Tussenwand in bestelauto
Re: Tussenwand in bestelauto
De aangehaalde Renault Trafic (ik neem aan het model vanaf ca 2001) is nou net de bus die het meest geplaagd wordt door technische problemen. Dus lees je daar eerst maar eens goed in in en denk er dan nog eens over na.
Ik zou eerder aanbevelen:
Fiat Scudo/Citroen Jumpy/Peugeot Expert
Volkswagen T4/T5
Mercedes Vito (Let wel op roest).
Ik zou eerder aanbevelen:
Fiat Scudo/Citroen Jumpy/Peugeot Expert
Volkswagen T4/T5
Mercedes Vito (Let wel op roest).
Re: Tussenwand in bestelauto
Is het niet zo dat er bij een bestelbus geen zitplaatsen in de laadruimte gecreëerd mogen worden (je moet daar dus rekening mee houden bij het inrichten)? En dat daar bij wegcontroles op gecontroleerd wordt? Of is dat alweer verleden tijd?
Re: Tussenwand in bestelauto
Dat kun je eenvoudig opvangen door draaibare voorstoelen te gebruiken. En verder in de laadruimte alleen een slaapgelegenheid, keukenblok etc.
Re: Tussenwand in bestelauto
Maar sliep je ook in die bus? Want dat zal vaak voor veel condens zorgen.Baboetje schreef:Heb 7 jaar een Volkswagen T2 oldtimer gehad die ook niet geïsoleerd was en daar heb ik eigenlijk nooit last mee gehad dat er veel condensvorming was.
Groeten
Klaas
Klaas
Re: Tussenwand in bestelauto
Met een benzine uitvoering heb je ook minder te maken met milieuzones en umweltstickers.
Bij een benzine versie kun je ook nog overwegen om er lpg in te bouwen.
Bij een benzine versie kun je ook nog overwegen om er lpg in te bouwen.
Don't worry, camper on!
Pilote Pacific 6900 obv Mercedes 312D automaat 1997;
Pilote Pacific 6900 obv Mercedes 312D automaat 1997;
Re: Tussenwand in bestelauto
Paul zijn de benzine trafics niet betrouwbaarder dan de diesels ?
Veel trafics hebben problemen met de bak en dat wordt deels veroorzaakt door het hoge koppel van een dieselmotor. Benzinemotor heeft minder koppel.
Veel trafics hebben problemen met de bak en dat wordt deels veroorzaakt door het hoge koppel van een dieselmotor. Benzinemotor heeft minder koppel.
Re: Tussenwand in bestelauto
Ik heb dat nieuwe type eigenlijk nog nooit als benzine gezien.
Het zijn voornamelijk de vroege bouwjaren die heel erg door problemen geplaagd worden.
Het zijn voornamelijk de vroege bouwjaren die heel erg door problemen geplaagd worden.
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Tussenwand in bestelauto
Als het klein en zuinig moet is een Dacia Dokker Van helemaal niet zo gek. Nieuw al vanaf €10420. Dan rij je op benzine makkelijk 1 op 13, is Euro 6 dus mag je overal komen.
Ik ben wel een Dacia fan. Mijn Duster is nu 6 jaar oud waarvan 4 in mijn bezit en in die tijd is er nog geen sleutel op geweest. Hij ziet er nog net zo uit als toen ik hem kocht, geen spoor van roest of andere narigheid. Dus goed en betrouwbaar zijn ze zeker.
Ik ben wel een Dacia fan. Mijn Duster is nu 6 jaar oud waarvan 4 in mijn bezit en in die tijd is er nog geen sleutel op geweest. Hij ziet er nog net zo uit als toen ik hem kocht, geen spoor van roest of andere narigheid. Dus goed en betrouwbaar zijn ze zeker.
Re: Tussenwand in bestelauto
De Dacia is een leuke besteller, heeft een bak vermogen voor zo,n auto, meer dan 100 pk ! Helaas mag de tussenwand er niet uit bij een grijs kenteken, de lengte van de laadvloer is iets van 1,85, net wat te krap om te slapen, hopen dat er een L2 komt !
Weet niet of je de bestel ook op geel kenteken kunt zetten, dan betaal je wel een beetje meer wegen belasting, maar dan kan de wand er wel uit en mag je overal ruiten plaatsen en je kunt draaistoelen monteren.
Weet niet of je de bestel ook op geel kenteken kunt zetten, dan betaal je wel een beetje meer wegen belasting, maar dan kan de wand er wel uit en mag je overal ruiten plaatsen en je kunt draaistoelen monteren.
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Tussenwand in bestelauto
Dat is al helemaal makkelijk:
Dacia Dokker
Ruim, comfortabel en robuust
Vanaf € 17.080,00
Dacia Dokker
Ruim, comfortabel en robuust
Vanaf € 17.080,00
Re: Tussenwand in bestelauto
Back to topic, het tussenschot van mijn Doblo mag NIET worden verwijderd, zelfs het raampje mag NIET worden verwijderd.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Tussenwand in bestelauto
Dat klopt! Dat is omdat het dak van de laadruimte niet meer dan 25 cm boven de portieropening uitsteekt. Dan moet er bij een kleine bestelauto een volledig tussenschot in. Anders voldoet eentje van 30cm hoog. (Bijvoorbeeld oud model caddy en alle stationcars met een verhoging).
Bussen zijn groot genoeg om geen tussenschot te hoeven hebben.
Bussen zijn groot genoeg om geen tussenschot te hoeven hebben.
Re: Tussenwand in bestelauto
Renault Kangoo hoeft ook geen volledig tussenschot en zo zullen er nog wel meer zijn.
Re: Tussenwand in bestelauto
Hallo
Ik heb een Renault Kangoo benzine 1.6 met 95 pk van 2007 met een grijs kenteken.
Deze heeft geen tussenschot. Wel is het voertuig aangepast voor het vervoer van een invalide.
Ik ben hem nu (leuk projectje voor de winter) aan het ombouwen naar een mini campertje, waarbij
de keuken aan de linkerkant, en de bank aan de rechterkant, heel simpel en snel gedemonteerd kan worden.
Blijft dus op grijs kenteken en betaal maar 21 euro per maand aan wegenbelasting.
Groet van Hendrik
Ik heb een Renault Kangoo benzine 1.6 met 95 pk van 2007 met een grijs kenteken.
Deze heeft geen tussenschot. Wel is het voertuig aangepast voor het vervoer van een invalide.
Ik ben hem nu (leuk projectje voor de winter) aan het ombouwen naar een mini campertje, waarbij
de keuken aan de linkerkant, en de bank aan de rechterkant, heel simpel en snel gedemonteerd kan worden.
Blijft dus op grijs kenteken en betaal maar 21 euro per maand aan wegenbelasting.
Groet van Hendrik
De allereerste, en totaal niet begrepen, supertrotse eigenaar van een
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".