Tussenwand in bestelauto

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Toedeledoki

Re: Tussenwand in bestelauto



Bericht door Toedeledoki »

De aangehaalde Renault Trafic (ik neem aan het model vanaf ca 2001) is nou net de bus die het meest geplaagd wordt door technische problemen. Dus lees je daar eerst maar eens goed in in en denk er dan nog eens over na.

Ik zou eerder aanbevelen:

Fiat Scudo/Citroen Jumpy/Peugeot Expert

Volkswagen T4/T5

Mercedes Vito (Let wel op roest).
Gebruikersavatar
waltervl
Berichten: 179
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 14:03
Locatie: Regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Tussenwand in bestelauto



Bericht door waltervl »

Is het niet zo dat er bij een bestelbus geen zitplaatsen in de laadruimte gecreëerd mogen worden (je moet daar dus rekening mee houden bij het inrichten)? En dat daar bij wegcontroles op gecontroleerd wordt? Of is dat alweer verleden tijd?
Toedeledoki

Re: Tussenwand in bestelauto



Bericht door Toedeledoki »

Dat kun je eenvoudig opvangen door draaibare voorstoelen te gebruiken. En verder in de laadruimte alleen een slaapgelegenheid, keukenblok etc.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Tussenwand in bestelauto



Bericht door Transitje »

Baboetje schreef:Heb 7 jaar een Volkswagen T2 oldtimer gehad die ook niet geïsoleerd was en daar heb ik eigenlijk nooit last mee gehad dat er veel condensvorming was.
Maar sliep je ook in die bus? Want dat zal vaak voor veel condens zorgen.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
jochniew
Berichten: 255
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 11:02

Re: Tussenwand in bestelauto



Bericht door jochniew »

Met een benzine uitvoering heb je ook minder te maken met milieuzones en umweltstickers.
Bij een benzine versie kun je ook nog overwegen om er lpg in te bouwen.
Don't worry, camper on!
Pilote Pacific 6900 obv Mercedes 312D automaat 1997;
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Tussenwand in bestelauto



Bericht door durisotti »

Paul zijn de benzine trafics niet betrouwbaarder dan de diesels ?
Veel trafics hebben problemen met de bak en dat wordt deels veroorzaakt door het hoge koppel van een dieselmotor. Benzinemotor heeft minder koppel.
Toedeledoki

Re: Tussenwand in bestelauto



Bericht door Toedeledoki »

Ik heb dat nieuwe type eigenlijk nog nooit als benzine gezien.

Het zijn voornamelijk de vroege bouwjaren die heel erg door problemen geplaagd worden.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Tussenwand in bestelauto



Bericht door de Jonckheer »

Als het klein en zuinig moet is een Dacia Dokker Van helemaal niet zo gek. Nieuw al vanaf €10420. Dan rij je op benzine makkelijk 1 op 13, is Euro 6 dus mag je overal komen.
Ik ben wel een Dacia fan. Mijn Duster is nu 6 jaar oud waarvan 4 in mijn bezit en in die tijd is er nog geen sleutel op geweest. Hij ziet er nog net zo uit als toen ik hem kocht, geen spoor van roest of andere narigheid. Dus goed en betrouwbaar zijn ze zeker.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Tussenwand in bestelauto



Bericht door durisotti »

De Dacia is een leuke besteller, heeft een bak vermogen voor zo,n auto, meer dan 100 pk ! Helaas mag de tussenwand er niet uit bij een grijs kenteken, de lengte van de laadvloer is iets van 1,85, net wat te krap om te slapen, hopen dat er een L2 komt !
Weet niet of je de bestel ook op geel kenteken kunt zetten, dan betaal je wel een beetje meer wegen belasting, maar dan kan de wand er wel uit en mag je overal ruiten plaatsen en je kunt draaistoelen monteren.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Tussenwand in bestelauto



Bericht door de Jonckheer »

Dat is al helemaal makkelijk:
Dacia Dokker
Ruim, comfortabel en robuust
Vanaf € 17.080,00

Afbeelding
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Tussenwand in bestelauto



Bericht door gsm »

Back to topic, het tussenschot van mijn Doblo mag NIET worden verwijderd, zelfs het raampje mag NIET worden verwijderd.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Toedeledoki

Re: Tussenwand in bestelauto



Bericht door Toedeledoki »

Dat klopt! Dat is omdat het dak van de laadruimte niet meer dan 25 cm boven de portieropening uitsteekt. Dan moet er bij een kleine bestelauto een volledig tussenschot in. Anders voldoet eentje van 30cm hoog. (Bijvoorbeeld oud model caddy en alle stationcars met een verhoging).

Bussen zijn groot genoeg om geen tussenschot te hoeven hebben.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Tussenwand in bestelauto



Bericht door Cee Pee »

Renault Kangoo hoeft ook geen volledig tussenschot en zo zullen er nog wel meer zijn.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Tyros 4
Berichten: 169
Lid geworden op: za 14 jun 2014, 0:49

Re: Tussenwand in bestelauto



Bericht door Tyros 4 »

Hallo

Ik heb een Renault Kangoo benzine 1.6 met 95 pk van 2007 met een grijs kenteken.
Deze heeft geen tussenschot. Wel is het voertuig aangepast voor het vervoer van een invalide.
Ik ben hem nu (leuk projectje voor de winter) aan het ombouwen naar een mini campertje, waarbij
de keuken aan de linkerkant, en de bank aan de rechterkant, heel simpel en snel gedemonteerd kan worden.
Blijft dus op grijs kenteken en betaal maar 21 euro per maand aan wegenbelasting.

Groet van Hendrik
De allereerste, en totaal niet begrepen, supertrotse eigenaar van een
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
Plaats reactie