Hefbed demonteren en kastjes bevestigen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Hefbed demonteren en kastjes bevestigen



Bericht door Smurf »

Wij hebben een camper met hefbed dat voor ons totaal geen nut heeft het hangt daar enkel voor meer gewicht en vooral om mijn hoofd telkens tegen de kastjes te stoten omdat deze te laag hangen. Nu hadden wij gedacht om dit hefbed te verwijderen en de kastjes tegen de want te bevestigen. Ik zou de kastjes die nu onder tegen het hefbed zijn bevestigd tegen de want willen hangen en dan nog één kastje bijbestellen, vandaar zou ik het heel fijn vinden als er een duidelijke uitleg kwam hoe dit eigenlijk in zijn werk gaat.
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Hefbed demonteren en kastjes bevestigen



Bericht door AbelWei »

Is het hefbed al uit?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Hefbed demonteren en kastjes bevestigen



Bericht door bertkuip »

Hier is al veel over geschreven. Even Googlen dus op dit forum. Dan zul je zien dat het niet zomaar even gepiept is.
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Hefbed demonteren en kastjes bevestigen



Bericht door Smurf »

@ AbelWei

Nee het hefbed is er nog niet uit en de reden is voornamelijk dat ik heb geïnformeerd naar een extra kastje om aan bestuurderszijde maar de prijs hiervan viel heel erg tegen. Deze zijn namelijk niet in 1 geheel te verkrijgen en moet je daarom in onderdelen bestellen en dan blijkt de prijs voor 1 kastje al snel op te lopen tot € 1000. Nu is het nog zoeken naar een andere oplossing alvorens ik het bed ga demonteren maar het gaat wel gebeuren dat staat vast.
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Hefbed demonteren en kastjes bevestigen



Bericht door AbelWei »

Anders hou het hefbed maar. Er zijn veel gebruik voor zn hefbed als de matras eruit is. Deze ben ik tegen gekomen in de forum:
- kleerkast: kleren erop leggen of in platte opbergdozen
- opbergplaats voor tuinstoelen en tuintafels



Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Hefbed demonteren en kastjes bevestigen



Bericht door Cee Pee »

Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Reinekevos
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 23 jun 2013, 17:29

Re: Hefbed demonteren en kastjes bevestigen



Bericht door Reinekevos »

Hallo Camperes!
ik ben op zoek naar de Hefbed Gordijn, wie heeft een voor mij?
en was het alleen voor de maten, mag stuk zijn!
ik heb een Hymer S 700 bj. 1996
ik hoor het graag!
Wensen jullie allemaal een goede reis!!

Reineke
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hefbed demonteren en kastjes bevestigen



Bericht door Kroppie »

voor de maten kun je toch zelf in je camper even opmeten hoe groot ze moeten worden, en zelfs kun je zelf bepalen hoe groot je ze wilt hebben

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Hefbed demonteren en kastjes bevestigen



Bericht door Smurf »

Ter informatie het hefbed is er nu wel uit sinds mei dit jaar, ik heb mij een kastdeurtje bijbesteld dat mij € 372 heeft gekost. Van de onderkant van het hefbed dat voor een gedeelte met dezelfde fineerlaag was afgewerkt heb ik dan het kastje gemaakt en nu is het één geheel. Nu moet ik enkel nog iets verzinnen hoe ik de gaatjes in het plafond in zijn geheel ga verbergen want daar heeft een gordijnrail gehangen, voorlopig zitten daar witte schroefdopjes in om de gaatjes te verstoppen.
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
Plaats reactie