Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Wowie, inspirerend om te zien hoe je dit met eigen handen hebt geknutseld.
Nen paar vraagskes; hoeveel schapenwol heb je gebruikt voor de gehele bus, waar gekocht en met welk een lijm.
Ik dacht zelf dit voor de vloerisolatie te gebruiken totdat ik de prijs van het lijm zag; https://www.groenebouwmaterialen.nl/c-1 ... lisolatie/.
Misschien dat iemand een alternatief weet?
Nen paar vraagskes; hoeveel schapenwol heb je gebruikt voor de gehele bus, waar gekocht en met welk een lijm.
Ik dacht zelf dit voor de vloerisolatie te gebruiken totdat ik de prijs van het lijm zag; https://www.groenebouwmaterialen.nl/c-1 ... lisolatie/.
Misschien dat iemand een alternatief weet?
- henk en lila
- Berichten: 3874
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Ik heb er vier rollen in zitten en nergens lijm gebruikt.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
- ThomasJumperHendriks
- Berichten: 223
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Ik ben mijn bus nu aan het isoleren met zelfklevende armaflex. Werkt erg prettig. Maar ga waarschijnlijk ook nog wat schapenwol filt aanschaffen voor de koude bruggen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Ik dacht er ook 4 rollen in zitten maar van 2 verschillende maten en heb ze hier http://www.doscha.nl/ gekocht.
En hier zie je wat ze hebben incl. de prijs http://webshop.doscha.nl/db-serie.html
Totaal was ik €215 kwijt en niets gelijmd.
Ik heb de wielbakken eerst met armaflex beplakt maar ben daar niet kapot van, vind het stug en niet prettig verwerken daarbij komt dat ik een beter gevoel heb bij schapenwol
En hier zie je wat ze hebben incl. de prijs http://webshop.doscha.nl/db-serie.html
Totaal was ik €215 kwijt en niets gelijmd.
Ik heb de wielbakken eerst met armaflex beplakt maar ben daar niet kapot van, vind het stug en niet prettig verwerken daarbij komt dat ik een beter gevoel heb bij schapenwol
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
EINDELIJK alles doorgelezen petje af je mag er trots op zijn. Zeer informatief topic, nu maar eens wagen aan wat andere zelfbouw topics.
Die van ons gaat hier niet eens in de buurt van komen . Al ga ik mijn best doen om er toch wat leuks van de bouwen.
Die van ons gaat hier niet eens in de buurt van komen . Al ga ik mijn best doen om er toch wat leuks van de bouwen.
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Zo dacht ik er ook over en helemaal toen L4H3 zijn verslag van de ombouw hier ging plaatsen.
Man man man wat zitten er geweldige ombouwers hier die er echt mooie bussen van maken en vaak mooier dan fabriekscampers
Maar dat is natuurlijk smaak gerelateerd
Nee ik weet zeker dat je er ook een geweldige camper van gaat maken en uiteindelijk moet jij zich daar in vinden, je maakt hem niet voor een ander
Ik ben er héél blij mee hoe die is geworden en helemaal omdat ik alles voor de deur heb moeten doen
Inmiddels een automatische schotel en een trekhaak gekocht en die ga ik in maart monteren.
Verder wil ik nog wat kleine dingen doen zoals de accu lader vast monteren - radio/cd speler voor de leefruimte plaatsen - Huawei router plaatsen etc
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Ik ga er vast en zeker wel uitkomen ja.
Je gaat die laatste dingetjes ook gewoon hier bijhouden neem ik aan? Maakt het hele verhaal wel helemaal af natuurlijk
Ik had nog een vraagje over de wand achter bij het bed in jou bouw. Die dus vergeleken met de rest van de beplating verzonken is. Kan ik die hier stellen of zal ik dat even in een pm doen om jou topic niet te veel te vervuilen?
Je gaat die laatste dingetjes ook gewoon hier bijhouden neem ik aan? Maakt het hele verhaal wel helemaal af natuurlijk
Ik had nog een vraagje over de wand achter bij het bed in jou bouw. Die dus vergeleken met de rest van de beplating verzonken is. Kan ik die hier stellen of zal ik dat even in een pm doen om jou topic niet te veel te vervuilen?
