Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door zuk4wd »

Akkoord.

Toevallig heb ik een groot assorti bouten op voorraad en ook in 10.9 kan ze er zo in doen. maar ga ik niet doen.
omdat dit ruim voldoende is. (niet iedereen heeft de kennis in huis over welke trek/afschuifkracht bij een bout hoort. dus dat wou ik hier ook niet kwijt en mijn bouw topic onnodig vervuilen met dit soort info.)

wat mij betreft is het verhaaltje over de bouten klaar, wil je hier nog verder op door, maak dan zelf maar een topic aan.

Dit is "Mijn" camperbouw topic en geen bouten eigenschappen en regeltjes topic.
b.v.d. :P
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
egli
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 14 mei 2018, 17:41

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door egli »

zuk4wd schreef:
do 06 dec 2018, 21:15
Ik hoop dat je er wat aan hebt. x:)
Zeker! Bedankt!
Camperbassie
Berichten: 622
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door Camperbassie »

zuk4wd schreef:
vr 07 dec 2018, 15:25
Akkoord.

Toevallig heb ik een groot assorti bouten op voorraad en ook in 10.9 kan ze er zo in doen. maar ga ik niet doen.
omdat dit ruim voldoende is. (niet iedereen heeft de kennis in huis over welke trek/afschuifkracht bij een bout hoort. dus dat wou ik hier ook niet kwijt en mijn bouw topic onnodig vervuilen met dit soort info.)

wat mij betreft is het verhaaltje over de bouten klaar, wil je hier nog verder op door, maak dan zelf maar een topic aan.

Dit is "Mijn" camperbouw topic en geen bouten eigenschappen en regeltjes topic.
b.v.d. :P
De bedoeling is om kennis te delen en om dingen te vragen sorry dat ik je topic vervuil, maar als jouw topic alleen mag gaan over hoe goed je bent ga lekker naar Facebook.
Gebruikersavatar
Gerritjebus
Berichten: 7
Lid geworden op: do 19 jul 2018, 14:44
Locatie: Eerbeek

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door Gerritjebus »

Hallo Zuk4wd,

met grote interesse heb ik je topic gelezen. Ben zelf sinds juli 2018 een Boxer L2H2 uit 2009 aan het inbouwen. Ben nu (ook) toe aan het inbouwen van de gordelbok van VSR.Heb hem vandaag binnengekregen. Ondanks het beroerde weer toch maar even onder de bus gekropen. Zit toch nog even te puzzelen over de maten. Klopt het dat je bij je nieuwe, betere positie de voorste beugel om de chassisbalk net tussen het steuntje voor de handremkabel en de dwarssteun van de chassisbalk geplaatst hebt? Want met de maten kan ik niet goed zie waarvandaan je precies hebt gemeten.
mvg Gerrit
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door zuk4wd »

Hey Gerrit,

Ondanks het beroerde weer toch maar even voor jou onder de bus gekropen om een foto's te maken.
1 foto zegt meer dan duizend woorden, Maar je hebt gelijk over de positie mbt. beugeltje van de handremkabel.
Maar bekijk de foto's goed.


Afbeelding

Afbeelding

Mijn tip. Plaats eerst de achterste beugel tegen de vloer aan, boor 1 gat vanuit de onderkant, en meet/teken de rest van binnen in de bus.
Dan kun je mooi alles haaks uitzetten als je een grote winkelhaak hebt. zo niet ga die dan maar halen, want die zul je nodig hebben als je met meubels aan de slag gaat. Een waterpas heb je niks aan in een bus x:D
Laatst gewijzigd door zuk4wd op ma 10 dec 2018, 9:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Gebruikersavatar
Gerritjebus
Berichten: 7
Lid geworden op: do 19 jul 2018, 14:44
Locatie: Eerbeek

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door Gerritjebus »

Super!! Kan ik mee aan de slag. Meubeltjes, ramen, dakluiken etc zit er voor het grootste gedeelte al in. Ben nu de electra , zonnepaneel etc aan het opbouwen. Maar het weer zit niet mee helaas, na die mooie lange zomer. :thumbup:
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door JTG »

Ten opzichte waarvan heb jij de bok haaks gezet? Er zijn niet zo heel veel mogelijkheden dacht ik aangezien de balk onder de bodemplaat niet veel marge geeft maar ik vind die van mij met het bovenstuk erop toch wat ‘gedraaid’ staan ten opzichte van de horizontale balk midden op de wand zeg maar. Ten opzichte van de vloer is het zo goed als haaks.
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door zuk4wd »

@ JTG, Reactie van me gehad in je eigen topic.

