Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
als ik de accu,s zo zie,(pagina 1) maak een afdekking erop , in ieder geval op de plus pool , als er nu iets van metaal opvalt heb je prachtig vuurwerk.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Als je mijn topic goed gelezen had, Dan had je gezien dat het
A: om een tijdelijk setup ging.
B: Er inmiddels al om een ander voertuig gaat.
C: Er op dit moment een andere tijdelijk setup in deze bus staat.
Vind het trouwens een rare reactie op mijn dakraam inbouw verhaal.
A: om een tijdelijk setup ging.
B: Er inmiddels al om een ander voertuig gaat.
C: Er op dit moment een andere tijdelijk setup in deze bus staat.
Vind het trouwens een rare reactie op mijn dakraam inbouw verhaal.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Ik las je verhaal over doek eronder en dacht gelijk ojee dat gaat met slijpen fout. Maar je hebt gezaagd.
Tip voor iedereen denk eraan dat als je zelf op het dak zit je niet kunt zien of de boel binnen niet in de hens vliegt.
Tip voor iedereen denk eraan dat als je zelf op het dak zit je niet kunt zien of de boel binnen niet in de hens vliegt.
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Wees maar niet bang, ik heb ervaring met metaalbewerking ik weet wat warmte doet met metaal.
daarom gezaagd. als ik de slijptol had gepakt dan had er een lasdeken onder gelegen
ff wat anders, ik moet nog een Dometic S7 wandraam plaatsen.
Gezien mijn ervaring met kit op dak is dat een smeerboel. moet de kit echt onder de rand vandaan komen voor een goede afdichting ?
Ik weet dat ook de capillaire werking hier mee wordt tegen gegaan. Maar dat gesmeer kan vast anders.
daarom gezaagd. als ik de slijptol had gepakt dan had er een lasdeken onder gelegen
ff wat anders, ik moet nog een Dometic S7 wandraam plaatsen.
Gezien mijn ervaring met kit op dak is dat een smeerboel. moet de kit echt onder de rand vandaan komen voor een goede afdichting ?
Ik weet dat ook de capillaire werking hier mee wordt tegen gegaan. Maar dat gesmeer kan vast anders.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
dakraam zonder kit op dak leggen, mooie naadbreedte aanhouden en afplakken met tape , raam weer uitnemen, van ruim kit voorzien, raam weer plaatsen, vastzetten (niet te vast zodat niet alle kit weer weggedrukt word), en daarna kit afwerken, (gaat b.v. mooi met een plastic lepeltje) plakband verwijderen, en zonder smeerboel keurig naadje
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Jos hij bedoeld een raam in de zijwand niet op het dak.
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
zelfde procedure , raam zonder kit inzetten , afplakken , weer uithalen, met kit plaatsen , vastzetten, kit afwerken, plakband verwijderen.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Zat op dak te klooien met Dekaseal 8936 van de firma uit Schijndel.
misschien ging het daar mis. ik moet nog kit hebben voor dakraam 2 en voor het zijraam.
Ik vond de kit al erg droog van zichzelf. liet zich voor geen meter afschrapen.
misschien ging het daar mis. ik moet nog kit hebben voor dakraam 2 en voor het zijraam.
Ik vond de kit al erg droog van zichzelf. liet zich voor geen meter afschrapen.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Tijd voor progressie, Tijdelijke interieur eruit om te kunnen isoleren.
Van het tijdelijk interieur heb ik hoop geleerd.
* Je hebt nooit genoeg bergruimte.
* Denk ook aan de prullenbak. (anders hangt er weer ergens een klein vuilniszakje)
* Denk ook aan de vuile was. (ook hier wil je geen zak van hebben liggen in je interieur)
* Alles moet z'n vaste plek hebben, Je hebt niet veel ruimte dus het wordt gauw een bende.
* Componenten waar je niet direct bij hoeft te kunnen krijgen een plekje achterin, Dit is jammer van de kastruimte. (schoon/vuil watertanks en gas)
* Plaats rondom je kook gelegenheid om te snijden/voorbereiden is een must.
Vanavond verder met de uitbouw.
Van het tijdelijk interieur heb ik hoop geleerd.
* Je hebt nooit genoeg bergruimte.
* Denk ook aan de prullenbak. (anders hangt er weer ergens een klein vuilniszakje)
* Denk ook aan de vuile was. (ook hier wil je geen zak van hebben liggen in je interieur)
* Alles moet z'n vaste plek hebben, Je hebt niet veel ruimte dus het wordt gauw een bende.
* Componenten waar je niet direct bij hoeft te kunnen krijgen een plekje achterin, Dit is jammer van de kastruimte. (schoon/vuil watertanks en gas)
* Plaats rondom je kook gelegenheid om te snijden/voorbereiden is een must.
Vanavond verder met de uitbouw.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Gisteravond verder met de uitbouw.
De Victron Multi-Plus + de accu's eruit.
Het laatste stuk bed eruit gehaald en de betimmering over de wielkasten. (Deze zijn van veel te zware 18mm Multiplex gemaakt, die plaats ik dus niet meer terug.)
Ook kwam ik lekspoortjes tegen bij de boutjes van de schuifdeur rail, Mede forumlid Thomas trof dit ook aan in zijn bus,
Ik zal het op dezelfde manier aanpakken. Ook heb ik de AGM accu's parallel weggezet met de druppellader erop.
De Victron Multi-Plus + de accu's eruit.
Het laatste stuk bed eruit gehaald en de betimmering over de wielkasten. (Deze zijn van veel te zware 18mm Multiplex gemaakt, die plaats ik dus niet meer terug.)
Ook kwam ik lekspoortjes tegen bij de boutjes van de schuifdeur rail, Mede forumlid Thomas trof dit ook aan in zijn bus,
Ik zal het op dezelfde manier aanpakken. Ook heb ik de AGM accu's parallel weggezet met de druppellader erop.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Die leksporen had ik ook.... zat ook al aardig roestvorming onder
Dit is hem geworden.. Jumper 35 L3H2 120 Foto's Camper Project : MyAlbum.com
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
En ik ook...
En waarschijnlijk zijn we ook niet de enige....
viewtopic.php?f=7&t=8455791&start=28#p1536138
En waarschijnlijk zijn we ook niet de enige....
viewtopic.php?f=7&t=8455791&start=28#p1536138
- WoutvanAken
- Berichten: 473
- Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Zo ook bij mij. Ik heb er na behandeling een rubber strip tussen geplaatst zodat het RVS het zink niet meer kan aantasten.
Wout.
Wout.
Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject
Ik heb er ductape tussen gedaan en alleen de bovenkant met transparante siliconen kit dicht gemaakt.
Ook heb ik d.m.v. foto's en rolmaat de plaatsen vastgelegd waar de moertjes binnen zitten.
Mocht het ooit nodig zijn kan ik d.m.v. kleine gaatjes van binnen weer bij de moeren komen.
Tja je probeert wat...
Ook heb ik d.m.v. foto's en rolmaat de plaatsen vastgelegd waar de moertjes binnen zitten.
Mocht het ooit nodig zijn kan ik d.m.v. kleine gaatjes van binnen weer bij de moeren komen.
Tja je probeert wat...