Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door zuk4wd »

Bedankt voor de reacties !

De kit die ik gebruikt heb is de Dekalin 8936 : http://www.dekalin.com/product.asp?cid=3&fid=2&pid=11
Restanten verwijderen gaat echt makkelijk, Zie video :


De Labelprinter die ik gebruik is een DYMO Rhino 4200
Afbeelding
met "Vinyl" tapes deze zijn geschikt voor kabels en zijn ook sterker dan de polyester variant.
Productlink: http://www.dymo.com/nl-NL/rhino%3Csup%3 ... l-4200-qwy
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door Ruud Adam »

Ik heb zo'n janboerendoedel apparaat van Dymo.
Ga eens kijken of ik daar ook op die manier labels mee kan maken.
Misschien niet, maar geïnspireerd door jou methode bedacht dat ik misschien ook een gewoon labeltje erop kan plakken, en daar overheen doorzichtige krimpkous.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
RoyR85
Berichten: 48
Lid geworden op: za 17 sep 2016, 18:22
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door RoyR85 »

Die lak krijg je weer 100% hoe weet ik niet, ik heb het laten doen.

Ik had een Opel Combo met reclame, nadat ik ook tig karamel schijven heb versleten laten poetsen/polijsten/whatever. Je zag er niets meer van tenzij je in een bepaalde hoek met bepaald zonlicht je best ervoor deed om het te zien. Is ook niet terug gekomen.

Mooie opbouw!
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door zuk4wd »

Mini Update:

Gordelbok van VSR eindelijk binnen. afleverdatum 2x uitgesteld door VSR :(
Afbeelding

het is het model met het uitschuifbare stuk.
Echter is zit het niet lekker in elkaar.

Afbeelding
Linksboven: Sleufgaten t.b.v "Slideout"
Rechtsboven: Schuifstuk eraf.
Linksonder: Sleufgaten t.b.v "Slideout"
Rechtsonder: "Veerbolletje" locked niet mooi in de uitsparing, Schuifstuk kan niet er genoeg in, Loopt tegen lasnaad aan. + Bout van 2e sleufgat (Zijkant) ontbreekt. tevens is dit sleuf gat uit model.

Afbeelding

Made in Germany betekent ook niks meer tegenwoordig :(
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door JTG »

Dat ziet er niet zo fraai uit inderdaad. Ga je bok effectief plaatsen of wordt het een retourtje Bamberg?
Een missend onderdeel is nog wel op te lossen maar die verbogen delen....
Gebruikersavatar
ThomasJumperHendriks
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 18:31

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door ThomasJumperHendriks »

Balen van de bok. Heb net even je draadje langs gelopen en wat pak je het grondig aan! Ga zo door!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door zuk4wd »

Bedankt voor de reacties !

Zaterdag vond ik een onaangename verrassing bij de schuifdeur :(
Afbeelding
Dit natte spul hoort aan de buitenkant te blijven. De rubbers zien er nog goed uit, Iemand enig idee of dit een bekend kwaaltje is ?
Laatst gewijzigd door zuk4wd op ma 26 nov 2018, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door henk en lila »

Nooit gehad. IK denk dat de schuifdeur niet goed dicht was. Ik doe altijd de passagiersdeur even open voor dat ik de schuifdeur van buiten sluit. Hoef ik niet te "knallen" want de lucht kan er makkelijk uit.
Je kunt natuurlijk testen met een A4-tje tussen de bovenkant van de deur en het rubber. Dat moet er niet makkelijk tussenuit gaan na het sluiten.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Theo 54
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 10:29
Locatie: Veghel

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door Theo 54 »

Afbeelding

Als je de deur opent als het regent valt het water dat boven de deuropening op het plaatwerk hangt naar binnen.
Ik heb dat opgelost met een regengootje dat je boven de deur kunt plakken
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door zuk4wd »

Ik ging via de achterdeur naar binnen, Het water lag er dus al. moet ff een sproeier op op de deur zetten en kijken waar het binnen komt. Vroeg me alleen af of er een bekend kwaaltje was zodat ik meteen wist wat er moet gebeuren.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Gebruikersavatar
intrudy
Berichten: 257
Lid geworden op: di 02 feb 2016, 0:35
Locatie: Maasdam

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door intrudy »

Theo 54 schreef:Afbeelding

Als je de deur opent als het regent valt het water dat boven de deuropening op het plaatwerk hangt naar binnen.
Ik heb dat opgelost met een regengootje dat je boven de deur kunt plakken
Theo waar heb je deze regenboog gekocht?

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Theo 54
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 10:29
Locatie: Veghel

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door Theo 54 »

Hallo Intrudy

Deze heb ik gekocht bij de kampeermarkt in Eindhoven daar verkopen ze het per meter.
Maar helaas niet op de website.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door henk en lila »

Dripstop. Ook in Schijndel maar niet per meter toen ik het kocht.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Plaats reactie