Wat betreft je tip om de heater naast de gordelbok te plaatsen, Hier kan ik me volledig in vinden.
Moet alleen nog zo'n vierkante doorvoerplaat er bij hebben. En ook ga ik er nog een geluidsdemper bij plaatsen aan de kant waar de warme lucht uit komt. Deze kan dan onder de verhoogde vloer voor de bank. hier plaats ik ook het "Y-Stuk" zodat ik op 2 plaatsen kan inblazen in de bus.
Mogelijk breid ik dit nog verder uit met een regelklep en een 3e uitblaas opening die ik dan achter in de bus plaats ergens bij het bed.

Geluidsdemper: https://www.akoestiekwinkel.nl/aluphon-100-geluiddemper ook verkrijgbaar met kleinere opening bijvoorbeeld 60mm.
Gevonden: https://shop.tigerexped.de/Planar-2D-SL ... demper-SET
Volgens deze fabrikant moet zo'n demper aan lucht inlaat kant.


Afbeelding
Links de heater, Rechts ben ik aan het meten of ik mijn 2x 150Ah AGM hier ook kwijt kan.
Dit is mogelijk echter moet het uitschuifstuk van de bok standaard 32mm uitgeschoven staan.
En dit vind ik jammer. Wil de uitschuif feature maximaal gebruiken om ruimte te hebben. (L2H2 is niet groot, Elke millimeter is er één)

@ JTG kun je me eventueel een PB sturen met de afmetingen, Specs + build costs van de super accu van je ?
Laatst gewijzigd door zuk4wd op ma 10 dec 2018, 11:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Gebruikersavatar
Gerritjebus
Berichten: 7
Lid geworden op: do 19 jul 2018, 14:44
Locatie: Eerbeek

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door Gerritjebus »

Goedemorgen,

ook al weer druk bezig zie ik. Heb nog een vraagje. Zie dat je aan de voorzijde van de bok het tweede boutgat hebt gebruikt. Welke heb je achteraan gebruikt?
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door zuk4wd »

Het achterste bout gat.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door JTG »

Misschien een stomme vraag, maar op jouw plankje meen ik de maat 485mm te lezen tussen de gaten aan de voorzijde en die aan de achterzijde. Ik kom daar alleen op als ik het tweede gat voor en het tweede gat achter neem. Bij die van ons is de afstand tussen 2e gat voor en achterste gat achter 535mm hart-op-hart. Heb je net als wij ook een tweede plankje moeten maken? :-B
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door zuk4wd »

Geen nieuw plankje, wel 50mm verder op 2 nieuwe gaten geboord. 485+50=535 klopt precies 8-)
My bad :oops: , Had ik moeten vermelden. dit is verwarrend.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Bart200
Berichten: 149
Lid geworden op: do 13 dec 2018, 23:02

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door Bart200 »

Hallo Zuk4wd,
Het stuk over de VSR gordelbok heb ik met belangstelling bekeken. Omdat voor ons de ruimte achter de gordelbok belangrijk is wil ik graag weten hoeveel ruimte er overblijft achter de gordelbok in de voorste positie.
Alvast bedankt, Bart
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door zuk4wd »

Hoi Bart,

Graag verwijs ik je naar het topic van Thomas: viewtopic.php?f=7&t=8462102&start=224
Waar je meer info kunt vinden over deze opstelling.
Afbeelding
Hij heeft de VSR-bok in de voorste positie, Deze schets komt uit zijn topic.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Plaats reactie