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Mag hier hoor
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Dan ga ik er voor! Ik ben voornamelijk benieuwd naar hoe je die beplating (1) die verzonken is vast hebt gemaakt. Ik ging er eigenlijk van uit dat er daar ook nog iets van isolatie achter zit. Dacht gelezen te hebben dat je twee lagen schapenwol had gebruikt voor de isolatie.
Hoe heb je de horizontale latten (2) vast gezet en daar de verticale latten (3) daar weer tussen vast gekregen. En als laatste, de beplating uiteindelijk bevestigd?
Voor de duidelijkheid even je foto genummerd
Hoe heb je de horizontale latten (2) vast gezet en daar de verticale latten (3) daar weer tussen vast gekregen. En als laatste, de beplating uiteindelijk bevestigd?
Voor de duidelijkheid even je foto genummerd
- Bijlagen
-
- Screenshot (2).png (539.53 KiB) 925 keer bekeken
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Volgens mij is deze foto niet de bus van gsm maar van Thomasboxerhendriks
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Foutje van mij "toch wel"intrudy schreef:Volgens mij is deze foto niet de bus van gsm maar van Thomasboxerhendriks
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
Sorry
Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Of van Sam vdb, die heeft ook een schuifbedje ontdek ik net
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Deze foto is van mijn bus
Lat 2 en 3 heb ik op de stijlen geschroefd met schapenvilt er tussen en aan de binnenkant van het verdiepte gedeelte ook een lat. Dan op die lat een smal latje en daar tegen heb ik de beplating 1 gelijmd. Tussen de beplating en bus buitenwand zit 5cm dik schapenwol.
Ik hoop dat de aanpassing in je foto het verduidelijkt anders hoor ik het wel.
Lat 2 en 3 heb ik op de stijlen geschroefd met schapenvilt er tussen en aan de binnenkant van het verdiepte gedeelte ook een lat. Dan op die lat een smal latje en daar tegen heb ik de beplating 1 gelijmd. Tussen de beplating en bus buitenwand zit 5cm dik schapenwol.
Ik hoop dat de aanpassing in je foto het verduidelijkt anders hoor ik het wel.
- Bijlagen
-
- detail.jpg (103.63 KiB) 821 keer bekeken
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05
Re: Ombouw Ducato L3H2 KLAAR maar aanvullen
Bedankt voor de duidelijke uitleg en dat je de tijd hebt willen nemen om er een plaatje bij te maken dit heeft het helemaal duidelijk genaakt voor mij.
Het vilt er tussen om de koudebrug te onderbreken neem ik aan?
En dan nog een vraagje over de schroeven die je heb gebruikt om de lat tegen de "koker", "dwarsbalk", "rib" (of hoe het officieel heet) te schroeven. Zijn dit zelf tappende schroeven geweest of is alles in het hout en metaal voorgeboord? En, zijn al deze gaten behandeld met iets wat roest tegen zou gaan of zitten die schroeven zo krap dat dit niet nodig zou zijn?
Ik zit te overwegen om een topic in dit stukje zelfbouw te starten met dit soort vragen die ik heb voor de toekomstige zelfbouw maar de vraag is of dat zin heeft aangezien ik nog niet aan de zelfbouw kan beginnen vordat mijn wagen er is en dat is niet voor de 25ste...
Het vilt er tussen om de koudebrug te onderbreken neem ik aan?
En dan nog een vraagje over de schroeven die je heb gebruikt om de lat tegen de "koker", "dwarsbalk", "rib" (of hoe het officieel heet) te schroeven. Zijn dit zelf tappende schroeven geweest of is alles in het hout en metaal voorgeboord? En, zijn al deze gaten behandeld met iets wat roest tegen zou gaan of zitten die schroeven zo krap dat dit niet nodig zou zijn?
Ik zit te overwegen om een topic in dit stukje zelfbouw te starten met dit soort vragen die ik heb voor de toekomstige zelfbouw maar de vraag is of dat zin heeft aangezien ik nog niet aan de zelfbouw kan beginnen vordat mijn wagen er is en dat is niet voor de 25ste...