt
Opstap tree geplaatst en aangesloten, werkt
Vandaag drukschakelaar voor de schotel gemonteerd en werkt
Dieselkachel gerepareerd, nieuw board er in en werkt weer
Aankomende week de schermen monteren en extra ventilatie maken door een gat in de vloer te maken naar buiten onder de auto.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie