Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Ik zou zeker op de lange zijde nog een steun in het midden plaatsen.
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Ik vind het ook een flinke afstand, weet het nog niet. misschien links en rechts 10cm alu hoeklijn voor de zekerheid.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
die afstand zonder ondersteuning is te groot in het midden ondersteunen is m.i. absoluut noodzakelijk om je paneel heel te houden , beide zijden in het midden 10cm hoeklijn (desnoods zelf een stuk plaat haaks om zetten) is zat.
verder
jos
verder
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Bij mij zaten er ook een soort van pakkingen aan de buitenkant bij de bouten aan de rail zijde. Deze waren half vergaan. Heb jij hier nog iets als vervanging tussen gedaan?zuk4wd schreef:1: "Stop Rust" (Motip)
2: 2 laagjes primer (Motip)
3: 2 laagjes autolak (Motip)
alles verkrijgbaar bij "Bauhaus" in Hengelo, Zelfs de juiste kleurcode
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Ik heb "innotec adheseal" rond de bout gaten aangebracht
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Ik heb een gelijke paneel op dak. Eerst ook 2 x 4mm2. Heb dit veranderd in 2 x 10mm2. ik zie nu op mijn monitor dat er meer wordt geladen. Schijnbaar was er toch teveel spannings verlies naar de Mppt. Moer er wel bij zeggen dat tussen paneel en Mppt de afstand wel 5,5 meter was. Dus totaal 11 meter
Mbt wrap verwijderen. Met fohn warm maken en je kan het er redelijk makkelijk afkrijgen. Zie het als behang verwijderen met een stoomapparaat.
Mbt wrap verwijderen. Met fohn warm maken en je kan het er redelijk makkelijk afkrijgen. Zie het als behang verwijderen met een stoomapparaat.
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Tijd voor een update, Ook wij zijn natuurlijk met onze camper in aanbouw gewoon op vakantie gegaan.
in 1 avondje had ik het tijdelijke interieur er weer in.
de avond erop heb ik de elektra er weer terug ingebouwd maar nu incl. de solar MPPT.
Wat plaatjes van een aantal campings.
We zijn in de België, Luxemburg, Zuid-Frankrijk en Spanje geweest en op de terug weg door Duitsland.
Maar goed dit is het zelfbouw forum topic, Dus daar ga ik dan maar mee verder
Bij thuis komst maar begonnen met het verwijderen van de wrap aan de zijkant van de bus.
Ik wou voordat het weer echt slecht wordt alle geplande ramen erin hebben.
1 dag stickers eraf trekken en 5 avonden lijmresten verwijderen. Wat een rot klusjes. alles geprobeerd, Föhn, caramelschijf en chemicaliën.
de andere kant moet nog
Nu deze kant dan zo goed als "Clean" is kan het raam erin. helaas kon je in de lak nog reclame teksten lezen van stickers dier voor de wrap erop hebben gezeten. hopelijk komen deze er ooit nog vanaf met een polijst machine. (moet ik me nog in verdiepen).
Eerst maar een de stijl verwijderen. Dit ging erg gemakkelijk met een puntlasboortje en beetje geweld.
Dan 3x meten en aftekenen en zagen maar, Na 2 dakramen is het lang niet zo eng meer om de decoupeerzaag in je bus te zetten.
Na het uitzagen de randjes behandeld met 2 lagen zinkspray.
Het houten frame is om de 3cm ingezaagd zodat het de radius van 5000mm van de bus kan volgen.
deze heb ik met polymax aan de wand gelijmd. (en natuurlijk ff een dry-fit gedaan)
Gemonteerd met dekalin in het zwart. (mooi materiaal, even laten drogen en dan trek je overtollige kit er zo vanaf)
En dan ziet het er zo uit:
Ik ben er erg tevreden over.
Deze serie heb ik gebruikt: https://www.dometic.com/nl-nl/nl/produc ... 7p-_-25076
in 1 avondje had ik het tijdelijke interieur er weer in.
de avond erop heb ik de elektra er weer terug ingebouwd maar nu incl. de solar MPPT.
Wat plaatjes van een aantal campings.
We zijn in de België, Luxemburg, Zuid-Frankrijk en Spanje geweest en op de terug weg door Duitsland.
Maar goed dit is het zelfbouw forum topic, Dus daar ga ik dan maar mee verder
Bij thuis komst maar begonnen met het verwijderen van de wrap aan de zijkant van de bus.
Ik wou voordat het weer echt slecht wordt alle geplande ramen erin hebben.
1 dag stickers eraf trekken en 5 avonden lijmresten verwijderen. Wat een rot klusjes. alles geprobeerd, Föhn, caramelschijf en chemicaliën.
de andere kant moet nog
Nu deze kant dan zo goed als "Clean" is kan het raam erin. helaas kon je in de lak nog reclame teksten lezen van stickers dier voor de wrap erop hebben gezeten. hopelijk komen deze er ooit nog vanaf met een polijst machine. (moet ik me nog in verdiepen).
Eerst maar een de stijl verwijderen. Dit ging erg gemakkelijk met een puntlasboortje en beetje geweld.
Dan 3x meten en aftekenen en zagen maar, Na 2 dakramen is het lang niet zo eng meer om de decoupeerzaag in je bus te zetten.
Na het uitzagen de randjes behandeld met 2 lagen zinkspray.
Het houten frame is om de 3cm ingezaagd zodat het de radius van 5000mm van de bus kan volgen.
deze heb ik met polymax aan de wand gelijmd. (en natuurlijk ff een dry-fit gedaan)
Gemonteerd met dekalin in het zwart. (mooi materiaal, even laten drogen en dan trek je overtollige kit er zo vanaf)
En dan ziet het er zo uit:
Ik ben er erg tevreden over.
Deze serie heb ik gebruikt: https://www.dometic.com/nl-nl/nl/produc ... 7p-_-25076
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Netjes hoor !!
Dit is hem geworden.. Jumper 35 L3H2 120 Foto's Camper Project : MyAlbum.com
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
- WoutvanAken
- Berichten: 473
- Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Ziet er goed uit! En afgelopen zomer al van genoten met het mooie weer.
Wout.
Wout.
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Ik hoop dat de ramen bij ons net zo mooi lukken! Ziet er prima uit.
Instagram:
https://www.instagram.com/being_bus_y
https://www.instagram.com/being_bus_y
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Aangekomen in de volgende stap.
Ga ik nu de definitieve elektra aanleggen.
Met een beetje hulp van mijn zoon. (Op de foto zie je ook nog de tijdelijk setup van de accu's + omvormer + solarcharger zitten)
Er worden meerdere circuits aangelegd:
* 230V. (3x2,5mm²)
* 12 t/m 14,7V (normale DC circuit). (1,5mm² t/m 50mm²)
* 12,4V (DC circuit na een DC/DC converter. Dit omdat er diverse huis tuin en keuken electronica wordt gebruikt die niet berekend zijn op 14,7V).
* Meet en Regel (Tanks, Verwarming, Ventilatie).
* Bediening (Schakelaars, Victron paneeltjes en DMX-512 controller).
* RGB-WW kabel t.b.v LED Strips (Voorzien van DMX-512 Dimmers.
* Luidspreker kabels.
* Line audio kabels.
* Coax kabels. (Camera en autoradio)
Natuurlijk wordt elke kabel in buis gelegd en voorzien van een label (De buis en de kabels)
Ga ik nu de definitieve elektra aanleggen.
Met een beetje hulp van mijn zoon. (Op de foto zie je ook nog de tijdelijk setup van de accu's + omvormer + solarcharger zitten)
Er worden meerdere circuits aangelegd:
* 230V. (3x2,5mm²)
* 12 t/m 14,7V (normale DC circuit). (1,5mm² t/m 50mm²)
* 12,4V (DC circuit na een DC/DC converter. Dit omdat er diverse huis tuin en keuken electronica wordt gebruikt die niet berekend zijn op 14,7V).
* Meet en Regel (Tanks, Verwarming, Ventilatie).
* Bediening (Schakelaars, Victron paneeltjes en DMX-512 controller).
* RGB-WW kabel t.b.v LED Strips (Voorzien van DMX-512 Dimmers.
* Luidspreker kabels.
* Line audio kabels.
* Coax kabels. (Camera en autoradio)
Natuurlijk wordt elke kabel in buis gelegd en voorzien van een label (De buis en de kabels)
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
- marjasjaak
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
- Locatie: Kaag en Braassem
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Raam ziet er fraai uit! Toevallig gaan wij komend weekend ook de zaag in de wanden zetten voor 2 ramen, koelkastroosters, lpg vulopening, water vulopening en de 220 aansluiting...……. Fingers crossed dat het allemaal goed gaat. Maar inderdaad, na 2 dakluiken is het een heel klein beetje minder eng
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Netjes weer
Ook mooie en duidelijke labels op de buizen (wil ik ook )
De Dekalin kit! Welke gebruik je dan (zoek ook een kit/lijm die je mooi kan glad strijken en niet te dik of te stijf is .
keek even op google maar daar zie ik verschillende namen / nummers, maar met omschrijvingen die dicht bij elkaar liggen
Ook mooie en duidelijke labels op de buizen (wil ik ook )
De Dekalin kit! Welke gebruik je dan (zoek ook een kit/lijm die je mooi kan glad strijken en niet te dik of te stijf is .
keek even op google maar daar zie ik verschillende namen / nummers, maar met omschrijvingen die dicht bij elkaar liggen
Laatst gewijzigd door NoStress op do 08 nov 2018, 0:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Hoe maak je die labels?
Welk apparaat en welke tape gebruik je daarvoor?
Ziet er tof uit.
Ook de hele reportage is prachtig.
Groet, Ruud